Το ακαταμάχητο Peugeot 408 και σε ηλεκτρικό

Η Peugeot ενισχύει τη σειρά των ηλεκτρικών της οχημάτων, με μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση του 408, μετά το πρόσφατο λανσάρισμα της υβριδικής έκδοσης το 2024. Το νέο Peugeot E-408 συνδυάζει την απροσδόκητη γοητεία μιας fastback σιλουέτας με μηδενικές εκπομπές ρύπων, την ισχύ ενός κινητήρα 210 hp και αυτονομία έως 453 χλμ. Το εμπορικό του λανσάρισμα στην ελληνική αγορά αναμένεται τον Ιανουάριο του 2025.

Με συνολικό μήκος 4,69 μ. και πλάτος 1,85 μ., το E-408 χρησιμοποιεί την πολυενεργειακή πλατφόρμα E-EMP2 (Efficient Modular Platform), γνωστή για το μεγάλο μήκος του μεταξονίου 2,79 μ. Αυτές οι γενναιόδωρες διαστάσεις επιτρέπουν την εγκατάσταση της μπαταρίας στο κάτω μέρος του οχήματος, κάτω από το πάτωμα και ανάμεσα στους τροχούς, διατηρώντας έτσι τον χώρο της καμπίνας και χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους. Εφοδιάζεται με σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα με μόνιμους μαγνήτες που παράγει 210 hp και γενναιόδωρη ροπή 345 Nm. Αυτός ο κινητήρας παράγεται στη Γαλλία, στο Trémery, από την κοινοπραξία Stellantis-Nidec. Ο μειωτήρας με τον οποίο συνδέεται κατασκευάζεται από τη Stellantis στη Valenciennes (Γαλλία).

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα οδήγησης, ανάλογα με τις προτεραιότητές του. Το Normal είναι η προεπιλεγμένη λειτουργία, ρυθμίζοντας την ισχύ στους 190 hp και τη ροπή στα 300 Nm, προσφέροντας μια ιδανική ισορροπία μεταξύ δυναμισμού και αυτονομίας. Η λειτουργία Sport (210 hp και 345 Nm) είναι διαθέσιμη για μέγιστη απόδοση και ενεργοποιείται αυτόματα και προσωρινά κατά τη διάρκεια των kick downs. Η λειτουργία Eco (170 hp, 270 Nm) ευνοεί την αυτονομία διατηρώντας παράλληλα την οδηγική απόλαυση. Παράλληλα ο οδηγός χρησιμοποιώντας τα paddles πίσω από το τιμόνι μπορεί εύκολα να ενεργοποιήσει την αναγεννητική πέδηση σε 3 επίπεδα.

Η αεροδυναμική του νέου Peugeot E-408 είναι ιδιαίτερα μελετημένη και για τη βελτίωση της κατανάλωσης και της αυτονομίας. Οι ειδικού σχεδιασμού προφυλακτήρες, η εμπρός εισαγωγή αέρα, το επίπεδο κάτω μέρος του οχήματος και οι χαμηλές πίσω προστατευτικές επιφάνειες στους μπροστινούς τροχούς συμβάλλουν στη χαμηλή κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 15,2 kWh/100 χλμ. και σε έως 453 χλμ. συνδυασμένη αυτονομία. Το Peugeot E-408 είναι εξοπλισμένο με μπαταρία υψηλής τάσης 58,2 kWh (ωφέλιμη). Με την τεχνολογία NMC 811 – 80% νικέλιο, 10% μαγγάνιο, 10% κοβάλτιο – επωφελείται από την αυξημένη ενεργειακή πυκνότητα με 18 ενσωματωμένες μονάδες. Το νέο Ε-408 είναι εξοπλισμένο στάνταρ με αντλία θερμότητας, καθώς και θερμαινόμενο τιμόνι και καθίσματα, βελτιστοποιώντας τη θερμική άνεση των επιβατών διατηρώντας παράλληλα την ενέργεια της μπαταρίας.

Για φόρτιση AC, το νέο E-408 εφοδιάζεται στάνταρ με τριφασικό φορτιστή 11 kW. Για φόρτιση DC, δέχεται ισχύ έως 120 kW, επιτρέποντας φόρτιση από 20% έως 80% της μπαταρίας σε 30 λεπτά (υπό συνθήκες κανονικής θερμοκρασίας μπαταρίας) και ανάκτηση 100 χλμ. αυτονομίας σε 10 λεπτά φόρτισης. Για τη βελτιστοποίηση της φόρτισης, ο οδηγός μπορεί να προγραμματίσει τα κατώτερα και ανώτερα όρια από την κεντρική οθόνη του E-408. Για παράδειγμα, από 20% ελάχιστη έως 80% μέγιστη.

Get it on Google Play Download on the App Store