Δοκιμή Ford Puma Gen-E 168 PS 43 kWh

  • Ford Puma Gen-E (1)
  • Ford Puma Gen-E (39)
  • Ford Puma Gen-E (31)
  • Ford Puma Gen-E (33)
  • Ford Puma Gen-E (38)
  • Ford Puma Gen-E (41)
  • Ford Puma Gen-E (36)
  • Ford Puma Gen-E (37)
  • Ford Puma Gen-E (34)
  • Ford Puma Gen-E (35)
  • Ford Puma Gen-E (32)
  • Ford Puma Gen-E (29)
  • Ford Puma Gen-E (30)
  • Ford Puma Gen-E (26)
  • Ford Puma Gen-E (28)
  • Ford Puma Gen-E (27)
  • Ford Puma Gen-E (11)
  • Ford Puma Gen-E (25)
  • Ford Puma Gen-E (24)
  • Ford Puma Gen-E (13)
  • Ford Puma Gen-E (15)
  • Ford Puma Gen-E (16)
  • Ford Puma Gen-E (23)
  • Ford Puma Gen-E (22)
  • Ford Puma Gen-E (21)
  • Ford Puma Gen-E (20)
  • Ford Puma Gen-E (19)
  • Ford Puma Gen-E (18)
  • Ford Puma Gen-E (17)
  • Ford Puma Gen-E (12)
  • Ford Puma Gen-E (14)
  • Ford Puma Gen-E (7)
  • Ford Puma Gen-E (5)
  • Ford Puma Gen-E (6)
  • Ford Puma Gen-E (4)
  • Ford Puma Gen-E (3)
  • Ford Puma Gen-E (9)
  • Ford Puma Gen-E (10)
  • Ford Puma Gen-E (8)
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-1.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-39.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-31.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-33.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-38.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-41.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-36-1.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-37.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-34.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-35.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-32.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-29-1.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-30.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-26.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-28.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-27.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-11.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-25.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-24.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-13.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-15.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-16.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-23.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-22.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-21.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-20.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-19.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-18.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-17.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-12.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-14.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-7.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-5.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-6.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-4.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-3.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-9.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-10.jpg
  • https://cdn.autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/09/Ford-Puma-Gen-E-8.jpg

Η Ford συνεχίζει τη στρατηγική της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση με ένα μοντέλο που αναμένεται να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία των B-SUV. Το νέο Puma Gen-E δεν είναι απλώς η ηλεκτρική εκδοχή ενός ήδη επιτυχημένου μοντέλου, αλλά μια πρόταση που φιλοδοξεί να αναδείξει το δυναμισμό του Puma μέσα από την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση.

Με φρέσκια σχεδίαση, προηγμένη τεχνολογία και έμφαση στην ευχάριστη οδηγική εμπειρία, το Puma Gen-E έρχεται να σταθεί απέναντι στις αυξανόμενες απαιτήσεις της αγοράς για ευκολία αλλά και συναίσθημα στη χρήση. Και μάλιστα χωρίς να τινάζει τη μπάνκα στον αέρα, με τιμή που αρχίζει από τις 26.906 ευρώ χάρη στο «Όφελος Ford» αξίας 6.500 ευρώ και στην κρατική επιδότηση των 3.000 ευρώ. Επιπλέον, με εγγύηση στα 5 χρόνια για το αυτοκίνητο και στα 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. για την μπαταρία, διασφαλίζεται ότι ο αγοραστής επενδύει σε ένα όχημα με μακροχρόνια αξιοπιστία. Η έλευση του Gen-E δεν αλλάζει κάτι για τις υπόλοιπες εκδοχές του μοντέλου με τον αρχικό κινητήρα βενζίνης 1.0 EcoBoost 125 ίππων mHEV, είτε με 6άρι μηχανικό (από 23.647 ευρώ) είτε με Powershift αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων (από 25.485 ευρώ).

