Εταιρία που να μην μπαίνει σε ηλεκτρικά μονοπάτια, δεν υπάρχει. Εξυπακούεται ότι η MINI δεν γινόταν να μείνει εκτός εξελίξεων, βάζοντας στην πρίζα όλη την γκάμα της – όχι εξ ολοκλήρου βέβαια, αλλά προσφέροντας EV εκδόσεις για κάθε μοντέλο. Μηδενός Cooper S εξαιρουμένου, το οποίο προσφέρεται τόσο με πατροπαράδοτη βενζίνη, όσο και με τη new age τάση του ρεύματος.
Το ηλεκτρικό Cooper διατίθεται σε δυο εκδόσεις στη χώρα μας, τη βασική των 184 ίππων/290 Nm και την S των 218 ίππων/330 Nm, ξεκινώντας για τη μεν από τις 33.450 ευρώ και τη δε από τις 37.450 ευρώ, δίχως να περιλαμβάνεται η επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Παράλληλα «τρέχει» έξτρα επιδότηση MINI Electric Bonus από την ελληνική αντιπροσωπεία, μέχρι τις 30 Ιουνίου, προσφέροντας έκπτωση από 5.000 ευρώ για το Cooper E και από 6.000 ευρώ για το Cooper SE. Συνδυαστικά υπάρχει και η δυνατότητα χρηματοδότησης με επιτόκιο 3,9%. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει ζάντες αεροδυναμικής σχεδίασης 16 ιντσών, μονάδα MINI Interaction με οθόνη αφής 9,44 ιντσών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σύστημα πλοήγησης, ψηφιακό βοηθό (MINI Intelligent Personal Assistant), αισθητήρα βροχής με θερμαινόμενα ακροφύσια πλύσης παρμπρίζ και πληρέστατο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.
Γνώριμη εικόνα σε ηλεκτρική εκτέλεση

Εμφανισιακά πάντως, θα πρέπει να είσαι «αετομάτης» για να εντοπίσεις τις διαφορές ηλεκτρικού – βενζινοκίνητου. Ποιες είναι αυτές; Πρώτη και κυριότερη η κλειστή μάσκα, ακολουθούμενη από την έλλειψη εξατμίσεων, το διαφορετικό σχέδιο στις ζάντες αλουμινίου (χρειάζονται οι 17άρες της επόμενης έκδοσης από τη βασική, οι 18άρες του δικού μας όχι τόσο) και το πράσινο, eco friendly, χρώμα στα «S» μπροστά-πίσω. Από εκεί και πέρα, η γνώριμη και πολύ καλαίσθητη εικόνα με τα κυκλικά φανάρια εμπρός, την πολύγωνη μάσκα, τα LED στο μοτίβο της βρετανικής σημαίας πίσω, τη διχρωμία αμαξώματος-οροφής (προαιρετική επιλογή) και γενικότερα, όλα τα στοιχεία της σχεδιαστικής ταυτότητας Characteristic Simplicity που διέπουν τα Mini.
Στο μέτωπο των διαστάσεων, όπως η συντριπτική πλειοψηφία των καινούργιων αυτοκινήτων, το Cooper παρουσιάζεται μεγαλύτερο από πριν. Το μήκος φτάνει τα 3.858 χλστ., ωστόσο δεν μιλάμε για ένα παράστημα που θα προβληματίσει στην πόλη, συγκριτικά πάντα με το προηγούμενο Cooper. Μια χαρά ευέλικτο παραμένει, χάρη και στο πλάτος των 1.756 χλστ., την ώρα που το μεταξόνιο των 2.526 χλστ. κάνει ό,τι μπορεί για να κρατήσει χαρούμενους τους επιβάτες εντός της καμπίνας.
Ρετρομοντέρνος διάκοσμος, λίγοι χώροι

Περνώντας σε αυτή, και αφού απολαύσεις το βαρύ κλείσιμο της -χωρίς πλαίσιο- πόρτας, το πρώτο που κεντρίζει το ενδιαφέρον σου είναι αφενός η κεντρική οθόνη των 9,4 ιντσών, αφετέρου οι επενδύσεις. Μια πρωτότυπη αίσθηση τσόχας διαπερνάει το χέρι σου καθώς εξερευνάς το ταμπλό, στο οποίο σου αφήνει την καλύτερη εντύπωση το κυκλικό μόνιτορ, σε μια απόλυτα καλοδεχούμενη απόκλιση από τη νόρμα των τεράστιων παραλληλόγραμμων ή διπλών οθονών. Αυτό που λείπει είναι τα μαλακά πλαστικά που κυριαρχούσαν στο προγενέστερο μοντέλο και ανέβαζαν σημαντικά τον πήχη σε επίπεδο ποιότητας. Πίνακας οργάνων δεν υπάρχει πίσω από το τιμόνι, κάτι που στοιχίζει αρκετά σε εργονομία αν δεν επιλέξεις το προαιρετικό head-up display, ενώ ούτε η ασυνήθιστα και αχρείαστη παχιά στεφάνη (ειδικά στα σημεία «10 και 10») του τιμονιού βοηθάει, όπως και οι εξίσου ογκώδης εμπρός κολώνες που αυξάνουν τις τυφλές γωνίες. H παρουσία κανονικών κουμπιών κάτω από την οθόνη, αντίθετα, συνεισφέρει στο ευ ζην.
Αναμενόμενα, το ηλεκτρικό MINI Cooper δεν διακρίνεται στον τομέα των χώρων. Πίσω θα βολευτούν με το ζόρι δυο άτομα μετρίου αναστήματος, ενώ και μπροστά αν ο σωματότυπος του ενός είναι ογκώδης, θα βρει στο πλάι με το συνοδηγό. Στο ίδιο περιορισμένο μήκος κύματος και το πορτμπαγκάζ, που δεν ξεπερνά τα 210 λίτρα. Αν προσθέσουμε και τα συμπράγκαλα της ηλεκτροκίνησης (βλέπε καλώδιο κ.λπ.), τότε μετά βίας μένει χώρος για να τακτοποιήσεις λίγες τσάντες από το σούπερ μάρκετ.
«Πιστολέρο» με πολύ λογικές απαιτήσεις ρεύματος

