Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών δεν διατηρούν τις καλύτερες σχέσεις με τις ακραίες θερμοκρασίες, είτε μιλάμε για ζέστη είτε για κρύο. Κυρίως με το δεύτερο, βέβαια, όπου η αποδοτικότητά τους μπορεί να μειωθεί στο μισό! Ό,τι χειρότερο για την αυτονομία, η οποία πλήττεται επιπλέον από την ανάγκη λειτουργίας κλιματισμού. Πόσο, όμως, πέφτει στην πραγματικότητα.
H Νορβηγική Ένωση Αυτοκινήτου (Norges Automobil Forbund/NAF) πήρε 24 EV, γέμισε τις μπαταρίες τους και τα οδήγησε μέχρι αυτές να αδειάσουν, μέσα στον «ψόφο» της Σκανδιναβίας. Οι δοκιμές έγιναν σε θερμοκρασίες από -3 ως 7 βαθμούς Κελσίου, που για Νορβηγία είναι μια χαρά. Για τη λειτουργία ενός ηλεκτρικού οχήματος, όμως, κάθε άλλο. Τα Audi Q6 e-tron, BMW i5, BYD Tang και Seal U, Ford Explorer EV, Kia EV3, Hyundai Ioniq 5, Peugeot E-3008/E-50008 και Tesla Model 3 μεταξύ άλλων, ταξίδεψαν στις παγωμένες περιοχές της Νορβηγίας και υποβλήθηκαν σε μετρήσεις αυτονομίας, προκειμένου να συγκριθούν τα αποτελέσματα με τα εργοστασιακά νούμερα.
Κάθε αυτοκίνητο φορτίστηκε στο 100%, φορτώθηκε με δυο επιβάτες (οδηγό-συνοδηγό) και ρυθμίστηκε ώστε το σύστημα κλιματισμού να διατηρεί τη θερμοκρασία της καμπίνας στους 24 βαθμούς. Έπειτα οδηγήθηκε σε μεικτό κύκλο (φουλ γκάζι, σταθερό ρυθμό, αυξομειώσεις στο φορτίο, σταμάτα-ξεκινά), μέχρι να αδειάσει η μπαταρία. Τα χιλιόμετρα που διένυσε μέχρι να μηδενίσει το ποσοστό φόρτισης, συγκρίθηκαν με εκείνα που υπόσχεται κάθε εταιρία. Το συμπέρασμα; Αποκαλυπτικότατο.
Καταρχάς, από τα 24 μοντέλα τα 20 διαφημίζονται με αυτονομία τουλάχιστον 483 χλμ. Πόσα κατάφεραν να πιάσουν ή ξεπεράσουν το συγκεκριμένο όριο στην πραγματικότητα; Μόλις 4! Η κατάταξη δεν έγινε βάσει των αυτοκινήτων με την υψηλότερη αυτονομία, αλλά με γνώμονα την απόκλιση μεταξύ εργοστασιακών-πραγματικών χιλιομέτρων. Το Model 3 ας πούμε, έφτασε τα 531 χλμ. και πήγε μακρύτερα από κάθε άλλο. Η Tesla, όμως, ανακοινώνει 700+ χλμ., οπότε μιλάμε για πάνω από 170 χλμ. λιγότερα. Συνεπώς έρχεται τελευταίο, κι ας διένυσε τη μεγαλύτερη απόσταση με μια φόρτιση. Πάμε να δούμε αναλυτικά το πώς και ποιος.
Μοντέλο | Χωρητικότητα μπαταρίας kWh |
Εργοστασιακή αυτονομία σε χλμ. |
Πραγματική αυτονομία σε χλμ. |
Απόκλιση σε χλμ. |
Polestar 3 | 107.0 | 560 | 531 | -29 |
Mini Countryman | 64.6 | 400 | 356 | -44 |
BYD Tang | 108.8 | 530 | 483 | -47 |
Mercedes G-Class | 116 | 443 | 382 | -61 |
Lotus Emeya | 98.9 | 500 | 436 | -64 |
BYD Sealion 7 | 91.3 | 502 | 436 | -66 |
Smart #3 | 62.0 | 415 | 346 | -69 |
BYD Seal U | 87.0 | 500 | 422 | -78 |
Hongqi EHS7 | 103.5 | 540 | 452 | -88 |
Ford Explorer EV | 79.0 | 525 | 437 | -88 |
Kia EV3 | 81.4 | 590 | 499 | -91 |
Nio EL8 | 90.0 | 504 | 412 | -92 |
Porsche Taycan | 97.0 | 593 | 499 | -94 |
Volvo EX30 | 64.5 | 476 | 375 | -101 |
BMW i5 | 81.2 | 500 | 394 | -106 |
Hyundai Ioniq 5 | 80.0 | 545 | 436 | -109 |
XPeng G6 | 87.5 | 550 | 430 | -120 |
Porsche Macan | 95.0 | 552 | 430 | -122 |
Peugeot E-5008 | 73.0 | 487 | 360 | -127 |
VW ID.7 | 86.0 | 571 | 440 | -131 |
Audi Q6 e-tron | 95.0 | 616 | 482 | -134 |
Voyah Dream | 108.7 | 483 | 344 | -138 |
Peugeot E-3008 | 73.0 | 510 | 347 | -163 |
Tesla Model 3 | NA | 702 | 531 | -171 |