Δοκιμή Mercedes-Benz GLB 200 1.33 163 hp

H Mercedes-Benz διαθέτει μια ευρύτατη γκάμα από SUV μοντέλα διαφόρων μεγεθών και με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, υβριδικούς, plug-in hybrid και αμιγώς ηλεκτρικούς, καλύπτοντας όλους όσους θέλουν ένα SUV πολυτελείας. Μεταξύ αυτών ενδιαφέρον συγκεντρώνει και η GLB, καθώς προσφέρει περισσότερους χώρους και πρακτικότητα από την GLA, ενώ είναι πιο κόμπακτ και προσιτή από την αμέσως μεγαλύτερη GLC. Με την ανανέωση που δέχτηκε η GLB απέκτησε πιο δυναμικό σχεδιασμό, βελτιωμένο βασικό εξοπλισμό, αναβαθμισμένη τεχνολογία και συστήματα υποβοήθησης, καθώς και ήπια υβριδικούς βενζινοκινητήρες, όπως η GLB 200 της δοκιμής.

Η GLB 200 τοποθετείται στη βάση της γκάμας και τροφοδοτείται με τον mild hybrid 48V κινητήρα των 1.33 λτ. 163 hp, με τιμή εκκίνησης τις 53.000 ευρώ. Από εκεί και πάνω όλες οι εκδόσεις βενζίνης 48V hybrid και πετρελαίου τροφοδοτούνται με 2λιτρα μηχανικά σύνολα, με ισχύ από 150 έως 306 άλογα και σε τιμές που φτάνουν έως τις 75.550 ευρώ. Εκτός από την GLB 200 και την GLB 200 d, οι υπόλοιπες GLB συνδυάζονται αποκλειστικά με το μεταβλητό σύστημα τετρακίνησης 4MATIC. Όπως όλες οι νέες Mercedes, έτσι και η GLB διατίθεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Σχετικά με τον αναβαθμισμένο εξοπλισμό περιλαμβάνονται στάνταρ δύο ευρείες οθόνες 10,25 ιντσών, καθίσματα με επενδύσεις από συνθετικό δέρμα Artico και μαύρο ύφασμα, το σύστημα υποβοήθησης μεγάλης σκάλας φωτισμού, η κάμερα οπισθοπορείας, το πακέτο USB, όπως και το δερμάτινο τιμόνι και οι εμπρός προβολείς LED. Εκσυχγρονισμένα είναι και τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, επιτρέποντας καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου.

Ακόμα πιο επιβλητική παρουσία

Η Mercedes-Benz GLB τοποθετείται στο άνω άκρο των μικρομεσαίων SUV σε διαστάσεις και χώρους, θυμίζοντας περισσότερο μεσαίο SUV. Οι σχεδιαστικές αλλαγές δεν άλλαξαν ούτε στο χιλιοστό τις διαστάσεις της, όπως είναι το μήκος των 4.634 χλστ., το πλάτος των 1.834 χλστ. και το ύψος των 1.692 χλστ. Παρότι διαθέτει κοινά χαρακτηριστικά με την GLA (πλατφόρμα, κινητήρες, εσωτερικό κ.λπ.) διαφοροποιείται πλήρως, αφού εστιάζει στην πρακτικότητα και διαθέτει έως 7 θέσεις. Οι εξωτερικές διαφορές είναι διακριτικές και αφορούν τον εμπρός προφυλακτήρα νέας σχεδίασης, τη νέα μάσκα, τους πιο εντυπωσιακούς προβολείς και τα εξολοκλήρου LED πίσω φώτα (με το ίδιο σχήμα), τα νέα σχέδια ζαντών (στάνταρ 18 ιντσών) και το νέο μεταλλικό χρώμα βαφής Spectral Blue. Το αυτοκίνητο της δοκιμής φέρει τη σχεδιαστική γραμμή AMG με διαφορετικούς προφυλακτήρες, ζάντες και μάσκα, τα οποία ενισχύουν περεταίρω το δυναμισμό που εκπέμπει η GLB.

