Η Kia ανακοίνωσε το λανσάρισμα των Model Year 2025 μοντέλων της, όπως είναι το ανανεωμένο Picanto και τα αναβαθμισμένα Stonic, XCeed και Sportage. Μεταξύ αυτών, το μικρότερο SUV της δημοφιλούς μάρκας, το Stonic MY25 στην έκδοση 1.0 T-GDI 100 PS GL Optimum AC προσφέρεται (σε περιορισμένο αριθμό) στην πολύ προσιτή τιμή των 21.790 ευρώ. Παράλληλα περιλαμβάνει 5 χρόνια δωρεάν service και την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση, που σημαίνει ότι ο κάτοχός του έχει επιπλέον έμμεσο κέρδος.
Το Stonic MY25 ξεχωρίζει κυρίως για τον πλουσιότερο στάνταρ εξοπλισμό του, αφού μεταξύ άλλων ενσωματώνει και τα συστήματα ADAS (Advanced Driver Assistance Systems). Πρόκειται για τα συστήματα αυτόματης έκτακτης πέδησης, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, εναλλαγής μεγάλων – μεσαίων φώτων και αναγνώρισης ορίων ταχύτητας. Στάνταρ είναι ακόμα 6 αερόσακοι, οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών, πλοήγηση, φώτα LED, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός & πίσω, air condition, δερμάτινο τιμόνι και λεβιές ταχυτήτων, φιμέ κρύσταλλα και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 205/55. Κοινώς, είναι «φουλαρισμένο» με τα πάντα.
Το Stonic με το κόμπακτ διαστάσεων αμάξωμα (μήκος 4.140 χλστ., πλάτος 1.760 χλστ., ύψος 1.520 χλστ. και μεταξόνιο 2.580 χλστ.) κερδίζει τις εντυπώσεις και με τον σπορτίφ εξωτερικό του σχεδιασμό. Το εσωτερικό του με τη γεροδεμένη κατασκευή είναι πιο μίνιμαλ, εστιάζοντας στην απλότητα προς όφελος της εργονομίας. Γεγονός που λειτουργεί προς όφελος του οδηγού, αφού δεν ψάχνεται με τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων χειριστηρίων, ενώ θα βολευτεί γρήγορα στη θέση του. Εξίσου βολικά θα νιώσουν και οι υπόλοιποι επιβάτες, μιας και τέσσερα άτομα με ύψος λίγο πιο πάνω του κανονικού θα χωρέσουν χωρίς να στριμωχτούν. Επαρκής είναι και χώρος αποσκευών των 352 λίτρων, ο οποίος φτάνει τα 1.155 λίτρα με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων.
Ένας ακόμα τομέας όπου το Stonic κερδίζει σημαντικούς πόντους, είναι ο ευχάριστος και άνετος οδηγικός του χαρακτήρας. Οι κόμπακτ διαστάσεις ευνοούν ιδιαίτερα τους ελιγμούς και το παρκάρισμα στην πόλη, ενώ εκτός αυτής οι «καλοκουρδισμένες» αναρτήσεις εξασφαλίζουν πολύ καλή σταθερότητα και περνούν τις ανωμαλίες των δρόμων χωρίς να τραντάζονται οι επιβάτες. Εξαιρετικά ταιριαστός στο Stonic είναι ο turbo 1.000άρης 3κύλινδρος κινητήρας με τα 100 άλογα και τα 172 Nm ροπής. Ο οδηγός νιώθει ότι έχει στη διάθεσή του περισσότερη δύναμη, γιατί το ραφιναρισμένο σε λειτουργία μοτέρ είναι ελαστικό και πρόθυμο στο γκάζι. Σε συνδυασμό με το ακριβές και εύχρηστο 6άρι σασμάν τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,7 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 183 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση σε πραγματικές μεικτές συνθήκες βρίσκεται στα 7,3 λτ./100 χλμ. και με εκπομπές CO2 από 122 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει ελεύθερα στο Δακτύλιο της Αθήνας.