Ένα νέο SUV ήρθε για να αλλάζει τα δεδομένα της κατηγορίας των μικρομεσαίων SUV, αφού διαθέτει τεράστιους χώρους σε ένα πληθωρικό αμάξωμα με μήκος που αγγίζει τα 4,6 μέτρα, όμως οι τιμές του είναι αντίστοιχες με μικρότερων SUV. Πρόκειται για το άρτι αφιχθέν Dacia Bigster, το οποίο από την αρχική κιόλας έκδοση με τιμή από μόνο 23.800 ευρώ προσφέρει κορυφαίο value for money.

Η συγγένειά του με το μικρότερο Duster γίνεται άμεσα ορατή, σε σημείο που μπορεί να μην τα ξεχωρίσει κανείς αμέσως με μια γρήγορη ματιά. Ωστόσο υπάρχουν αρκετές σχεδιαστικές διαφορές μπροστά (άλλη μάσκα και προφυλακτήρας), στα πλαϊνά (σημαντικά πιο μακρύ) και πίσω (προφυλακτήρας – πόρτα χώρου αποσκευών). Το επιβλητικό παρουσιαστικό του νέου Bigster και η εικόνα στιβαρότητας, ενισχύονται ακόμα περισσότερο από το συμπαγές, κατακόρυφο εμπρός μέρος που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέρνα SUV. Το μπροστινό τμήμα είναι επίσης συμβατό με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Dacia, με μια φαρδιά, γυαλιστερή μαύρη γρίλια και το εμβληματικό σήμα «Dacia link» στο κέντρο της. Το σμιλευμένο σχήμα του οριζόντιου καπό έχει σχεδιαστεί ώστε να παρέχει στον οδηγό ανεμπόδιστη ορατότητα του δρόμου μπροστά. Από πλευράς διαστάσεων, το Dacia Bigster έχει μήκος 4.570 χλστ. (+227 χλστ. από το Duster), πλάτος 1.813 χλστ., ύψος 1.662/1.712 χλστ. με μπάρες οροφής (1.657/1.706 χλστ. το 4×4) και μεταξόνιο 2.702 χλστ. (+45 χλστ.). Η απόσταση από το έδαφος είναι 220 χλστ. για το δικίνητο και 219 χλστ. το τετρακίνητο.
Το Bigster είναι πλήρως συμμορφωμένο ως προς το πιο πρόσφατο ευρωπαϊκό πρότυπο ασφαλείας GSR II, προσφέροντας μια σειρά προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) ως στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις: Σύστημα προηγμένης πέδησης έκτακτης ανάγκης (αστικό/περιαστικό, με ανίχνευση οχημάτων, πεζών, ποδηλατών και μοτοσικλετιστών), αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας με ειδοποίηση ορίου ταχύτητας, υποβοήθηση στάθμευσης πίσω, σήμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση κόπωσης οδηγού και σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης eCall. Στον εξοπλισμό του Bigster essential των 23.800 ευρώ ανήκουν ακόμα τα εξής: 6 αερόσακοι, οθόνη πολυμέσων 10,1 ιντσών, πίνακας οργάνων με οθόνη 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες φώτων, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Το εσωτερικό είναι πανομοιότυπο με εκείνο του Duster, όμως λόγω αύξησης των διαστάσεων οι χώροι έγιναν ακόμα πιο XL. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Dacia, το εσωτερικό ύψος είναι κορυφαίο στην κατηγορία του, τόσο για τους εμπρός όσο και τους πίσω επιβάτες, εξασφαλίζοντάς τους μία μοναδική αίσθηση ευρυχωρίας. Αντίστοιχα οι φιλοξενούμενοι στο πίσω κάθισμα έχουν στη διάθεσή τους το μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατά τους στην κατηγορία. Το ασύμμετρα (40/20/40) αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων μεγάλου μήκους, χωρίς να θυσιάζει στο ελάχιστο την άνεση των επιβατών. Με τις πλάτες διπλωμένες, το Bigster προσφέρει ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο, με μέγιστο μήκος φόρτωσης που φτάνει μέχρι τα 2,7 μέτρα. Επιπλέον, η λειτουργία ‘Easy Fold’ διευκολύνει στην αναδίπλωση των καθισμάτων από το χώρο του πορτμπαγκάζ, με τη χρήση δύο μοχλών δεξιά και αριστερά. Το Bigster προσφέρει ακόμα κορυφαίο σε διαστάσεις και χωρητικότητα πορτμπαγκάζ, με μέγεθος που φτάνει τα 702 λίτρα (στο mild hybrid 140), κάτω από την πίσω εταζέρα και έως 2.002 λίτρα με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα και μέχρι την οροφή.
Σχετικά με τον αρχικό κινητήρα της έκδοσης mild hybrid 140 συνδυάζει ένα 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζίνης 1.2 λτ. που λειτουργεί σε κύκλο Miller (βελτιστοποιημένη απόδοση και μειωμένες θερμικές απώλειες), ήπιο υβριδικό σύστημα 48V με μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 0,84 kWh και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Αποδίδει μέγιστη ισχύ 140 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm ροπή στις 2.100 σ.α.λ., επιταχύνει το αμάξωμα των 1.439 κιλών από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα (σε όλα τα Bigster). Η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,6 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 122 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).

















