Σύγχρονη ταυτότητα με γνώριμη βάση

Σχεδιαστικά το Puma Gen-E παραμένει πιστό στη σιλουέτα του Puma των τελευταίων ετών, ωστόσο ξεχωρίζει με τις διαφοροποιήσεις που υπογράφουν τον ηλεκτρικό του χαρακτήρα. Στο εμπρός μέρος η μάσκα είναι κλειστού τύπου με πιο καθαρές γραμμές ενώ στο πίσω μέρος, πέρα από την έλλειψη απόληξης της εξάτμισης, το λευκό χρώμα της γραμματοσειράς προδίδει την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Στο πλάι, οι μυώδεις επιφάνειες και η κεκλιμένη γραμμή της οροφής διατηρούν τον σπορ χαρακτήρα που έκανε τη σύγχρονη γενιά του Puma δημοφιλή. Τέλος οι ζάντες και ο εμπρός προφυλακτήρας έχουν νέο σχεδιασμό που συμβάλλει στη βελτίωση της αεροδυναμικής. Το αποτέλεσμα είναι ένα compact SUV που δείχνει μοντέρνο και φρέσκο, χωρίς να αποξενώνεται από τα θερμικά αδέρφια του. Η Ford έχει επιλέξει να τονίσει τη συνέχεια αντί της ριζικής αλλαγής, προκειμένου ο οδηγός να αισθάνεται οικειότητα.

Φιλόξενη και πρακτική καμπίνα

Η καμπίνα του Puma Gen-E έχει σχεδιαστεί με έμφαση στη σύγχρονη τεχνολογία αλλά και στην πρακτικότητα που χρειάζεται ένα μικρό SUV. Στο κέντρο της προσοχής βρίσκεται η νέα οθόνη αφής 12 ιντσών SYNC 4, η οποία υποστηρίζει ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto, με γρήγορη απόκριση και αναβαθμίσεις Over-the-air. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, 12,8 ιντσών, με ευκρινή γραφικά και προσαρμοζόμενη απεικόνιση ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης. Μέσω του Ford Pass, το Puma μπορεί απομακρυσμένα να κλειδώνει, να ξεκλειδώνει και να ρυθμίζει τον κλιματισμό. Πέρα από αυτό, ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αυτόματο ηλεκτρονικό σύστημα κλιματισμού, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί (Ford start button), ασύρματη φόρτιση κινητού, ατμοσφαιρικό κρυφό φωτισμό πολλαπλών χρωμάτων και κάμερα οπισθοπορείας.

Από πλευράς ποιότητας, τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι συμπαγή και γεροδεμένα, ενώ τα μαλακά ανοιχτόχρωμα με τις ραφές στο ταμπλό και στις εμπρός πόρτες αναβαθμίζουν τη συνολική εικόνα. Τα καθίσματα παρέχουν καλή πλευρική στήριξη και είναι σχεδιασμένα ώστε να προσφέρουν άνεση σε πολύωρες διαδρομές. Ο οδηγός απολαμβάνει σωστή εργονομία, με εύκολη πρόσβαση στα χειριστήρια και αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα, ωστόσο το τιμόνι των δύο ακτινών έχει μεγάλη διάμετρο και δείχνει σχετικά παράταιρο. Σημαντικό πλεονέκτημα στη διατήρηση της πρακτικότητας προσφέρει το μεγάλο πορτμπαγκάζ των 523 λίτρων, εκ των οποίων τα 145 λίτρα αφορούν στο GigaBox, τη θέση δηλαδή του εφεδρικού τροχού κάτω από το παραδοσιακό πορτμπαγκάζ. Και τέλος το Frunk που προσθέτει άλλα 42 λίτρα. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι επαρκείς αλλά όχι για τους πιο ψηλούς, με καλή στήριξη και επαρκή αέρα για το κεφάλι και τα πόδια. Όμως το βάθος του δαπέδου έχει μικρύνει λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας, με αποτέλεσμα τα πόδια να έρχονται πιο ψηλά.

