Περισσότερο από 20 χρόνια πίσω στο χρόνο, η Bugatti Veyron και τα 1.001 άλογά της αναθεωρούσαν μια και καλή την έννοια «λογική» στην αυτοκίνηση. Η Veyron έδειξε το δρόμο, λοιπόν, για να έχουμε σήμερα Corvette παραγωγής που αγγίζουν τους 1.100 ίππους! Ο λόγος για τη νέα ZR1, που γίνεται με χαρακτηριστική ευκολία το ισχυρότερο αμερικανικό αυτοκίνητο παραγωγής όλων των εποχών.
Ο συγκεκριμένος τίτλος μέχρι πρότινος, άνηκε στο Dodge Demon 170 των 1.039 ίππων. Η νέα ZR1 του «φορτώνει» 40 ίππους, αλλά κυριότερα κάνει κάτι που το Demon βλέπει μόνο στον ύπνο του: στρίβει. Η κορυφαία Corvette εξελίχθηκε από την ίδια ομάδα μηχανικών, που ετοιμάζει την αγωνιστική Z06 GT3.R, δανειζόμενη αρκετά στοιχεία από εκείνη (χαρακτηριστικό το κάλυμμα του κινητήρα). Πρώτο και καλύτερο η αεροδυναμική, η οποία με το πακέτο ZTK προσθέτει ρυθμιζόμενη αεροτομή και Gurney flap πίσω, θηριώδες splitter μπροστά, εξίσου θηριώδη διαχύτη και ειδικά σχεδιασμένο πάτωμα, που βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα προς εκείνον (το διαχύτη). Στην τελική της ταχύτητα, που είναι πολύ πάνω από τα 320 χλμ./ώρα, η Corvette ZR1 ZTK παράγει 544 κιλά κάθετης δύναμης.
Πέρα από το αεροδυναμικό πακέτο (εννοείται κατασκευασμένο από ανθρακονήματα), «ο βασιλιάς της πίστας» -όπως αποκαλεί τη ZR1 ZTK η Chevrolet- φοράει επίσης ειδικά εξελιγμένα ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2R, σφιχτότερα ελατήρια, αναβαθμισμένα αμορτισέρ και αναθεωρημένο λογισμικό στον έλεγχό τους. Εναλλακτικά, όσοι θέλουν κάτι πιο ήπιο εμφανισιακά ή δίνουν έμφαση στην τελική ταχύτητα, υπάρχει η κανονική ZR1. Πιο όμορφες ζάντες 20 ιντσών μπροστά-21 πίσω, κατασκευασμένες από αλουμίνιο (προαιρετικά από ανθρακονήματα στο ZTK Performance Package, με Michelin Pilot 4S εδώ), πιο άνετη και με υψηλότερη τελική ταχύτητα, αν και οι Αμερικανοί δεν δίνουν ακριβή στοιχεία. Τα κεραμικά φρένα των 400 χλστ. μπροστά και 390 χλστ. πίσω είναι στάνταρ, όπως και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση.
Μιλώντας για στοιχεία, πάμε να κάνουμε μια βουτιά στον απίστευτο κόσμο των αριθμών στη νέα ZR1. Τα προαναφερθέντα φρένα κάνουν το 80-200-80 μίλια/ώρα (129-322-129 χλμ./ώρα) σε μόλις 24,5 δλ., κάτι στο οποίο βοηθά και ο κινητήρας. Ένας κτηνώδης 5.5 V8 twinturbo βομβαρδίζει με 1.079 ίππους και 1.121 Nm ροπής τους πίσω τροχούς, ξεπερνώντας σε δύναμη -μεταξύ άλλων- τη Lamborghini Revuelto, την Pagani Utopia και το Mercedes-AMG One! Ο flat plane V8 δεν δυσκολεύεται να στροφάρει μέχρι τις 8.000 σ.α.λ., παρά τη μικρότερη συμπίεση (9,8:1 αντί 12,5:1 στη Z06) και την παρουσία δυο υπερτροφοδοτών, αντλώντας δροσιά από συνολικά 15 ψυγεία! Παρόλο το hardware, το βάρος της ZR1 δεν ξεπερνά τα 1.665 κιλά (1.705 κιλά η κάμπριο) και διαμορφώνει τη σχέση μάζας-δύναμης στα μόλις 1,54 κιλά ανά ίππο! Αναμφίβολα νούμερα hypercar, που αναμενόμενα οδηγούν σε ανάλογη παρουσία στις επιδόσεις.
H Chevrolet δεν ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα, αλλά αναφέρει πως μέσα στο Nurburgring 4 δοκιμαστές ξεπέρασαν τα 320 χλμ./ώρα στην πρώτη τους επαφή με το αυτοκίνητο, δείγμα της ταχύτητας αλλά και της εμπιστοσύνης που εμπνέει. Η τελική ταχύτητα ξεπερνά κατά πολύ τα 346 χλμ./ώρα, πάντα κατά δήλωση των Αμερικανών, ενώ το 400άρι καλύπτεται σε 9,7 δλ. με ταχύτητα εξόδου 241 χλμ./ώρα.