Δοκιμή Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS

Η Skoda παρουσίασε το Scala για πρώτη φορά τον Δεκέμβριο του 2018 ως αντικαταστάτη του Rapid, εστιάζοντας στο οικογενειακό κυρίως κοινό που θέλει ένα ευρύχωρο και προσεγμένο συνολικά μικρομεσαίο χάτσμπακ σε χαμηλή τιμή αγοράς. Χαρακτηριστικά που διατηρεί και το ανανεωμένο Scala που παρουσιάστηκε τον Αύγουστο του 2023 και ξεκίνησε να πωλείται στην Ελλάδα τον περασμένο Ιούλιο παράλληλα με το επίσης ανανεωμένο Kamiq. Το εκσυγχρονισμένο Scala είναι διαθέσιμο σε τιμές που εκκινούν από τις 20.900 ευρώ για την αρχική έκδοση 1.0 TSI 95 PS (χειροκίνητο 5 σχέσεων) και από 21.900 ευρώ το 1.0 TSI 116 PS με το 6άρι κιβώτιο, ενώ φτάνουν έως τις 26.500 ευρώ για την πιο δυνατή έκδοση 1.5 TSI 150 PS (αυτόματο 7 σχέσεων DSG).

Όμορφη εξωτερική εμφάνιση με φρέσκιες πινελιές

Το ανανεωμένο μικρομεσαίο 5θυρο χάτσμπακ Scala βασίζεται στην πλήρως μεταβλητή πλατφόρμα MQB-A0 του ομίλου Volkswagen προσφέροντας πιο μεγάλες διαστάσεις και χώρους, καθώς έχει επιλεχθεί το μακρύτερο μεταξόνιο και πίσω πρόβολος. Οι διαφορές από τον προκάτοχο του αφορούν τα νέα πιο λεπτά φώτα εμπρός που επεκτείνονται περισσότερο προς τη μάσκα σε σχέση με πριν. Η επανασχεδιασμένη οκταγωνική μάσκα δείχνει πιο μοντέρνα, κομψή και δένει πολύ αρμονικά με το νέο εμπρός προφυλακτήρα που διαθέτει τώρα περισσότερα ανοίγματα τόσο στις άκρες του όσο και στο κάτω μέρος του. Στο πίσω τμήμα αυτό που έχει αλλάξει είναι η διαμόρφωση του προφυλακτήρα και της μικρής αεροτομής με την προσθήκη αεροδυναμικού διαχύτη, βαμμένου στο χρώμα του αμαξώματος. Θυμίζουμε ότι υπεύθυνος για τη σχεδιαστική ταυτότητα του αμαξώματος αλλά και του εσωτερικού του Scala όταν παρουσιάστηκε, ήταν ο Έλληνας σχεδιαστής της Skoda, Δημήτρης Δαρκούδης.

Ανανεωμένο και πολύ ποιοτικό εσωτερικό

Μπαίνοντας στην καμπίνα το πρώτο πράγμα που παρατηρούμε είναι η νέα στεφάνη στο τιμόνι που «έχασε» μια ακτίνα (από 3 ακτίνες) και ο νέος πίνακας οργάνων Virtual Cockpit 8 ιντσών (προαιρετικά 10,25 ίντσες) που πλέον είναι ψηφιακός σε όλες τις εκδόσεις. Στο κέντρο έχει τοποθετηθεί έγχρωμη οθόνη αφής 8,25 ιντσών (9,25 ιντσών στον προαιρετικό εξοπλισμό) του συστήματος πολυμέσων με ασύρματη σύνδεση Apple Car Play και Android Auto. Θα συναντήσουμε ανάλογα την έκδοση έως και τέσσερις θύρες (2 εμπρός/2 πίσω) USB-C ισχύος 45 Watt για τη φόρτιση smartphone ή tablet. Οι νέες ταπετσαρίες, τα διακοσμητικά τελειώματα, οι μοκέτες και τα πατάκια δαπέδου είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα υλικά. Χρησιμοποιούνται επίσης φυσικές, ανανεώσιμες πρώτες ύλες για παράδειγμα στα πάνελ της πόρτας καθώς και τη δομική ενίσχυση της επένδυσης. Ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό και των εμπρός θυρών είναι κατασκευασμένα από μαλακό υλικό, ενώ το φινίρισμα είναι πολύ προσεγμένο και η συναρμογή είναι στιβαρή.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, όπως και η πρακτικότητα μέσω των πολλών Simply Clever θηκών για μικροαντικείμενα και μπουκάλια. Εργονομικό μειονέκτημα αποτελεί η έλλειψη διακοπτών για τη ρύθμιση της κατεύθυνσης του αέρα του διζωνικού κλιματισμού, ο έλεγχος της οποίας γίνεται μέσω των επιλογών στο σχετικού μενού της οθόνης αφής. Στα σημαντικά πλεονεκτήματα του Scala παραμένουν οι κορυφαίοι του χώροι. Με μήκος 4.362 χλστ., πλάτος 1.793 χλστ., ύψος 1.514 χλστ. και μεταξόνιο 2.636 χλστ., το Scala εξυπηρετεί με άνεση τις μεταφορικές ανάγκες και των πιο ψηλών επιβατών στο πίσω κάθισμα, μιας και έχουν στη διάθεσή τους άφθονο αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι το πορτ μπαγκάζ των 467 λίτρων,φιλοξενώντας με άνεση όλες τις αποσκευές του ταξιδιού.

