Δοκιμή BYD Seal Excellence AWD 530 PS

Το απαύγασμα των όσων πρεσβεύει η BYD και του αντίκτυπού της στην παγκόσμια τάση της ηλεκτροκίνησης, αποτυπώνονται πλήρως και περιγραφικότατα από τη ναυαρχίδα της εταιρίας. Το Seal αποτελεί στην ουσία το απόλυτο «αντι-Tesla», βάζοντας στο στόχαστρο τόσο το Model 3 όσο και το Model S.

Το Seal των 4,8 μέτρων ανοίγει τον τιμοκατάλογο στις 45.990 ευρώ, για τη μονοκινητήρια και πισωκίνητη έκδοση των 313 ίππων. Το δικινητήριο και τετρακίνητο των 530 ίππων, όπως αυτό της δοκιμής, ξεκινά από τις 48.990 ευρώ. Αυτοκίνητο με 530 άλογα, κάτω από τις 50.000 ευρώ , δεν βρίσκεις ούτε στα μεταχειρισμένα – ειδικά με τέτοια τεχνολογία και εξοπλισμό (τα πάντα στάνταρ, από πανοραμική ηλιοροφή μέχρι θερμαινόμενα/κλιματιζόμενα καθίσματα). Το καλύτερο; Οι τιμές ΔΕΝ περιλαμβάνουν την επιδότηση του προγράμματος  «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»! Κάτι που σημαίνει ότι το τελικό κόστος του κορυφαίου Seal, με τους 530 ίππους επαναλαμβάνουμε, πέφτει στην περιοχή των 39.990 χιλιάδων ευρώ, ενώ το δικίνητο των 313 ίππων στις 36.990 ευρώ!

Πανίσχυρος μαγνήτης βλεμμάτων και θαυμασμού

Τη δυναμική του Seal στον κόσμο, την καταλαβαίνεις από τα πρώτα μέτρα που θα κάνεις μαζί του. Διαρκώς γυρισμένα κεφάλια πάνω του (ακόμα και από δικυκλιστές εν κινήσει), ανοιχτά στόματα, γουρλωμένα μάτια, χειρονομίες επιδοκιμασίας και ερωτήσεις στα φανάρια. Ιδίως στο συγκεκριμένο γαλάζιο χρώμα, που αναδεικνύει κάθε καμπύλη και αεροδυναμική πτυχή στο αμάξωμα, δένοντας υπέροχα με τις εξίσου πανέμορφες (και αεροδυναμικά σχεδιασμένες) 19άρες ζάντες.

Η ρέουσα τεχνοτροπία του Seal με τον εξαιρετικά χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd: 0,219) αποτυπώνεται στην σχεδόν παντελή απουσία ακμών από τα 4,8 μέτρα, στα οποία εκτείνεται με μοναδική χάρη και ελάχιστους προβόλους. Το χαμηλό ύψος (1.460 χλστ.) και το τεράστιο μεταξόνιο (2.920 χλστ.) δίνουν την εντύπωση πως το μήκος ξεπερνά τα 5 μέτρα, ωστόσο το μεγάλο BYD δεν προβληματίζει με τις διαστάσεις του (1.875 χλστ.) το πλάτος. Οι λεπτομέρειες, τώρα, εντοπίζονται σε κάθε σπιθαμή. Από τις αεροδυναμικές πτυχώσεις στις πλαϊνές ποδιές, τα «ανάγλυφα» LED ημέρας που ακολουθούν το σχήμα στο εσωτερικό του προφυλακτήρα, το σχεδιασμό των φωτιστικών σωμάτων (ειδικά των πίσω), μέχρι τον χρόνο για το 0-100 χλμ./ώρα που περήφανα αναγράφεται στην πόρτα του πορτμπαγκάζ, κάτω από το όνομα (το 3.8 S)!

