Τα υβριδικά αυτοκίνητα κερδίζουν ολοένα και περισσότερους αγοραστές, για το βασικό λόγο ότι καίνε λιγότερο καύσιμο από τα αμιγώς θερμικά μηχανικά σύνολα, συν του ότι εκπέμπουν λιγότερο CO2, που σημαίνει και ότι πληρώνουν λιγότερα ή καθόλου τέλη κυκλοφορίας (ανάλογα το μοντέλο). Ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνουν τα full hybrid με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, γιατί κάνουν την οδήγηση πιο εύκολη και άνετη, ενώ παρέχουν και δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης σε αστικές κυρίως διαδρομές. Ποια είναι όμως τα φουλ υβριδικά μοντέλα που πωλούνται στις χαμηλότερες τιμές; Πρόκειται για το Mazda2 Hybrid και το MG3 Hybrid+ που εκκινούν κάτω από τις 20.000 ευρώ.
Mazda2 Hybrid
Το ανανεωμένο Mazda2 Hybrid βασίζεται μεν στο Toyota Yaris, όμως ξεχωρίζει για τις σχεδιαστικές διαφορές κυρίως στο εμπρός τμήμα του και τη χαμηλότερη τιμή που διατίθεται, γεγονός που το καθιστά πιο συμφέρον ως αγορά. Εξωτερικά την προσοχή τραβάει η μεγάλη και χαρακτηριστική πολυγωνική μάσκα της Mazda, ενώ πίσω η φάσα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα είναι βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος. Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Mazda2 τη διαφορά κάνουν οι νέες οθόνες για τον πίνακα οργάνων και το Infotainment με την 9άρα οθόνη. Η ποιότητα κατασκευής του θαλάμου των επιβατών είναι αρκετά καλή, ωστόσο από πλευράς χώρων βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας και πιο κάτω, τόσο για επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (286 λίτρα).
Στον εξοπλισμό της βασικής έκδοσης Prime-Line των 19.900 ευρώ ανήκουν τα εξής: 7 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, adaptive cruise control, infotainment με οθόνη 9 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματος κλιματισμός, αισθητήρας φωτός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και κεντρικό υποβραχιόνιο. Επίσης, κάθε Mazda2 συνοδεύεται με εγγύηση για 6 χρόνια ή 150.000 χιλιόμετρα.
Την κίνηση του ανανεωμένου Mazda2 Hybrid αναλαμβάνει το φουλ υβριδικό μηχανικό σύνολο συνδυαστικής απόδοσης 116 ίππων. Αποτελείται από ένα τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 λτ. ισχύος 92 ίππων και 120 Nm ροπής και ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 80 ίππων και 141 Nm. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,7 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα σταματά τα 175 χλμ./ώρα. Η ιαπωνική φίρμα ανακοινώνει μεικτή κατανάλωση 3,8-4,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 87-97 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).
MG3 Hybrid+
Κορυφαία πρόταση υβριδικού αυτοκινήτου το οποίο είναι δυνατό, άνετο, οικονομικό και πωλείται στην καλύτερη τιμή για όλα αυτά που προσφέρει, είναι το « «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025 για την Ελλάδα», το νέο MG3 Hybrid+ Με συνδυαστική απόδοση 195 ίππων, τιμή από μόνο 19.950 ευρώ αποτελεί best buy αγορά στη δημοφιλή αυτή κατηγορία. Μάλιστα, από την εισαγωγική έκδοση Excite διαθέτει όλο τον εξοπλισμό, όπως 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, αυτόματη εναλλαγή μεσαίας-μεγάλης σκάλας φώτων, οθόνη πολυμέσων 10,25 ιντσών, ψηφιακό καντράν 7 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω κ.λπ. Πρόσθετα ο κάτοχος του MG3 Hybrid+ καλύπτεται με 7 χρόνια εγγύηση (ή 150.000 χλμ.), μαζί με 7ετή δωρεάν οδική βοήθεια και 7 χρόνια δωρεάν έλεγχο του αυτοκινήτου.
Στα πολύ βασικά πλεονεκτήματα του MG3 Hybrid+ ανήκει το πολύ αποδοτικό υβριδικό του σύνολο συνδυαστικής ισχύος 195 ίππων. Ο 1.5 λτ. τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας κύκλου Άτκινσον των 102 ίππων και 128 Nm ροπής ταιριάζει ιδανικά με το ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ 136 ίππων και 250 Nm ροπής, το οποίο λαμβάνει ρεύμα από την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία των 1,83 kWh. Το MG3 Hybrid+ επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 8 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα σε 5 δλ., καταναλώνει 4,4 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 100 γρ./χλμ. CO2 (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Επίσης, είναι πολύ ξεκούραστο στην οδήγηση, διανύει αμιγώς ηλεκτρικά αρκετές αποστάσεις, οι αναρτήσεις του «ισοπεδώνουν» τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων και ο θόρυβος από το βενζινοκινητήρα είναι χαμηλός.
Το MG3 Hybrid+ τοποθετείται στην κορυφή των μικρών χάτσμπακ και σε μήκος, αφού με 4.113 χιλιοστά είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας. Σχεδιαστικά εμφανίζει μοντέρνες γραμμές εξωτερικά και μινιμάλ αισθητικής εσωτερικό προς όφελος της εργονομίας. Ο οδηγός λαμβάνει όλες τις πληροφορίες και χειρίζεται διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου από τις οθόνες των 7 ιντσών του πίνακα οργάνων και την κεντρική αφής των 10,25 ιντσών. Από πλευράς χώρων για τους επιβάτες, φιλοξενούμενοι με ύψος γύρω στα 1,8 μέτρα θα μετακινηθούν χωρίς να στριμωχτούν, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 293 λίτρων επαρκεί.