Γάντι ο πολιτισμένος και αποδοτικός 1.0 TSI 116 PS

Το γνωστό 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο του ομίλου Volkswagen που συναντάμε κάτω από το καπό του Scala, αποδίδει 116 ίππους στις 5.000-5.500 σ.α.λ. με 200 Nm ροπής στις 2.000-3.500 σ.α.λ. Έχει ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία, τραβάει από χαμηλά χωρίς να εμφανίζει κενά, είναι γεμάτο στις μεσαίες στροφές και φτάνει εύκολα την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. Η μικρή του χωρητικότητα θα «φανερωθεί» μόνο σε ανηφορικούς επαρχιακούς δρόμους, όπου ο οδηγός καταφεύγει σε συχνά κατεβάσματα και πίεση του γκαζιού προκειμένου να διατηρήσει το ρυθμό. Από πλευράς κατανάλωσης μέσα στην πόλη είδαμε περί τα 7,8 λτ./100 χλμ., ενώ στον αυτοκινητόδρομο, έπεσε στα 6,5-7 λτ./100 χλμ. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 202 χλμ./ώρα, με το 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 9,5 δλ. Χάρη στο σωστής κλιμάκωσης 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι γρήγορες, ενώ η μακριά 6η προσφέρει περισσότερη άνεση στα ταξίδια.

Πολύ καλή άνεση από την ανάρτηση με κορυφαία ποιότητα κύλισης

Το Scala εμφανίζει πολύ καλά οδηγικά χαρακτηριστικά, σίγουρο και ξεκούραστο πάτημα με κορυφαία ποιότητα κύλισης. Τα στοιχεία που κερδίζουν αμέσως τον οδηγό είναι το καθολικό φιλτράρισμα των διαφόρων ανωμαλιών του οδοστρώματος και ο πολύ χαμηλός θόρυβος που περνάει στην καμπίνα, καταδεικνύοντας ξεκάθαρα τον προσανατολισμό του μοντέλου στη μέγιστη δυνατή άνεση. Σε αυτό συμβάλλει και το ελαφρύ τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση, από το οποίο όμως θα θέλαμε να έχει περισσότερο βάρος και καλύτερη πληροφόρηση. Όμως οι κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω), σώζουν την κατάσταση, προσφέροντας πολύ καλή σταθερότητα στις ευθείες και στις στροφές.

Έτσι, ταξιδεύει με πολύ μεγάλη άνεση και γρήγορους ρυθμούς στον αυτοκινητόδρομο δίχως να κουράζει τους επιβάτες. Σε δρόμο με στροφές οι κλίσεις του στιβαρού αμαξώματος είναι λογικές και το πάτημα πολύ καλό ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς. Σε κάθε περίπτωση είναι απόλυτα προβλέψιμο και ασφαλές, αντιδρώντας ουδέτερα και ελεγχόμενα ακόμα και με τους τροχούς υπό γωνία. Η αίσθηση του 6τάχυτου κιβωτίου είναι αρκετά καλή, ενώ για όσους θέλουν αυτόματο είναι διαθέσιμο και το 7 σχέσεων DSG (από 23.700 ευρώ). Τα φρένα, με δίσκους σε όλους τους τροχούς, διαθέτουν καλή αίσθηση στο πεντάλ, είναι δυνατά και αποτελεσματικά, ικανά να ακινητοποιήσουν έγκαιρα το βάρους 1.218 κιλών αμάξωμα.

(+) Άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, κινητήρας, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, ποιότητα κατασκευής, τιμή
(-) Ελαφρύ τιμόνι

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
116/5.000-5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/2.000-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
202
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
116
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.362
Πλάτος (χλστ.)
1.793
Ύψος (χλστ.)
1.514
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.636
Βάρος (κιλά)
1.218
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
467
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.900 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store