Αποθέωση σχεδίασης και ποιότητας εσωτερικά

Οι λεπτομέρειες κλέβουν τις εντυπώσεις και στην καμπίνα, αλλά όχι πριν σε αφήσει έκθαμβο η ποιότητα των υλικών. Πριν καν τα αγγίξεις, φαίνονται ότι προέρχονται από το πολύ πάνω ράφι. Τα ακουμπάς και οποιαδήποτε, αν έχει απομείνει πια κάποια, αμφιβολία για τις κατασκευές των Κινέζων, εξαφανίζεται. Ποιότητα και υφή από τις κορυφαίες που μπορείς να βρεις σε high-end προτάσεις, συναρμογή «μασίφ», προσεγμένες επενδύσεις ακόμα και σε σημεία που δεν συνηθίζεται (χαμηλό στο ταμπλό και τις πόρτες), suede που το χαίρεσαι, ecoleather που αναβαθμίζει το διάκοσμο, σχήμα κεντρικής κονσόλας και διάταξη διακοπτών να θυμίζουν supercar. Τσιγκουνιές δεν έχουν γίνει πουθενά, όπως για παράδειγμα στις επενδύσεις των πίσω θυρών που είναι ίδιες με των μπροστινών (και όχι σκληρά πλαστικά όπως συνηθίζεται). Με δυο λόγια, δεν θες να βγεις από το Seal.

Σε αυτό συνηγορεί και η πολύ καλή του σχέση με τα gadgets, όπως φανερώνει η περιστρεφόμενη οθόνη των 15,6 ιντσών, και το head-up display πίσω από το ψηφιακό καντράν των 10,25 ιντσών. Το σύστημα πολυμέσων διαπρέπει σε ευχρηστία και απόκριση, ενώ το ίδιο ισχύει για την οθόνη – η οποία καταφέρνει να παραμένει ευδιάκριτη, ακόμα και με την αντηλιά ντάλα. Μικρό εργονομικό «φάουλ» η έλλειψη κουμπιών για ηχοσύστημα και κλιματισμό, μεγάλο η απουσία κλασικής ρύθμισης για τη ροή του αέρα. Οι αεραγωγοί στο ταμπλό δεν έχουν τους παραδοσιακούς «σύρτες», αναγκάζοντάς σε να πηγαίνεις από την οθόνη και να ρυθμίζεις το πού χτυπάει ο κλιματισμός, μετακινώντας το δάχτυλο πάνω στο μόνιτορ.

Από πλευράς χώρων, τα σχεδόν 3 μέτρα μεταξονίου «καθαρίζουν» για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Το χαμηλό ύψος και η καμπύλη της οροφής βάζουν κάποιους περιορισμούς ως προς το ανάστημα, αλλά όχι στο βαθμό που θα περίμενες. To πορτμπαγκάζ, αντίθετα, είναι και μικρό (400 λίτρα, +53 λίτρα το μπροστινό frunk), και με μικρό άνοιγμα, και με ψηλό κατώφλι.

Καταιγιστική επιτάχυνση, εκπληκτικά χαμηλή κατανάλωση

Όπως αναφέραμε και στην αρχή, όμως, εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα τετράτροχο 530 ίππων. Από την ώρα που κάθεσαι στο πολύ καλό αριστερό τύπου μπάκετ του Seal, το πρώτο που θες είναι να πατήσεις τέρμα το γκάζι. Βάζεις μπροστά, λοιπόν, βρίσκεις μια άδεια ευθεία και του δίνεις. Αποτέλεσμα; Ένα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,8 δλ., που το γράφει στην «ούγια», και ένας κόφτης 180 χλμ./ώρα που έρχεται δίχως να προλάβεις να καταλάβεις πότε τον ενεργοποίησες. Το κορυφαίο Seal μπορεί να μηδενίσει οτιδήποτε σταθεί δίπλα του, εκμεταλλευόμενο στο έπακρο τα 670 Nm και την ακαριαία απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ.

Την ίδια ώρα, ωστόσο, κι όταν κατεβάσεις ρυθμό σε φυσιολογικά επίπεδα, έρχεσαι αντιμέτωπος ενδεχομένως με μια ακόμα μεγαλύτερη και ευχάριστη έκπληξη. Για την ακρίβεια, μένεις άλαλος κοιτάζοντας τις ενδείξεις κατανάλωσης. Να είναι «βολίδα» ένα τόσο δυνατό ηλεκτρικό, αναμενόμενο. Να σού δείχνει μέση κατανάλωση 19,2 kWh/100 χλμ. μετά το τέλος της δοκιμής, όμως, είναι απίστευτο. Σε νορμάλ συνθήκες πέφτεις κάτω από τα 18,2 kWh/100 χλμ. που ανακοινώνει η BYD (γύρω στα 17,4 kWh/100 χλμ.), ενώ στην πόλη τρίβεις τα μάτια σου με 15,3 kWh/100 χλμ.! Κάπως έτσι δεν δυσκολεύεσαι καθόλου να εξασφαλίσεις αυτονομίες που κυμαίνονται από τα 430 μέχρι τα 500+ χλμ., τη στιγμή που το επίσημο νούμερο μέσης τιμής είναι τα 520 χλμ. Η συστοιχία των 82,5 kWh υποστηρίζει ταχύτητες φόρτισης ως 150 kW, οπότε σε έναν ταχυφορτιστή το 30-80% είναι ζήτημα ούτε μισής ώρας (26 λεπτά).

