O διάδοχος της Pagani Huyara είναι γεγονός, εμπνευσμένος από την αρχέγονη Zonda, χειροκίνητος και με πάνω από 860 άλογα! Η νέα Utopia είναι ό,τι ακριβώς δηλώνει το όνομά της, αλλά παράλληλα πέρα για πέρα πραγματική.
Το νέο δημιούργημα του Horacio Pagani και της ομάδας του αντλεί αφειδώς επιρροές από τη Zonda, οι οποίες αποτυπώνονται στο σχήμα των φωτιστικών σωμάτων, τη διαμόρφωση του πίσω μέρους (με τη χαρακτηριστική κλίση προς τα εμπρός, στο ύψος των φαναριών) και, φυσικά, τις εξατμίσεις – «πολυβόλο» στο κέντρο. Η Utopia διατηρεί δεσμούς και με τη Huyara τόσο στο εμπρός μέρος, όσο και στο σχήμα του περιβλήματος της καμπίνας που θυμίζει καλύπτρα αεροσκάφους. Τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα απουσιάζουν από μπροστά, αλλά είναι πιο έντονα πίσω πλέον, με τις διπλές αεροτομές να ενεργοποιούνται κατά το δοκούν.
Στην αεροδυναμική σήραγγα έχουν εξελιχθεί, ειδικά για τη Utopia, και τα κομψοτεχνήματα που φοράει για ζάντες, με διάσταση 21 ιντσών εμπρός και 22 πίσω. Οι ανθρακονημάτινες οπές στο άνω μέρος του τροχού εξυπηρετούν διπλό σκοπό, αφενός απομακρύνοντας θερμότητα από τα δισκόφρενα και αφετέρου ομαλοποιώντας τη ροή του αέρα, μειώνοντας την οπισθέλκουσα.
Το εσωτερικό θυμίζει προθήκη κοσμηματοπωλείου, με τα εξαιρετικά καλαίσθητα (και χρήσιμα) όργανα στο ταμπλό να συνοδεύονται από μια εντυπωσιακή μίξη ψηφιακού – αναλογικού στα χειριστήρια του κλιματισμού. Η φωτιζόμενη κεντρική κονσόλα και οι 7 περιστροφικοί διακόπτες που φιλοξενεί, επίσης είναι χάρμα οφθαλμών. Ο πίνακας οργάνων μένει πιστός στα πρότυπα των Pagani, με τα δυο αναλογικά όργανα να χωρίζονται από μια LED οθόνη, ενώ οι αεραγωγοί θυμίζουν ξεκάθαρα Zonda. Το τιμόνι, από τη μεριά του, μοιάζει να προέρχεται σχεδόν ακέραιο από τη Huyara.
Από την προκάτοχο πηγάζει και ο κινητήρας, αλλά σε βελτιωμένη μορφή. Ο 6.0 V12 twinturbo της Mercedes-AMG παράγει πλέον 862 ίππους και 1.100 Nm ροπής, ξεπερνώντας την απλή Huayra κατά 132 ίππους, τη Huyara BC κατά 112 ίππους, τη Huyara Imola κατά 35 ίππους και τη Huyara R κατά 12 άλογα. Κοντολογίς, η Utopia είναι το ισχυρότερο αυτοκίνητο που έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα η ιταλική φίρμα, ανεξάρτητα αν μιλάμε για παραγωγής ή αγωνιστικό! Το ακόμα πιο εντυπωσιακό, όμως, αφορά τον τρόπο μετάδοσης της τεράστιας ισχύος.
Οι πίσω τροχοί δεν παραλαμβάνουν τη δύναμη μέσω κάποιου κλασικού αυτόματου ή διπλού συμπλέκτη. Οι αλλαγές των σχέσεων είναι καθαρά και κυριολεκτικά στο χέρι του οδηγού, καθώς η Utopia αξιοποιεί ένα ολοκαίνουργιο 7άρι χειροκίνητο κιβώτιο! Μάλιστα δεν πρόκειται για κάποιου είδους σοφιστικέ χειροκίνητης λειτουργίας σε αυτόματη μετάδοση, όπως στο Koenigesgg CC850, αλλά για κανονικότατη μηχανική.
Ραχοκοκαλιά της Utopia αποτελεί το επίσης ολοκαίνουργιο monocoque σασί, που κατασκευάζεται από τους in house τύπους ανθρακονημάτων Carbo-Titanium HP62 G2 και Carbo-Triax HP62 της Pagani. Τα υποπλαίσια αποτελούνται από ατσάλι Chromoly, ενώ το ανθρακονημάτινο πλαίσιο εμφανίζεται 38% πιο άκαμπτο σε σχέση με πριν, δίχως αύξηση στο βάρος. Η εξάτμιση με την κεραμική επίστρωση ζυγίζει μόλις 6 κιλά, συμβάλλοντας στη διατήρηση του βάρος στα 1.280 κιλά – 70 κιλά λιγότερα συγκριτικά με τη Huyara.
Νούμερα επιδόσεων δεν ανακοινώνονται ακόμα, αλλά μπορούμε να υποθέσουμε πως η «Ουτοπία» θα είναι ταχύτερη από τα 2,8 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τα 350 χλμ./ώρα τελικής της Huyara. Σίγουρα είναι αρκετά ακριβότερη, καθώς η τιμή κάθε μιας από τις 99 που θα κατασκευαστούν ορίζεται στα 2,17 εκατ. ευρώ.