Το Qashqai παίρνει όλα τα εύσημα για τη δημιουργία των SUV, αλλά ούτε το Juke πάει πίσω. Η Nissan έβλεπε πολύ μπροστά στη διάρκεια των 10’s, βγάζοντας δύο μοντέλα που έμελλε να αλλάξουν ολόκληρη την αγορά. Στην περίπτωση του Juke μιλάμε φυσικά για τη δημιουργία της κατηγορίας των B-SUV, η οποία πλέον είναι η δημοφιλέστερη της ελληνικής αγοράς και στο top 3 παγκοσμίως.
Στα 14 χρόνια και τις δύο γενιές που μετράει κοντά μας το Juke, δεν έπαψε να είναι επίκαιρο. Ειδικά μετά το πρόσφατο facelift, αλλά και τις πολύ δυνατές εκπτώσεις που το καθιστούν «μάλαμα» για αγορά νέου αυτοκινήτου. Με βασική τιμή 19.990 ευρώ (από 21.990 πριν) και αξιοζήλευτα πλήρη εξοπλισμό, το φρεσκαρισμένο Juke έρχεται να δείξει σε πολλά νέα B-SUV πώς «φτιάχνεις» το αγοραστικό κοινό. Από τη βασική έκδοση Acenta περιλαμβάνονται στάνταρ: 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αισθητήρες φωτός και βροχής, πίνακας οργάνων 7 ιντσών, οθόνη αφής πολυμέσων 12 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις και αυτόματος κλιματισμός. Στο Juke N-Connecta των 22.990 ευρώ προστίθενται ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, προβολείς ομίχλης, φιμέ πίσω κρύσταλλα, εσωτερικός καθρέφτης αυτόματης σκίασης, πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, ενώ στην N-Sport της δοκιμής (από 26.990 ευρώ) η διάσταση των τροχών μπορεί να φτάσει τις 19 ίντσες και εσωτερικά απολαμβάνεις δερμάτινες επενδύσεις, μαζί με ηχοσύστημα της Bose.
Παντοτινός πόλος έλξης η εμφάνιση
Η σχεδίαση σίγουρα δεν συγκαταλέγονταν στους λόγους της ανανέωσης, καθώς ακόμα και μετά από 5 χρόνια στους δρόμους (το 2019 λανσαρίστηκε) το Juke παραμένει ένα από τα πιο ενδιαφέροντα σχήματα που μπορεί να συναντήσει κάποιος. Είναι χαρακτηριστικό πως η Nissan δεν άλλαξε ούτε τα γραφικά στα LED, κίνηση που κάνουν σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές όταν προβαίνουν σε facelift. Οι μόνες αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενου αφορούν την επανένταξη του κίτρινου στην παλέτα των διαθέσιμων χρωμάτων, σε συνδυασμό με την έκδοση N-Sport που προσφέρει διχρωμία με την οροφή και τις ζάντες. Απόλυτα επιτυχημένος χρωματικός συνδυασμός, καθώς παρατηρείς έκπληκτος τα κεφάλια να γυρνούν και τις εκφράσεις θαυμασμού να συνοδεύουν το πέρασμα του Juke. Μεγάλο ρόλο παίζουν και οι 19άρες ζάντες στο N-Sport, οι οποίες ονομαστικά ακούγονται υπερβολικές για B-SUV όμως οπτικά, καταφέρνουν να δένουν αρμονικά με τις γραμμές του αμαξώματος και τα φουσκωμένα φτερά. Εφόσον μιλάμε για ελληνική άσφαλτο και αυτοκίνητο που μπορεί (κάποια στιγμή, όχι ότι ψάχνονται πολλοί κάτοχοι B-SUV με off-roading) να βγει στο χώμα, καλύτερα να επιλεγεί σετ με 1 ίντσα λιγότερη (18άρες κοινώς).
Ποιοτική και τεχνολογική αναβάθμιση στην καμπίνα
Οι μεγάλες αλλαγές απαντώνται στο εσωτερικό, όπου σχεδιαστές και τεχνικοί έδωσαν όλη τους την προσοχή. Η Nissan αναβάθμισε την ποιότητα και την υφή των υλικών, παντρεύοντας τα με δυο μεγάλες οθόνες για το ψηφιακό πίνακα οργάνων και το infotainment. Το ψηφιακό καντράν έκανε πρεμιέρα μάλιστα στο Juke, καθώς στο απερχόμενο δεν διατίθετο ούτε ως έξτρα. Τώρα τοποθετείται σε διάσταση 7 ιντσών στην έκδοση Connecta και 12,3 ιντσών από την N-Connecta και άνω με δυο διαφορετικά layout: ένα με την κλασική διάταξη στροφόμετρου-ταχύμετρου και τις λοιπές πληροφορίες ενδιάμεσα (Classic), κι ένα που δίνει περισσότερο χώρο στην απεικόνιση πληροφοριών σχετικά με το σύστημα πλοήγησης, το ηχοσύστημα, το trip computer κλπ (Enhanced).