Στρίβει σαν sportscar, ταξιδεύει σαν λιμουζίνα

Το πολύ ενδιαφέρον στοιχείο της μπαταρίας δεν αφορά ούτε τη χωρητικότητα, ούτε τα χιλιόμετρα που «βγάζει». Η τεχνολογία Blade Battery της BYD κάνει τη μονάδα δομικό στοιχείο του σασί, όχι απλά ένα εξάρτημα που κουμπώνει πάνω του. Η μπαταρία, δηλαδή, είναι ενσωματωμένη στο πλαίσιο, αποτελεί κομμάτι του. Τί κερδίζουν οι Κινέζοι με αυτό; Πρώτον, συγκολλήσεις και ενισχύσεις ,καθώς δεν χρειάζεται υποπλαίσιο και λοιποί «παρατρεχάμενοι», άρα βάρος. Δεύτερον, ακαμψία. Τρίτον, ακόμα χαμηλότερο κέντρο βάρους. Τί κερδίζει ο οδηγός από όλα αυτά; Τα πάντα.

Η τοποθέτηση των μαζών χαμηλά, πιο χαμηλά ακόμα και για τα μέτρα των ηλεκτρικών, ευεργετεί τα δυναμικά χαρακτηριστικά και το σετάρισμα της ανάρτησης. Το Seal δεν παράγει κλίσεις υπό πίεση, ακριβώς γιατί το περισσότερο από το βάρος του (που δεν είναι και λίγο, 2.185 κιλά) είναι «στα πατώματα». Εδώ βοηθά και το χαμηλό ύψος, αλλά και τα φαρδιά μετατρόχια, που επιτρέπουν στους μηχανικούς να αφήσουν αμορτισέρ (μεταβλητής συχνότητας απόσβεσης) και ελατήρια σε πιο ενδοτικά επίπεδα. Το Seal είναι πιο μαλακό από ό,τι είθισται στα EVs, οπότε είναι και πιο άνετο δίχως να θυσιάζει απόκριση, πρόσφυση ή ακρίβεια. Η κατανομή του βάρους επιτρέπει στο αυτοκίνητο να «κάθεται» στην εξωτερική πλευρά, μεγιστοποιώντας την επαφή των ανάλογων ελαστικών με το οδόστρωμα. Συν τοις άλλοις έχει και αρκετά φιλελεύθερο σύστημα πρόσφυσης, που δίνει τη δυνατότητα για μικρές πλαγιολισθήσεις και πλασαρίσματα.

Τιμόνι και φρένα σε κερδίζουν με την αίσθηση και την αποτελεσματικότητά τους, ωστόσο η ανάκτηση ενέργειας δεν είναι όσο δυνατή θα ήθελες, ακόμα και στο πιο έντονο mode, ώστε να υποβοηθά επαρκώς το φρενάρισμα. Όταν οι παλμοί πέσουν, απλά χαλαρώνεις και απολαμβάνεις ησυχία τόσο από αεροδυναμικούς, όσο θορύβους από ανωμαλίες ή ελαστικά. Η ενδοτικότητα της ανάρτησης με τα διπλά ψαλίδια μπροστά και τους πολλαπλούς συνδέσμους πισω, βγάζει ασπροπρόσωπους τους μηχανικούς, απορροφώντας εγκάρσια και διαμήκη κοψίματα απροβλημάτιστα, αφήνοντας παράλληλα την ηχομόνωση και την αεροδυναμική να λάμψουν στην απομόνωση των έξωθεν ντεσιμπέλ από την καμπίνα.

(+) Σχεδίαση, τιμή, εξοπλισμός, επιδόσεις, ποιότητα εσωτερικού, επιδόσεις, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης
(-) Πορτμπαγκάζ, έλλειψη κλασικής ρύθμισης αεραγωγών κλιματισμού

Καύσιμο
Ρεύμα
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
530
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
670
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
3,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
18,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
Μηδέν
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Διπλά ψαλίδια, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.800
Πλάτος (χλστ.)
1.875
Ύψος (χλστ.)
1.460
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.920
Βάρος (κιλά)
2.185
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
400
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
89%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
82%
Επικουρικά συστήματα
76%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
48.990 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store