H πρώτη γενιά Prius έχει πια ιστορική σημασία για ολόκληρη την αυτοκίνηση, όχι μόνο την Toyota. Το αυτοκίνητο που ουσιαστικά σύστησε στο ευρύ -κι όχι μόνο- κοινό την υβριδική τεχνολογία, φέρνοντας το 1997 για πρώτη φορά σε ζεύξη τους θερμικούς με τους ηλεκτρικούς κινητήρες. Πάνω από μια 25ετία και 5 γενιές αργότερα, το Prius MK1 επιστρέφει στην ενεργό δράση με το βλέμμα στο μέλλον.
Μπαίνοντας σιγά σιγά στα πρώτα «-άντα» τα Prius 1ης γενιάς είτε φτάνουν στο τέλος του κύκλου ζωής τους, είτε έχουν ήδη παροπλιστεί. Η Toyota δεν θέλει να πάνε χαμένα ή στα σκραπ τα μηχανικά τους μέρη, ιδίως οι μπαταρίες, και συνεργάζεται στις Η.Π.Α. με την Redwood Materials για την ανακύκλωσή τους. Οι Ιάπωνες χρησιμοποιούν τις ανακυκλωμένες συστοιχίες (μόλις 1,78 kWh) των πρώτων Prius -μεταξύ άλλων- για την άντληση ανοδίων και καθοδίων, προς δημιουργία νέων φύλλων που χρησιμοποιούνται στην αποθήκευση των στοιχείων της μπαταρίας. Τα ανακυκλωμένα εξαρτήματα θα χρησιμοποιηθούν για τον εξοπλισμό μελλοντικών εξηλεκτρισμένων Toyota, με τα ανάλογα εξαρτήματα.
Η Toyota αναμένει ότι το οικοσύστημα του κύκλου ζωής των μπαταριών που σχηματίζει με τη Redwood θα περιλαμβάνει την ανακύκλωση, την ανακατασκευή και την επαναχρησιμοποίηση περίπου 5 εκατομμυρίων λειτουργικών μονάδων. Μεγάλο μέρος, αν και όχι όλο, από αυτό το ανακυκλωμένο υλικό θα προέλθει από τον δικό της στόλο υβριδικών οχημάτων. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία τονίζει ότι αυτή η απόφαση θα βοηθήσει στη μείωση του κόστους παραγωγής και την ενίσχυση της εντοπιότητας της αλυσίδας εφοδιασμού της, τουλάχιστον στην Αμερική. Πέρα από τα περιβαλλοντικά οφέλη, αυτή η κίνηση θα μπορούσε ενδεχομένως να καταστήσει τα μοντέλα της Toyota δικαιούχους εκπτώσεων και φοροαπαλλαγών, καθώς το φορολογικών καθεστώς των Η.Π.Α. στηρίζει προσπάθειες του είδους.