Η Hyundai μπορεί να δήλωνε στην παρουσίαση του Santa Cruz ότι δεν είναι pick up, αλλά οι ικανότητές του εκτός δρόμου άνετα το κατατάσσουν στην κατηγορία – και μάλιστα, αξιοσημείωτα ψηλά. H νέα έκδοση XRT προσανατολίζεται ακριβώς εκεί, ενισχύοντας τόσο την εμφάνιση όσο και τις off road δυνατότητες της κορεατικής «καρότσας».
Το Santa Cruz XRT αντικαθιστά την έκδοση SEL Premium, συνδυάζοντας τον πλούσιο εξοπλισμό εκείνης με μπόνους χαρακτηριστικά περιπέτειας στην εμφάνιση. Η σκουρόχρωμη χρωμιωμένη μάσκα, τα μαύρα ματ σήματα και οι gloss black πινελιές στους καθρέπτες, τις χειρολαβές και τις ζάντες (με πορτοκαλί καπάκια στο κέντρο), μαζί φυσικά με το κατάμαυρο χρώμα του αμαξώματος, αναδεικνύουν τη «σκοτεινή» πλευρά του διπλοκάμπινου Hyundai. Τα σκαλοπάτια, οι αναβαθμισμένες ποδιές και τα εντονότερα προστατευτικά στους θόλους των τροχών (που παράλληλα «φουσκώνουν» το παράστημα) κάνουν το ίδιο στις χωμάτινες αρετές του.
Μηχανικά, το Santa Cruz XRT συνεργάζεται και με τους δυο διαθέσιμους κινητήρες της γκάμας, που απαρτίζεται από τον τετρακύλινδρο 2.5άρη σε ατμοσφαιρική και υπερτροφοδοτούμενη μορφή. Στην πρώτη περίπτωση παράγει 195 ίππους και 244 Nm, τροφοδοτώντας τους εμπρός τροχούς μέσω 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Ο 2.5 T-GDI φτάνει στα 285 άλογα και τα 421 Nm, μοιράζοντας την ισχύ μεταξύ των τεσσάρων τροχών μέσω του συστήματος HTRAC (8άρι διπλού συμπλέκτη εδώ). Το κορυφαίο Santa Cruz θέλει μόλις 6,0 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση και περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 214 χλμ./ώρα τελικής, ενώ αρκετά γρήγορο είναι και το ατμοσφαιρικό (9,1 δλ. το 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα με κόφτη).
Οι τιμές για το Santa Cruz XRT, τέλος, ξεκινούν από τις 41.185 δολάρια (37.855 ευρώ).