Ποιότητα και χώροι ανωτέρου επιπέδου

Η Mercedes-Benz GLB διαθέτει πληθωρικά χαρακτηριστικά και στο εσωτερικό της, όπου ο σχεδιασμός είναι παρόμοιος με εκείνων των άλλων μικρομεσαίων μοντέλων της μάρκας, όπως είναι η A-Class και η GLA. Ξεχωριστό στοιχείο που διαφοροποιεί την GLB και ενισχύει τον πιο off road χαρακτήρα της, είναι η διακοσμητική λαβή στο ταμπλό από την πλευρά του συνοδηγού. Αντίστοιχες επενδύσεις με όψη αλουμινίου συναντώνται μπροστά από τον οδηγό και στις πόρτες, όπως και στους στρογγυλούς αεραγωγούς. Η ανανεωμένη GLB είναι εξοπλισμένη με την τελευταία γενιά του MBUX, ενώ το δύσχρηστο – touchpad για την περιήγηση στο μενού που υπήρχε πριν αφαιρέθηκε και στη θέση του μπήκε μια ρηχή θήκη. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν πολλές ακόμα θήκες, όπως κάτω από το εμπρός υποβραχιόνιο. Όλες οι λειτουργίες εξακολουθούν να είναι διαθέσιμες και ο χειρισμός τους μπορεί να πραγματοποιείται είτε από την οθόνη αφής που δεν είναι τόσο κοντά από τον οδηγό, ή από τα (όχι τόσο πρακτικά) χειριστήρια αφής στο τιμόνι. Σίγουρα πιο εύκολο στη χρήση ήταν το περιστροφικό χειριστήριο στην κονσόλα που υπήρχε στις παλαιότερες Mercedes. Οι δύο οθόνες που ενσωματώνονται σε ένα ενιαίο πάνελ είναι πολύ καλής ευκρίνειας και με διαφορετικά στιλ (Classic, Sporty, Discreet, Navigation, Assistance και Service) για τον πίνακα οργάνων. Για περαιτέρω συνδεσιμότητα, η GLB διαθέτει πλέον μία πρόσθετη θύρα USB-C και αυξημένη ισχύ φόρτισης USB, ενώ όλες οι θύρες USB είναι φωτιζόμενες. Επίσης, έξυπνη φωνητική υποβοήθηση της Mercedes-Benz αποκτά όλο και περισσότερες δυνατότητες διαλόγου και εκμάθησης χάρη σε online υπηρεσίες που μπορούν να ενεργοποιηθούν από την εφαρμογή Mercedes me.

Στον τομέα της ποιότητας κατασκευής, τις εντυπώσεις κερδίζει αμέσως το μαλακό υλικό που καλύπτει ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό και των άνω τμήμα όλων των θυρών. Η συναρμογή είναι στιβαρή και το φινίρισμα ιδιαίτερα προσεγμένο, αν και τα σκληρά πλαστικά στα χαμηλότερα τμήματα και στην κονσόλα θα μπορούσαν να είχαν καλύτερη υφή. Το ίδιο ισχύει και για τους μοχλοδιακόπτες στην κολόνα του τιμονιού για τους υαλοκαθαριστήρες, φλας και τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, οι οποίοι παραείναι λιτοί. Μεταξύ των μεγάλων πλεονεκτημάτων της GLB, είναι οι άπλετοι χώροι για όλους τους επιβάτες και τις αποσκευές. Πέντε ενήλικα άτομα θα χωρέσουν με πολύ άνεση, ενώ προαιρετικά τοποθετούνται συρόμενο πίσω κάθισμα και δύο ακόμα θέσεις στο πορτ μπαγκάζ. Αυτό έχει χωρητικότητα 565 λίτρα, πολύ μεγάλο άνοιγμα και πλήρως αξιοποιήσιμο σχήμα.

Εξηλεκτρισμένος ο 1.33 λτ. κινητήρας των 163 ίππων

Όλοι οι βενζινοκινητήρες της Mercedes-Benz GLB είναι εξηλεκτρισμένοι και ενσωματώνουν ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt με ιμάντα μίζα-δυναμό. Τα 10 kW (13,6 hp) επιπλέον ισχύος υποστηρίζουν στιγμιαία την άμεση εκκίνηση και χρησιμοποιούνται για ταχύτερη επιτάχυνση μέσω της λειτουργίας ενίσχυσης. Ταυτόχρονα η μίζα-δυναμό εξασφαλίζει περισσότερη άνεση, γιατί η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται πολύ ομαλά και δεν ακούγεται ο χαρακτηριστικός ήχος της μίζας όπως παλαιότερα. Επιπλέον, ανακτά ενέργεια κατά την πέδηση και την επιτάχυνση και τροφοδοτεί το ηλεκτρικό κύκλωμα οχήματος 12 Volt και την μπαταρία 48 Volt με ηλεκτρική ενέργεια.