Ό,τι παράπονα έχεις με την ευρυχωρία, τόσο δεν σταματάς να εκθειάζεις το βρετανικό hot hatch μόλις αρχίσεις να οδηγείς. Ο ηλεκτροκινήτηρας τροφοδοτεί με 218 ίππους και 330 Nm τους εμπρός τροχούς, προσφέροντας την πάντα αξιοζήλευτη για τις Μ.Ε.Κ. ακαριαία απόκριση στο γκάζι. Ένα γκάζι που βάζει το Cooper SΕ σε γρήγορους ρυθμούς, ακόμα κι όταν το χαϊδεύεις. Αν πατήσεις τέρμα το δεξί πεντάλ; Ένας καταιγισμός 6,7 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, μια δύναμη που ενσωματώνει την πλάτη σου στο κάθισμα και κάνει τα 170 χλμ./ώρα της ηλεκτρονικά περιοριζόμενης τελικής, να μοιάζουν (και να είναι, για τη δυναμική του SE) λίγα.
Για ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ούτε λόγος. Πατάς, προσπερνάς. Τόσο απλά. Το ακόμα καλύτερο, όμως, είναι ότι δεν χρειάζεται να μετανιώνεις, λόγω κατανάλωσης. Με γρήγορο ρυθμό κίνησης, οι ενεργειακές απαιτήσεις βρίσκονται στις 18,4-19 kWh/100 χλμ. Αν πάρεις το πόδι από το γκάζι, αλλά συνεχίσεις να κινείσαι νορμάλ (περιλαμβανομένης εθνικής οδού) τότε βλέπεις ενδείξεις γύρω στις 16,2 kWh/100 χλμ., την ώρα που το επίσημο νούμερο αναφέρει 14,1 kWh/100 χλμ. Σε περίπτωση που κάνεις τις βόλτες σου στην πόλη, πέφτεις και κάτω από τις 14 kWh/100 χλμ.! Σε μικτό κύκλο δεν θα ταξιδέψεις 400 χλμ. με μια φόρτιση (10-80% σε 30 λεπτά, με παροχή 95 kW), αλλά μια αυτονομία γύρω ή και λίγο πάνω από τα 300 χλμ., είναι ρεαλιστικό νούμερο.
Πραγματικό MINI στην πίεση, άνετο όσο ποτέ στο ταξίδι

Το στοίχημα των μηχανικών με το Cooper SE δεν ήταν άλλο από το να ενσωματώσουν το οδηγικό DNA του θερμικού, σε μια εκτέλεση σχεδόν 1,6 τόνων. Δύσκολο εγχείρημα, ωστόσο οι Άγγλοι (και οι Γερμανοί της BMW) δεν είναι χθεσινοί. Εκμεταλλευόμενοι και την τοποθέτηση της μπαταρίας των 54,2 kWh στο δάπεδο, αξιοποίησαν το εγγενές πλεονέκτημα του χαμηλού κέντρου βάρους, σέταραν την ανάρτηση, ακούμπησαν στους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και δημιούργησαν το πιο ολοκληρωμένο ΜΙΝΙ Cooper μέχρι σήμερα!
Η αίσθηση και το βάρος του τιμονιού είναι εξαιρετικά, η απόσβεση των αμορτισέρ ακολουθεί κατά πόδας, το σασί θυμίζει βράχο, οι κραδασμοί λάμπουν δια της απουσίας τους και μόνο κάποιες αναπηδήσεις, στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες, φανερώνουν το σφιχτό setup. Τα φρένα επίσης διαπρέπουν, τόσο σε απόδοση όσο και αίσθηση, έχοντας παράλληλα και την ενίσχυση μιας προοδευτικής ανάκτησης ενέργειας. Ωστόσο αυτό που σου κάνει τη μεγαλύτερη εντύπωση είναι ο τρόπος διαχείρισης της ηρεμίας, σε ένα ταξίδι. Ηχομόνωση μεγαλύτερης κατηγορίας, ελάχιστοι θόρυβοι από αέρα (απόρροια του πολύ καλού συντελεστή Cd 0,28) και απολύτως αποδεκτοί από τα ελαστικά, παρά τους προαιρετικούς 18άρηδες τροχούς, «γαρνιρισμένα» με ένα ραφινάρισμα στην κύλιση που πολλές φορές δεν βρίσκεις σε SUV, όχι σε μικρό hot hatch.














































































































