Έγινε και αυτό: για πρώτη φορά λανσάρεται υβριδική Porsche 911. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά επίσης για πρώτη φορά στα 60 χρόνια ιστορίας του συνώνυμου της Porsche δεν υπάρχει μίζα στα αριστερά. Για την ακρίβεια, δεν υπάρχει καν μίζα!
Ξεκινάμε από το εξωτερικό κομμάτι, όπου γενικότερα οι Γερμανοί φρεσκάρουν την 991. Η 991.2 ξεχωρίζει από τα νέα LED στα φωτιστικά σώματα, τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τα νέα σχέδια στις ζάντες, με την υβριδική 911 GTS να κάνει τη διαφορά από όλες χάρη στα ενεργά πτερύγια του εμπρός προφυλακτήρα. Τα flaps παραμένουν κλειστά όταν οι συνθήκες (βλέπε θερμοκρασία ψυγείων και φρένων) το επιτρέπουν, μειώνοντας τις αεροδυναμικές αντιστάσεις και κατ’ επέκταση την κατανάλωση, αλλά και τις εκπομπές ρύπων. Όταν τα μηχανικά μέρη χρειάζονται δροσιά, ενεργοποιούνται αυτόματα και αφήνουν τις ριπές να περάσουν από τις περσίδες – και πάλι, όμως, με όσο το δυνατόν λιγότερο τυρβώδη τρόπο.
Στο εσωτερικό τώρα, συναντάμε κάποιες από τις μεγαλύτερες αλλαγές στα χρονικά των 911. Καταρχάς όλες οι Coupe πλέον, ανεξαιρέτως έκδοσης, είναι καθαρά διθέσιες. Όχι ότι τα πίσω καθίσματα χώραγαν οικογένειες, αλλά υπήρχαν. Μέχρι πρότινος διθέσιες 911 ήταν μόνο σκληροπυρηνικές εκδόσεις, στο στυλ των T, GT3/GT3 RS ή των Turbo με το Lightweight Package. Τώρα, όμως, κάθε κλειστή 991.2 προσφέρει θέσεις μόνο για οδηγό-συνοδηγό. Όποιος θέλει βέβαια, μπορεί να παραγγείλει διάταξη 2+2 χωρίς επιπλέον χρέωση. Για πρώτη φορά βρίσκουμε και ψηφιακό πίνακα οργάνων, που μετρά 12,6 ίντσες και προσφέρει 7 διαφορετικά layout, μαζί με έλεγχο στις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου. Το μεγάλο νέο, ωστόσο, εντοπίζεται αριστερά του καντράν και του τιμονιού.
Όπως βλέπουμε, εκεί δεν υπάρχει μίζα. Το ρόλο της αφύπνισης στον εξακύλινδρο boxer παίζει -σωστά μαντεύετε, για πρώτη φορά σε 911- ένα start button! Άπαξ και έχουμε τέτοιες αλλαγές, η παρουσία Apple CarPlay και φωνητικού βοηθού Siri στο infotainment των 10,9 ιντσών δεν προξενεί εντύπωση. Πάμε τώρα και στο «ζουμί», που συγκεντρώνει όλα τα φώτα της δημοσιότητας.
Η υβριδική GTS χρησιμοποιεί έναν ολοκαίνουργιο εξακύλινδρο μονοτούρμπινο boxer 3.6 λίτρων, σε αντίθεση με τις Carrera/Carrera S που συνεχίζουν με τον γνωστό twinturbo 3.0λιτρο, απόδοσης 485 ίππων και 570 Nm. Το ηλεκτρικό τούρμπο βασίζεται σε ένα μικρό μοτέρ 15 ίππων στον άξονα, μεταξύ στροβίλου και συμπιεστή, που εκμηδενίζει την υστέρηση. Στον εμπρός άξονα τοποθετείται μια μπαταρία 1,9 kWh, η οποία με τη σειρά της δίνει ενέργεια σε έναν ηλεκτροκινητήρα 54 ίππων και 149 Nm, που βρίσκεται ενσωματωμένος στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η συνολική απόδοση του συστήματος ανέρχεται σε 540 άλογα και 609 Nm, επιτρέποντας στην 1.592 κιλών (+47 κιλά σε σχέση με την προηγούμενη GTS) Carrera GTS να επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός μόλις 2,9 δλ.! Χρόνος επιπέδου Turbo, δηλαδή, άσχετα που η τελική δεν ξεπερνά τα 312 χλμ./ώρα (320 η απλή Turbo, 330 η Turbo S).