Ηλεκτρική δύναμη και χαμηλή κατανάλωση

Το Ford Puma Gen-E κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 168 ίππους, έχει ροπή 290 Nm και άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού. Η μετάδοση γίνεται αθόρυβα στους εμπρός τροχούς και η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 8 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα με την οποία μπορεί το Gen-E να κινηθεί είναι τα 160 χιλιόμετρα. Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 54 kWh (χρησιμοποιήσιμη 43 kWh) και σύμφωνα με τη Ford είναι σε θέση να κινεί το Puma για έως και 376 χλμ. (WLTP) με μια φόρτιση, αριθμός που ανεβαίνει στα 523 χιλιόμετρα αν μιλάμε για αστικές μετακινήσεις. Επίσης, η ονομαστική συνδυασμένη κατανάλωση ενέργειας είναι στις 13,1 kWh/100 χλμ. Σε πραγματικές συνθήκες και με τον κλιματισμό συνεχώς σε λειτουργία, η μεικτή κατανάλωση στη δοκιμή βρέθηκε στις 14 kWh/100 χλμ., με αυτονομία  κοντά στα 310 χιλιόμετρα. Η επαναφόρτιση μπορεί να γίνει είτε σε εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) έως 11 kW, είτε σε ταχυφορτιστή (DC) έως 100 kW. Στην τελευταία περίπτωση, η μπαταρία αναπληρώνει από 10% έως 80% σε 23 λεπτά, επιτρέποντας ταξίδια χωρίς άγχος. Η Ford έχει εξοπλίζει το Puma Gen-E με τρία προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco και Sport) ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί σε διαφορετικά σενάρια, από την οικονομία καυσίμου στις αστικές μετακινήσεις έως πιο δυναμική οδήγηση. Η δυνατότητα οδήγησης για πρώτη φορά με ένα πεντάλ (one-pedal driving) καθιστά ακόμα πιο άνετη την οδήγηση ιδιαίτερα στην πόλη. Όταν ο οδηγός μάθει να το χειρίζεται (είναι απότομο στο άφημα του γκαζιού), θα χρησιμοποιεί ελάχιστα το φρένο στην αστική κίνηση ή και σε επαρχιακές διαδρομές με στροφές.

Ευχάριστο και άνετο στην οδήγηση

Από τα μεγαλύτερα ατού του Puma Gen-E είναι η οδική του συμπεριφορά. Θα πιάσεις τον εαυτό σου να αναζητά λόγους να το οδηγήσεις. Η Ford έχει μακρά παράδοση στην κατασκευή αυτοκινήτων με καλό ζύγισμα, αίσθηση και δυναμικά στοιχεία. Αυτό αποτυπώνεται ξεκάθαρα στο ηλεκτρικό Puma. Η τοποθέτηση της μπαταρίας στο δάπεδο χαμηλώνει το κέντρο βάρους, βελτιώνοντας τη σταθερότητα και την αίσθηση στις στροφές. Το τιμόνι είναι γρήγορο και ακριβές, μεταφέροντας με υποδειγματικό τρόπο την πληροφορία. Η ανάρτηση ελέγχει σωστά τις κινήσεις του αμαξώματος και δεν αφήνει το Puma Gen-E να πάρει έντονες κλίσεις. Παράλληλα φιλτράρει με καλό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και είναι πιο άνετο το βενζινοκίνητο Puma. Στην πόλη, η αθόρυβη λειτουργία και η άμεση ροπή κάνουν τη συνύπαρξη ξεκούραστη, ενώ οι compact διαστάσεις διευκολύνουν το παρκάρισμα. Στον αυτοκινητόδρομο, η ηχομόνωση είναι προσεγμένη και η απόδοση του κινητήρα επαρκεί για σταθερές σβέλτες ταχύτητες. Σε δρόμους με στροφές το Puma Gen-E αποκαλύπτει τις χάρες του, με πολύ καλό κράτημα και ευχάριστη αίσθηση για τον οδηγό. Σε κάθε περίπτωση, η εμπειρία που προσφέρει το Puma Gen-E είναι ιδιαίτερα ευχάριστη προς τον οδηγό και δεν απαιτεί προσαρμογή. Μειονέκτημα αποτελεί για όσους θέλουν να πατήσουν στο χώμα τα 129 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος, έναντι 163 χιλιοστά το θερμικό Puma.

(+) Οδηγική συμπεριφορά, ευκολία στη χρήση, μεγάλος χώρος αποσκευών, χαμηλή κατανάλωση ρεύματος
(-) Μεγάλο τιμόνι, μικρή απόσταση από το έδαφος

 

Καύσιμο
Ρεύμα
Ταχύτητες
1
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
168
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
290
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
160
Μεικτή (kWh/100 χλμ.)
13,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
Μηδέν
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.214
Πλάτος (χλστ.)
1.805
Ύψος (χλστ.)
1.555
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.588
Βάρος (κιλά)
1.488
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
523+43
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
26.906 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store