Η Corvette ZR1 πήρε σβάρνα τα ρεκόρ πίστας (+videos)

Η νέα Corvette ZR1 δεν είναι ένα ακόμα muscle car. Πρόκειται για ένα από τα ισχυρότερα αυτοκίνητα παραγωγής εξ Αμερικής, με διαφορά η πιο δυνατή ‘Vette όλων των εποχών και με ακόμα μεγαλύτερη διαφορά, η ταχύτερη. Το λένε τα επίσημα στοιχεία επιδόσεων, αλλά κυρίως το δηλώνουν τα ρεκόρ πίστας που έκανε σερί η «πυρηνική» Κορβέτα!

Η ZR1 αποφάσισε να μην περιοριστεί στην κατάρριψη ενός ταχύτερου γύρου, αλλά πήγε σε 5 διαφορετικές πίστες και έσπασε τα χρονόμετρα. Road America, Road Atlanta, Virginia International Raceway (και στις δυο χαράξεις, Full και Grand Course) και Watkins Glen μπήκαν στο στόχαστρο της ανώτατης Corvette, με οδηγούς τους επικεφαλής εξέλιξης δυναμικών χαρακτηριστικών και τους κορυφαίους μηχανικούς του αυτοκινήτου. Τα αποτελέσματα άφησαν άλαλους τόσο τους ίδιους, όσο και την Porsche που ήταν αυτή, η οποία πλήρωσε «τα σπασμένα» στις περισσότερες περιπτώσεις.

Στην πίστα Road America, για αρχή, η Corvette ZR1 έγραψε χρόνο 2.08.60 και κατέβασε πάνω από 5,0 δλ. την προηγούμενη κορυφαία επίδοση, που άνηκε στην 991.2 GT3 RS (2.13.80)! Στη Road Atlanta την πλήρωσε η 911 GT2 RS, για 2 δευτερόλεπτα (1.22.80 αντί 1.24.80), ενώ στο Virginia International Raceway η Corvette ZR1 εκθρόνισε τη McLaren Senna για 2,5 δλ. (2.32.3 αντί 2.34.90)! Ειδικά μετά το τελευταίο ανδραγάθημα, το ότι η ZR1 έριξε σχεδόν άλλα 5,0 δλ. στην 991.2 GT3 RS στο Watkins Glen (1.52.70 αντί 1.57.59), δεν προξενεί εντύπωση.

Πρώτο και καλύτερο η αεροδυναμική, η οποία με το πακέτο ZTK προσθέτει ρυθμιζόμενη αεροτομή και Gurney flap πίσω, θηριώδες splitter μπροστά, εξίσου θηριώδη διαχύτη και ειδικά σχεδιασμένο πάτωμα, που βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα προς εκείνον (το διαχύτη). Στην τελική της ταχύτητα, που είναι πολύ πάνω από τα 320 χλμ./ώρα, η Corvette ZR1 ZTK παράγει 544 κιλά κάθετης δύναμης. Πέρα από το αεροδυναμικό πακέτο (εννοείται κατασκευασμένο από ανθρακονήματα), «ο βασιλιάς της πίστας» -όπως αποκαλεί τη ZR1 ZTK η Chevrolet- φοράει επίσης ειδικά εξελιγμένα ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2R, σφιχτότερα ελατήρια, αναβαθμισμένα αμορτισέρ και αναθεωρημένο λογισμικό στον έλεγχό τους. Τα κεραμικά φρένα των 400 χλστ. μπροστά και 390 χλστ. πίσω είναι στάνταρ, όπως και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση.

Ένας κτηνώδης 5.5 V8 twinturbo βομβαρδίζει με 1.079 ίππους και 1.121 Nm ροπής τους πίσω τροχούς, ξεπερνώντας σε δύναμη -μεταξύ άλλων- τη Lamborghini Revuelto, την Pagani Utopia και το Mercedes-AMG One! Ο flat plane V8 δεν δυσκολεύεται να στροφάρει μέχρι τις 8.000 σ.α.λ., παρά τη μικρότερη συμπίεση (9,8:1 αντί 12,5:1 στη Z06) και την παρουσία δυο υπερτροφοδοτών, αντλώντας δροσιά από συνολικά 15 ψυγεία! Παρόλο το hardware, το βάρος της ZR1 δεν ξεπερνά τα 1.665 κιλά και διαμορφώνει τη σχέση μάζας-δύναμης στα μόλις 1,54 κιλά ανά ίππο!

Get it on Google Play Download on the App Store