Μετά τα ηλεκτρικά John Cooper Works, ήρθε η ώρα για τη Mini να φροντίσει και τους λάτρεις της βενζίνης. Το νέο Cooper JCW έρχεται να συνεχίσει τις γκαζιές του προηγούμενου, δίνοντας όπως πάντα έμφαση στα δυναμικά χαρακτηριστικά και τις οδηγικές συγκινήσεις.
Εμφανισιακά συνεχίζει απαράλλαχτη η πετυχημένη συνταγή. Σπορ προφυλακτήρας μπροστά, ποδιές στο πλάι, διαχύτης με τη (μονή πια, από δυο μπούκες πριν) εξάτμισηστο κέντρο πίσω, κόκκινο (Chili Red) χρώμα σε οροφή/καθρέπτες/αυτοκόλλητα στο καπό/ δαγκάνες φρένων και ενθέσεις στους προφυλακτήρες, μαζί με ωραιότατες 18άρες (προαιρετικά, 17άρες στάνταρ) ζάντες αλουμινίου. Στο εσωτερικό συνεχίζει το «ερυθρόδερμο» μοτίβο, με το κόκκινο χρώμα να απαντάται στο ταμπλό, τις ραφές, τις ζώνες και τα προσκέφαλα. Suede και δερμάτινες επενδύσεις (από ανακυκλωμένα/ανακυκλούμενα υλικά) καλύπτουν το σύνολο των επιφανειών, ενώ το τριάκτινο τιμόνι διαθέτει στη βάση του το λογότυπο «John Cooper Works» ώστε να μπαίνει στο κλίμα και ο πλέον αδαής.
Στα μηχανικά μέρη τώρα, δεν υπάρχει η παραμικρή αλλαγή σε σχέση με πριν, πέρα από μια γενναιόδωρη αύξηση στη ροπή. Ο 2.0λιτρος τετρακύλινδρος τούρμπο παραμένει στα 231 άλογα, ωστόσο πλέον αποδίδει 60 Nm παραπάνω (380 Nm). Αλλαγή (δυσάρεστη) συνιστά και η κατάργηση του 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, αφήνοντας μοναδική επιλογή το 8άρι αυτόματο Steptronic. Με αυτό στο Sport Mode, το κλειστό JCW θέλει 6,1 δλ. για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση (όσο και πριν) και περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, ενώ το Convertible χρειάζεται 0,3 δλ. επιπλέον (6,4 δλ.) και σταματά να επιταχύνει (επίσης λόγω κόφτη) στα 245 χλμ./ώρα.
Η παραγωγή έχει ήδη ξεκινήσει στο εργοστάσιο της Mini, στην Οξφόρδη, με τις τιμές στη Μεγάλη Βρετανία να ξεκινούν από τις 31.200 λίρες (37.546 ευρώ) για το χάτσμπακ και τις 35.200 λίρες (42.361 ευρώ) για το κάμπριο.