H GLB 200 τροφοδοτείται με τον τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα των 1.33 λτ., ισχύος 163 ίππων και 270 Nm ροπής, συνδυασμένο με το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT. Στην πράξη το μηχανικό αυτό σύνολο παρουσιάζει γεμάτο τράβηγμα από τις πολύ χαμηλές στροφές, ανεβάζει γραμμικά ρυθμούς, επιταχύνει σβέλτα το αμάξωμα των 1,5 τόνων (0-100 χλμ./ώρα σε 9,3 δλ.) και έχει την απαιτούμενη δύναμη. Ωστόσο, όταν το μοτέρ ανεβάζει πιο ψηλά στροφές, τότε ο θόρυβος που παράγει γίνεται αρκετά αισθητός στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ενώ η λειτουργία του παρουσιάζει μια τραχύτητα. Όμως σε κανονικούς ρυθμούς ταξιδιού δεν ενοχλεί, αφού η 7η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του μοτέρ. Το 7DCT είναι σε κάθε περίπτωση άμεσο και ομαλό στη λειτουργία του, συν του ότι ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τα paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές και καλύτερο έλεγχο σε μια διαδρομή με στροφές για παράδειγμα. Όσον αφορά την κατανάλωση, στη δοκιμή βρέθηκε με ένα μέσο όρο στα 9 λτ./100 χλμ. Σε ανοιχτούς δρόμους με κανονικές ταχύτητες πέφτει στα 7,5 λτ./100 χλμ. ενώ με λίγη παραπάνω πίεση σε μια ορεινή διαδρομή ή στην πόλη φτάνει ή και ξεπερνάει τα 11 λτ./100 χλμ.

Άνετη και στιβαρή στο δρόμο

Η Mercedes GLB 200 αποτελεί ένα ιδανικό αυτοκίνητο για κάλυψη μακρινών αποστάσεων, αφού μεταφέρει ξεκούραστα όλους τους επιβάτες της, οι οποίοι κάθονται ψηλά στο ευρύχωρο και με πολύ καλή ορατότητα εσωτερικό. Φυσικά πολλοί θα την πάρουν για να καλύπτουν και τις όποιες καθημερινές αστικές μετακινήσεις τους, όπου ο αυξημένος συνολικός όγκος δεν είναι ό,τι καλύτερο για τους στενούς και πηγμένους δρόμους. Όταν όμως τον συνηθίσει ο οδηγός θα διαπιστώσει ότι το αυτοκίνητο είναι εύκολο στους χειρισμούς. Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις περνούν με στιβαρό τρόπο πάνω από τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων και δεν ενοχλούν τους επιβάτες, παρά τις εξτρά 19άρες ζάντες του πακέτου AMG, που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής.

Η GLB 200 βρίσκεται στο στοιχείο της στις εθνικές οδούς, όπου διανύει με ευκολία πολλά χιλιόμετρα, χωρίς ο οδηγός και οι επιβάτες να τα αντιλαμβάνονται, ανεξαρτήτως του νούμερου που δείχνει το κοντέρ. Παράλληλα δεν θα φέρει τον οδηγό της σε δύσκολη θέση σε πιο «σφιχτές» επαρχιακές – ορεινές διαδρομές με στροφές, όπου είναι σε θέση να εξαντλήσει πλήρως τα αποθέματα ισχύος του κινητήρα και να κινηθεί σβέλτα, με ασφάλεια και έχοντας πάντα τον έλεγχο. Σίγουρα δεν θα πάρει κανείς την GLB 200 για να φορτώνει την οικογένεια και να κυνηγάει τις στροφές, όμως το πληθωρικό SUV εμπνέει σιγουριά και είναι προβλέψιμο, ακόμα και όταν σηκωθεί ο πίσω τροχός σε μια καμπή με γεμάτο γκάζι και το τιμόνι υπό έντονη γωνία. Επίσης, το παραμετρικό σύστημα διεύθυνσης μαζί με την εξτρά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, τα δυνατά φρένα και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς, ενισχύουν την αίσθηση και το πάτημα. Μαζί με αυτά προσθέστε και τις επιλογές Comfort, Sport, Individual και Eco του Dynamic Select, για περισσότερη άνεση ή πιο σπορ αίσθηση.

 + Χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία, απόδοση κινητήρα, οδική συμπεριφορά, άνεση
– Θόρυβος κινητήρα στις υψηλές στροφές, τιμή, κατανάλωση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.332
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7G-DCT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
163/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
270/-
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
14
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
208
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
156
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
109
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.634
Πλάτος (χλστ.)
1.834
Ύψος (χλστ.)
1.692
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.829
Βάρος (κιλά)
1.565
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
565
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
53.000 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store