Jeep Avenger βενζίνης ή ηλεκτρικό στην ίδια τιμή;

Το Jeep Avenger με τον κινητήρα βενζίνης 1.2 Turbo 100 hp και το αμιγώς ηλεκτρικό 156 hp προσφέρονται τώρα σε παρόμοιες τιμές, οι οποίες ξεκινούν από τις 23.990 ευρώ και 23.800 ευρώ αντίστοιχα. Να σημειωθεί ότι ο τιμοκατάλογος του ηλεκτρικού μοντέλου επωφελείται από την έκπτωση των 3.500 ευρώ που ισχύει σε όλες τις εκδόσεις του. Έτσι, η τιμή της εισαγωγικής έκδοσης είναι πλέον 31.400 ευρώ, ενώ με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ», η τιμή πέφτει στις 23.800 ευρώ.

Εξωτερικά οι διαφορές μεταξύ των δύο εκδόσεων του Avenger είναι ελάχιστες και εντοπίζονται στο σχέδιο που υπάρχει στις 7 κάθετες γρίλιες της μάσκας και στα γαλάζια λογότυπα «e» στη μάσκα και στην πόρτα του χώρου αποσκευών του Avenger Electric. Ο σχεδιασμός του Jeep Avenger είναι σε κάθε περίπτωση ελκυστικός και αναδεικνύει το off road προφίλ του αυτοκινήτου, όπως άλλωστε αρμόζει σε ένα μοντέλο της Jeep. Σε αυτή την εικόνα συμβάλλει και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 200 χλστ. (201 χλστ. το βενζίνης), μαζί με τις γωνίες εισόδου, αναχώρησης και ράμπας των 20/32/20 μοιρών αντίστοιχα (35 μοίρες ράμπας το βενζίνης). Επίσης, τα πλαστικά τμήματα περιμετρικά του αμαξώματος προστατεύουν από τα μικροχτυπήματα, όπως και οι ποδιές από υλικό με ενσωματωμένη τη χρωστική ουσία, έτσι ώστε να μη φεύγει χρώμα αν γρατσουνιστούν.

Στο εσωτερικό το Avenger διακρίνεται για τη μίνιμαλ αισθητική του με τις καθαρές, ίσιες γραμμές και τις επίπεδες επιφάνειες. Τόσο το βενζίνης, όσο και το ηλεκτρικό εξοπλίζονται από τις αρχικές τους εκδόσεις με κεντρική οθόνη αφής 10,25 ιντσών και με ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών. Η πιο κύρια διαφορά μεταξύ τους εστιάζεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Στο βενζίνης υπάρχει ο παραδοσιακός λεβιές του χειροκίνητου κιβωτίου των 6 ταχυτήτων, ενώ στο ηλεκτρικό βρίσκεται στη θέση του ένας αποθηκευτικός χώρος με μαγνητικό αναδιπλούμενο κάλυμμα. Πιο μπροστά είναι τοποθετημένα τα κουμπιά για την επιλογή της κίνησης (P/R/N/D/B). Από πλευράς ποιότητας, τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί παντού ξεχωρίζουν πιο πολύ για τη γεροδεμένη συναρμογή τους.

Με μήκος 4.084 χλστ. το Avenger είναι από τα πιο κόμπακτ B-SUV της αγοράς και πολύ κοντά σε πολλά μικρά τετράμετρα χάτσμπακ. Παρόλα αυτά ικανοποιεί σε χώρους, μιας και στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα κεφάλια είναι αρκετός, ενώ για τα γόνατα επαρκεί για άτομα με ύψος γύρω στα 1,75 μ. Ο χώρος αποσκευών είναι 380 λτ. στο βενζίνης και 355 λτ. στο ηλεκτρικό (1.275/1.250 λτ. με πεσμένα τα πίσω καθίσματα).

Εξωτερικά και στο εσωτερικό οι διαφορές μεταξύ των δύο Avenger είναι ελάχιστες, όμως σε μηχανικά σύνολα είναι τελείως διαφορετικά. Το αμιγώς βενζίνης εφοδιάζεται με τρικύλινδρο turbo κινητήρα 1.2 λτ. ισχύος 100 ίππων και 205 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ., καταναλώνει σε μεικτές πραγματικές συνθήκες 7,4 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 125 γρ./χλμ. CO2 (80 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). To Avenger Electric διαθέτει μοτέρ απόδοσης 156 ίππων και 260 Nm ροπής και τροφοδοτείται με ρεύμα από την μπαταρία των 54 kWh. Επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ., καταναλώνει 15,5 kWh/100 χλμ. και η αυτονομία του βρίσκεται κοντά στα 400 χλμ. (μετρήσεις δοκιμής). Για τη φόρτιση απαιτούνται 5 ώρες και 30 λεπτά για το 0-100% σε AC 11kW, ενώ σε φορτιστή 100kW 24 λεπτά αρκούν για το 20%-80%.

To ηλεκτρικό Avenger έχει χαμηλότερο κόστος χρήσης και συντήρησης από το βενζίνης, συν του ότι είναι πιο άνετο στην οδήγηση. Από την άλλη πλευρά το 1.2 Turbo διαθέτει το πλεονέκτημα της μεγαλύτερης αυτονομίας (σχεδόν 600 χλμ. με 7,4 λτ./100 χλμ. κατανάλωση και ρεζερβουάρ 44 λτ.) και ότι ο ανεφοδιασμός του γίνεται σε ελάχιστα λεπτά. Κοινό τους γνώρισμα αποτελεί το σύστημα Selec-Terrain με 6 διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας (Eco, Normal, Sport, Sand, Mud και Snow), συν το Hill Descent.

Get it on Google Play Download on the App Store