Πόσο μακριά πάνε τα ηλεκτρικά στον «ψόφο»;

Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών δεν διατηρούν τις καλύτερες σχέσεις με τις ακραίες θερμοκρασίες, είτε μιλάμε για ζέστη είτε για κρύο. Κυρίως με το δεύτερο, βέβαια, όπου η αποδοτικότητά τους μπορεί να μειωθεί στο μισό! Ό,τι χειρότερο για την αυτονομία, η οποία πλήττεται επιπλέον από την ανάγκη λειτουργίας κλιματισμού. Πόσο, όμως, πέφτει στην πραγματικότητα.

H Νορβηγική Ένωση Αυτοκινήτου (Norges Automobil Forbund/NAF) πήρε 24 EV, γέμισε τις μπαταρίες τους και τα οδήγησε μέχρι αυτές να αδειάσουν, μέσα στον «ψόφο» της Σκανδιναβίας. Οι δοκιμές έγιναν σε θερμοκρασίες από -3 ως 7 βαθμούς Κελσίου, που για Νορβηγία είναι μια χαρά. Για τη λειτουργία ενός ηλεκτρικού οχήματος, όμως, κάθε άλλο. Τα Audi Q6 e-tron, BMW i5, BYD Tang και Seal U, Ford Explorer EV, Kia EV3, Hyundai Ioniq 5, Peugeot E-3008/E-50008 και Tesla Model 3 μεταξύ άλλων, ταξίδεψαν στις παγωμένες περιοχές της Νορβηγίας και υποβλήθηκαν σε μετρήσεις αυτονομίας, προκειμένου να συγκριθούν τα αποτελέσματα με τα εργοστασιακά νούμερα.

Κάθε αυτοκίνητο φορτίστηκε στο 100%, φορτώθηκε με δυο επιβάτες (οδηγό-συνοδηγό) και ρυθμίστηκε ώστε το σύστημα κλιματισμού να διατηρεί τη θερμοκρασία της καμπίνας στους 24 βαθμούς. Έπειτα οδηγήθηκε σε μεικτό κύκλο (φουλ γκάζι, σταθερό ρυθμό, αυξομειώσεις στο φορτίο, σταμάτα-ξεκινά), μέχρι να αδειάσει η μπαταρία. Τα χιλιόμετρα που διένυσε μέχρι να μηδενίσει το ποσοστό φόρτισης, συγκρίθηκαν με εκείνα που υπόσχεται κάθε εταιρία. Το συμπέρασμα; Αποκαλυπτικότατο.

Καταρχάς, από τα 24 μοντέλα τα 20 διαφημίζονται με αυτονομία τουλάχιστον 483 χλμ. Πόσα κατάφεραν να πιάσουν ή ξεπεράσουν το συγκεκριμένο όριο στην πραγματικότητα; Μόλις 4! Η κατάταξη δεν έγινε βάσει των αυτοκινήτων με την υψηλότερη αυτονομία, αλλά με γνώμονα την απόκλιση μεταξύ εργοστασιακών-πραγματικών χιλιομέτρων. Το Model 3 ας πούμε, έφτασε τα 531 χλμ. και πήγε μακρύτερα από κάθε άλλο. Η Tesla, όμως, ανακοινώνει 700+ χλμ., οπότε μιλάμε για πάνω από 170 χλμ. λιγότερα. Συνεπώς έρχεται τελευταίο, κι ας διένυσε τη μεγαλύτερη απόσταση με μια φόρτιση. Πάμε να δούμε αναλυτικά το πώς και ποιος.

Μοντέλο Χωρητικότητα 
μπαταρίας kWh 
Εργοστασιακή
αυτονομία σε χλμ. 
Πραγματική
αυτονομία σε χλμ. 
Απόκλιση
σε χλμ.
Polestar 3 107.0 560 531 -29
Mini Countryman  64.6 400 356 -44
BYD Tang 108.8 530 483 -47
Mercedes G-Class 116 443 382 -61
Lotus Emeya 98.9 500 436 -64
BYD Sealion 7 91.3 502 436 -66
Smart #3 62.0 415 346 -69
BYD Seal U 87.0 500 422 -78
Hongqi EHS7 103.5 540 452 -88
Ford Explorer EV 79.0 525 437 -88
Kia EV3 81.4 590 499 -91
Nio EL8 90.0 504 412 -92
Porsche Taycan 97.0 593 499 -94
Volvo EX30 64.5 476 375 -101
BMW i5 81.2 500 394 -106
Hyundai Ioniq 5 80.0 545 436 -109
XPeng G6 87.5 550 430 -120
Porsche Macan 95.0 552 430 -122
Peugeot E-5008 73.0 487 360 -127
VW ID.7 86.0 571 440 -131
Audi Q6 e-tron 95.0 616 482 -134
Voyah Dream 108.7 483 344 -138
Peugeot E-3008 73.0 510 347 -163
Tesla Model 3 NA 702 531 -171

Get it on Google Play Download on the App Store