Το δεύτερο -και κυριότερο- σημείο που κεντρίζει τα βλέμματα, είναι η νέα οθόνη των 12,3 ιντσών στην κορυφή του ταμπλό για το σύστημα πολυμέσων. Σημαντικά μεγαλύτερης διάστασης από του προηγούμενου Juke (8 ίντσες) και με αναβαθμισμένα γραφικά, ανεβάζει επίπεδο τόσο το διάκοσμο όσο και την ψηφιακότητα της καμπίνας. Ψαγμένη αλλαγή και η αντικατάσταση της κάμερας οπισθοπορείας των 0,3 megapixel, με μια πολύ ευκρινέστερη 1,3 megapixel. Στο κορυφαίο N-Sport παίρνεις δερμάτινες επενδύσεις και διάφορες λεπτομέρειες (ταμπλό, ραφές, προσκέφαλα) στο χρώμα του αμαξώματος, μαζί με μπάκετ καθίσματα και ηχοσύστημα της Bose. Το τελευταίο, δε, με ενσωματωμένα ηχεία στα προσκέφαλα, για την απόλυτη ακουστική εμπειρία!
Κατά τα λοιπά, η ποιότητα κατασκευής συνεχίζει να είναι ιδιαίτερα πολύ προσεγμένη, μιας και τα υλικά που χρησιμοποιούνται συγκαταλέγονται στα καλύτερα μεταξύ των compact SUV. Τη μεγάλη διαφορά κάνει το μαλακό πλαστικό που απαρτίζει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό., άσχετα που στο N-Sport ο διάκοσμος είναι ακόμα πιο πολυτελής. Το μπάκετ προσφέρει εξαιρετική θέση οδήγησης, ενώ ανάλογα θετικά σχόλια ακούς από τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους αρκετό αέρα για τα πόδια. Μοναδική ένσταση για τους πιο ψηλούς, το γεγονός ότι η καμπύλη της οροφής και τα μικρά παράθυρα δημιουργούν μια ελαφρώς κλειστοφοβική αίσθηση. Αντίθετα, κανένα παράπονο δεν θα υπάρξει για το μεγάλο και βαθύ πορτ μπαγκάζ των 422 λίτρων.
Σταθερή αξία ο 1.000άρης τρικύλινδρος τούρμπο
Θετικών σχόλιων συνέχεια, αναφορικά με το μοτέρ. Γνωστή και μη εξαιρετέα ποσότητα ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος των 999 κ.εκ., με απόδοση 114 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 200 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Δεν ακούγεται ιδιαίτερα, ενώ και η ελαστικότητα βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο με τον κινητήρα να τραβάει από τις 1.700 σ.α.λ., ακόμα και με 4η στο σωστά κλιμακωμένο και 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Με το γκάζι τέρμα, τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 10,7 δλ. και η τελική αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα, παρέχοντας τη δυνατότητα στο 1.000άρι Juke για άκοπες ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου. Για παράδειγμα κινείται πολύ άνετα στα 130 χλμ./ώρα, όμως από εκεί και πέρα αρχίζει να κάνει αισθητή την παρουσία του το μοτέρ. Αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο πάντως, είναι η ομοιογένεια και οι απαιτήσεις σε καύσιμο, με μια μέση κατανάλωση της τάξης των 7,1 λίτρων/100 χλμ. Λίγη προσοχή να δείξεις στο δεξί πεντάλ, πέφτεις χωρίς να το καταλάβεις στα 6,6-6,7 λίτρα/100 χλμ. Επίδοση που παίρνει ακόμα μεγαλύτερη αξία, καθότι μιλάμε για ένα 1.000άρι τούρμπο σύνολο χωρίς ηλεκτρική υποβοήθηση.
Ευχάριστο στην οδήγηση με σπορτίφ νότες
Είπαμε για την ηχομόνωση της καμπίνας, που κρατά εκτός τους -ούτως ή άλλως, λίγους- κραδασμούς του κινητήρα, όπως και τους περισσότερους αεροδυναμικούς θορύβους. Στην εθνική οδό το Juke κινείται σβέλτα, φτάνοντας με ευκολία την ταχύτητα ταξιδιού, με την ηχομόνωση να κάνει καλή δουλειά και να αφήνει εκτός καμπίνας τους στροβιλισμούς από τον αέρα. Ωστόσο, οι 19άρες ζάντες με τα φαρδιά και χαμηλού προφίλ ελαστικά (225/45R19) της έκδοσης N-Sport μπορεί να ομορφαίνουν το Juke και να βελτιώνουν την αίσθηση του τιμονιού, όμως δεν είναι ό,τι καλύτερο από πλευράς άνεσης. Οι διάφορες και μύριες ανωμαλίες των δρόμων γίνονται αισθητές στο εσωτερικό και αυτό είναι κάτι που μπορεί να ενοχλήσει κάποιους, όταν η άσφαλτος είναι γεμάτη από λακκούβες και μπαλώματα.
Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος πίσω συνεργάζονται ιδανικά, με το μπροστινό να χαίρει αμεσότητας και την ουρά να συνδράμει με αρκετή συμμετοχή. Το Juke δεν διστάζει να πλασαριστεί, ακόμα και να «γυρίσει» ελαφρώς, πάντα με μέτρο και ευγενικές κινήσεις στο τιμόνι καθώς το ESP καραδοκεί. Το τιμόνι είναι μια ιδέα πιο βαρύ από όσο θα ήθελε κανείς, αλλά από ακρίβεια διαπρέπει, ενώ και ο λεβιές διακρίνεται για την αμεσότητα και την αίσθησή του. Μια από τα ίδια τα φρένα (δισκόφρενα εμπρός-πίσω, ταμπούρα στα μετόπισθεν πριν), καθότι από πλευράς απόδοσης και αίσθησης πεντάλ το σύστημα πέδησης είναι άμεμπτου κριτικής.