Η Mercedes φέρνει τις solid state μπαταρίες στους δρόμους

Οι solid state μπαταρίες αναγνωρίζονται ως το μέλλον στην παραγωγή ενέργειας της ηλεκτροκίνησης. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ξεκινήσει αγώνα δρόμου για το ποια θα λανσάρει το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής, με τέτοια τεχνολογία – και σύμφωνα με τα λεγόμενα των Γερμανών, η Mercedes είναι το φαβορί για να κόψει πρώτη το νήμα.

Η φίρμα από τη Στουτγκάρδη ανακοίνωσε πως μια ειδικά διαμορφωμένη EQS έφερε για πρώτη φορά τις solid state μπαταρίες, από τα εργαστήρια στους δημόσιους δρόμους. Το αυτοκίνητο ναι μεν είναι πρωτότυπο, ωστόσο ακόμα και έτσι -πάντα με τα όσα υποστηρίζει η Mercedes- είναι αυτό που κάνει πρεμιέρα για τη συγκεκριμένη τεχνολογία, σε δρόμους ανοιχτούς στην κυκλοφορία. Η χωρητικότητα της συστοιχίας δεν αναφέρεται, οπότε παίρνουμε ως οδηγό τα 125 kWh της μπαταρίας ιόντων-λιθίου που χρησιμοποιούν οι κανονικές EQS. Με εκείνη τη μπαταρία, η μέγιστη αυτονομία τοποθετείται στα 821 χλμ. Με τη solid state, όμως, κερδίζει 25% και φτάνει τα 999 χλμ., δίχως επαναλαμβάνουμε να δηλώνεται αν η χωρητικότητα είναι κοινή.

Οι μονάδες μπαταριών στερεάς κατάστασης προσφέρουν βελτιωμένη ενεργειακή πυκνότητα, κυρίως επειδή είναι πολύ πιο εύκολο να διατηρούνται σε χαμηλότερες θερμοκρασίες από τα υπάρχοντα πακέτα ιόντων λιθίου, τα οποία εξακολουθούν να βασίζονται σε υγρούς ή ηλεκτρολύτες με βάση το gel. Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης, όπως υπονοείται από το όνομά τους, βασίζονται σε μη υγρούς ηλεκτρολύτες (κεραμικά ή πολυμερή αντί για μέταλλα). Αυτό από μόνο του τα κάνει εγγενώς πιο ασφαλή. Συνεπώς έχουμε καλύτερη διαχείριση θερμότητας και μεγαλύτερη απόδοση, σε μικρότερες συστοιχίες. Μοναδικό μείον; Το κόστος. Οι solid state μπαταρίες είναι πολύ πιο ακριβές στην παραγωγή, κάτι που μεταφράζεται σε ακόμα υψηλότερες τιμές αγοράς για τα αυτοκίνητα που τις φοράνε.

 

Η Mercedes σχεδιάζει να συνεχίσει τις δοκιμές της solid state μπαταρίας στην EQS κατά τη διάρκεια των επόμενων μηνών, με την ελπίδα ότι κάποια μέρα η συγκεκριμένη τεχνολογία θα γίνει κανόνας στα ηλεκτρικά οχήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το «Αστέρι», ωστόσο, δεν ανακοίνωσε πότε να περιμένουμε μαζική παραγωγή.

Get it on Google Play Download on the App Store