To νέο Dacia Duster παρουσιάζεται ολικά αναβαθμισμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του, ενώ οι τιμές του παρέμειναν σε πολύ ανταγωνιστικά επίπεδα (από 19.950 ευρώ). Στην κορυφή του αγοραστικού ενδιαφέροντος βρίσκεται η έκδοση ECO-G 100 με τον κινητήρα που καίει και υγραέριο, εξασφαλίζοντας μεγάλη οικονομία σε κόστος καυσίμου. Επίσης, διατίθεται για πρώτη φορά με ήπια υβριδικό 1.200άρη turbo κινητήρα 130 ίππων (και 4×4), καθώς και με το full hybrid σύνολο των 1.6 λτ. 140 ίππων.
Ωστόσο, αρκετοί είναι αυτοί που ρωτούν για τον αν περιλαμβάνεται στην γκάμα του ο δημοφιλής πετρελαιοκινητήρας των 1.5 λτ. (και τετρακίνητο) που «φορούσε» το προγενέστερο Duster, ο οποίος δυστυχώς καταργήθηκε στο νέο μοντέλο. Συνεπώς όσοι θέλουν ντίζελ Duster θα πρέπει να το αναζητήσουν στα μεταχειρισμένα. Επιλογές υπάρχουν αρκετές με πρώτη ταξινόμηση μεταξύ 2018-2019 και σε αναλογικά προσιτές τιμές. Αυτές κατά μέσο όρο κυμαίνονται μεταξύ 16.000-18.000 ευρώ, δηλαδή στα λεφτά που πωλούνται καινούργια Sandero/Sandero Stepway. Να υπενθυμίσουμε ότι πριν από ένα χρόνο το Duster 1.5 Blue dCi 115 hp πωλούνταν καινούργιο από 25.750 ευρώ το 2WD και από 27.510 ευρώ το 4WD στη βασική Essential με τα πολύ απαραίτητα στον εξοπλισμό του, ή από 30.470 ευρώ το αρκετά πιο εξοπλισμένο Expression.
Το καινούργιο Duster είναι σαφώς πιο μοντέρνο και εντυπωσιακό σε εξωτερικό σχεδιασμό, όμως και το προηγούμενο εμφανίζει σκληροτράχηλη off road παρουσία. Επίσης, οι διαφορές σε διαστάσεις είναι ελάχιστες, αν και το νέο δείχνει μεγαλύτερο λόγω της πιο μυώδους και αιχμηρής αισθητικής. Το δεύτερης γενιάς Duster έχει μήκος 4.341 χλστ. (4.340 χλστ. το νέο), πλάτος 1.804 χλστ., ύψος 1.682 χλστ. και μεταξόνιο 2.676 χλστ. και είναι από τα πιο κόμπακτ μικρομεσαία SUV. Παρόλα αυτά είναι σε θέση να καλύψει με ευκολία τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων ή και πέντε ενήλικων ατόμων, γιατί διαθέτει αρκετό αέρα για τα πόδια, τα κεφάλια και ωφέλιμο πλάτος. Αρκετό για φόρτωμα πολλών αποσκευών είναι και το πορτ μπαγκάζ των 478 λίτρων (414 λτ. το 4×4).
Στα σημαντικά πλεονεκτήματα του προγενέστερου Duster (όπως και του πρώτης γενιάς), ανήκε ο αξιόπιστος 8βάλβιδος πετρελαιοκινητήρας 1.5 Blue dCi της Renault. Το μηχανικό αυτό σύνολο με τους 115 ίππους (114 hp το 4×4) και τη ροπή των 260 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. ταιριάζει ιδανικά στο Duster, αφενός γιατί έχει την απαιτούμενη δύναμη και κυρίως ροπή που χρειάζεται ειδικά το 4κίνητο για off roading, αφετέρου γιατί έχει χαμηλή κατανάλωση. Στο Duster 4×4 το εν λόγω μοτέρ συνδυάζεται με πιο κοντής κλιμάκωσης 6άρι κιβώτιο για ανταπεξέρχεται καλύτερα σε δύσβατα κομμάτια εκτός δρόμου, όμως στην καθημερινή χρήση δεν εξυπηρετούν οι κοντές πρώτες τρεις ταχύτητες. Οι επιδόσεις είναι σβέλτες από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 το 2WD και 10,2 δλ. το 4WD) και εν κινήσει, με μεικτή πραγματική κατανάλωση 5,9 λτ./100 χλμ. το 2κίνητο και 6,5 λτ./100 χλμ. το 4κίνητο.
Μεγάλο προσόν του Duster είναι και η άνεση που εξασφαλίζουν οι αναρτήσεις του σε κάθε τερέν, ακόμα και όταν κινείται σε πολύ κακοτράχαλους χωματόδρομους με πολλές ανωμαλίες και πέτρες. Στο 4κίνητο ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τις επιλογές Auto και Lock μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου, ελαστικά μεικτής χρήσης (M+S) και πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, αντί ημιάκαμπτου άξονα στο 2WD.