Πόσα λεφτά χάνει η Xiaomi από κάθε αυτοκίνητο;

Η Xiaomi εισήλθε στον πάρα πολύ ανταγωνιστικό χώρο της αυτοκίνησης εδώ και λίγους μήνες, με πρώτο μοντέλο το εντυπωσιακό SU7, το οποίο λανσαρίστηκε το Πεκίνο στις 28 Μαρτίου του 2024. Αμέσως σημείωσε μεγάλη εμπορική επιτυχία, αφού έγινε γρήγορα ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα στην Κίνα.

Συγκεκριμένα τον Απρίλιο, Μάιο και τον Ιούνιο, η Xiaomi παρέδωσε 27.307 αμάξια σε πελάτες στην Κίνα και πιστεύει ότι μπορεί να ξεπεράσει τις 100.000 παραδόσεις μέχρι τον ερχόμενο Νοέμβριο. Παρά τη ζήτηση, η Xiaomi δεν προγραμματίζει να πουλήσει το SU7 ή μελλοντικά μοντέλα εκτός Κίνας. Μιλώντας στο CNBC τον Απρίλιο, ο Διευθύνων Σύμβουλος είπε ότι η εταιρεία θα επικεντρωθεί αυστηρά στην κινεζική αγορά για τα επόμενα τρία χρόνια πριν εισέλθει στην παγκόσμια αγορά. Ένα δεύτερο μοντέλο σίγουρα θα βοηθήσει τη Xiaomi στην πορεία της προς την ανάπτυξη και κατά επέκταση στην κερδοφορία, αφού τώρα χάνει λεφτά. Το νέο μοντέλο θα είναι ένα SUV ελαφρώς μεγαλύτερο από το SU7 και λέγεται ότι θα μπορούσε να κάνει πρεμιέρα πριν από το τέλος του τρέχοντος έτους, προτού ξεκινήσουν οι παραδόσεις στους Κινέζους πελάτες στις αρχές του 2025.

Παρόλα αυτά ο κινεζικός τεχνολογικός γίγαντας Xiaomi χάνει εκατομμύρια με την κυκλοφορία του ηλεκτρικού σεντάν SU7. Συγκεκριμένα το τμήμα αυτοκινήτων της Xiaomi σημείωσε ζημία 252 εκατομμυρίων δολαρίων για το δεύτερο τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου. Λαμβάνοντας υπόψη τις συνολικές απώλειες και τον αριθμό των παραδόσεων, η Xiaomi έχασε 9.200 δολάρια για κάθε αυτοκίνητο που πωλήθηκε. Ωστόσο, είναι σε πολύ καλύτερη μοίρα από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Για παράδειγμα στις αρχές Αυγούστου, αποκαλύφθηκε ότι η Rivian σημείωσε απώλειες 1,46 δισεκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο. Παρήγαγε μόλις 9.162 οχήματα την ίδια περίοδο και έχασε 32.705 δολάρια ανά όχημα που παραδόθηκε το δεύτερο τρίμηνο.

Η Xiaomi επιβεβαίωσε ότι από το πρώτο τρίμηνο του 2025 θα αρχίσει να δέχεται παραγγελίες για το SU7 Ultra παραγωγής. Σε σύγκριση με το πρωτότυπο (κίτρινο στη φωτογραφία), η πολιτική του έκδοση θα έχει λιγότερο ακραίο αεροδυναμικό κιτ και κάπως πιο «γήινα» τεχνικά χαρακτηριστικά. Πληροφοριακά το Xiaomi SU7 Ultra Prototype διαθέτει τρεις ηλεκτροκινητήρες με συνολική ισχύ 1.548 HP, επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 1,97 δλ., στα 200 χλμ./ώρα σε 5,96 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα ξεπερνά τα 350 χλμ./ώρα. Τα εξωτερικά πάνελ του αμαξώματος είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, ενώ το συνολικό του βάρος ανέρχεται κοντά στα 1.900 κιλά.

Get it on Google Play Download on the App Store