Φωτιά έχουν πάρει ξανά η βενζίνη και το πετρέλαιο στα πρατήρια υγρών καυσίμων, αφού οι μέσες πανελλαδικές τιμές βρίσκονται τώρα στα 1,942€/λτ. και 1,651€/λτ. αντίστοιχα. Όχι ότι πριν ήταν φθηνά, αλλά τώρα πάνε για να σπάσουν νέο ρεκόρ ακρίβειας. Από την άλλη πλευρά το LPG παραμένει πάνω-κάτω σταθερό κοντά στα 0,8€/λτ., προσφέροντας χρόνια τώρα τεράστια οικονομία σε όσους το χρησιμοποιούν. Καινούργια αυτοκίνητα με κιτ LPG από το εργοστάσιο είναι ελάχιστα. Ένα εξαιρετικά συμφέρον με κορυφαίο value for money, είναι το Dacia Duster 1.0 TCe 100 hp LPG.
Μικρομεσαίο SUV με LPG από 22.580 ευρώ
Η τιμή αυτή είναι η χαμηλότερη που μπορεί να βρει κανείς σε μικρομεσαίο SUV, το οποίο μάλιστα έχει κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG), συνοδευόμενο με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση. Κοινώς, όποιος θέλει ένα ευρύχωρο C-SUV με πάρα πολύ χαμηλό κόστος καυσίμου, τότε το Duster LPG αποτελεί μονόδρομο. Το ποσό των 22.580 ευρώ αφορά την πρώτη έκδοση Expression, με τον παρακάτω εξοπλισμό:
- 6 αερόσακους
- Αισθητήρα φωτός
- Infotainment με οθόνη 8 ιντσών
- Προβολείς ομίχλης
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Air condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους/θερμαινόμενους καθρέπτες
- Δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Ακόμα και οι δύο πιο πλούσιες εκδόσεις του παραμένουν βατές σε τιμές, αφού στοιχίζουν λιγότερο και από μικρότερα SUV. Συγκεκριμένα το Duster LPG Journey ξεκινά από 24.190 ευρώ και διαθέτει επιπλέον αυτόματο κλιματισμό, έλεγχο των τυφλών σημείων, τέσσερις κάμερες θέασης, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, πλοήγηση, αρθρωτές ράγες οροφής και 17άρες ζάντες. Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η νέα έκδοση Extreme (από 25.190 ευρώ), με σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, διακοσμητικά χρώματος καφέ cooper, μαύρες 17άρες ζάντες, προστατευτικά θόλων εμπρός-πίσω και διαφορετικές επενδύσεις.
Μετακινήσεις με πολύ χαμηλό κόστος
Με το Dacia Duster 1.0 TCe 100 hp LPG, ο οδηγός του γλιτώνει πάρα πολλά λεφτά με τη χρήση του υγραερίου, αφού με μεικτή κατανάλωση δοκιμής στα 9,6 λτ./100 χλμ. στοιχίζει λιγότερο από 8 ευρώ/100 χλμ. Δηλαδή ακόμα πιο κάτω από αυτοκίνητα με full hybrid τεχνολογία, όπως επίσης συγκριτικά και με ντίζελ. Με τη βενζίνη η κατανάλωση είναι χαμηλότερη στα 7,8 λτ./100 χλμ., όμως το κόστος αγγίζει το διπλάσιο, αφού είναι λίγο πιο πάνω από τα 15 ευρώ/100 χλμ. Επιπλέον, λόγω του εργοστασιακού LPG, το Duster μπορεί και κυκλοφορεί ελεύθερα στο Δακτύλιο της Αθήνας, ενώ τα ρεζερβουάρ των 50 λίτρων της βενζίνης και των 49 λίτρων του LPG εξασφαλίζουν μεγάλη αυτονομία.
Σχετικά με τον κινητήρα, πρόκειται για τον γνωστό 3κύλινδρο turbo, με την ισχύ των 100 ίππων και 170 Nm ροπής με LPG, ή 91 ίππων και 160 Nm με βενζίνη. Η Dacia ανακοινώνει επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 13,8 δλ. (LPG) και 15,1 δλ. (βενζίνη), αν και στην πράξη, ο οδηγός δεν θα νιώσει ειδικά με το LPG ότι είναι αργό, αφού το μοτέρ έχει ζωηράδα. Το θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και το 6άρι κιβώτιο με την ιδανική κλιμάκωση εξασφαλίζουν πολύ καλή ελαστικότητα, αφού για παράδειγμα με 3η ταχύτητα ανεβαίνει εύκολα ανηφόρες, όταν άλλα αυτοκίνητα δεν τα καταφέρνουν. Επίσης, σε ρυθμούς εθνικής οδού βρίσκεται στη ροπή του, μιας και με 130 χλμ./ώρα με 6η, το στροφόμετρο δείχνει 3.000 σ.α.λ.
Άνετο παντού και για όλους
Στα σημαντικά πλεονεκτήματα του Dacia Duster ανήκει και η άνεση που προσφέρει, τόσο στο δρόμο, όσο και σε επίπεδο διαθέσιμων χώρων. Η πολύ καλή -για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου- ρύθμιση των αναρτήσεων, αποτελεί μία ακόμα ευχάριστη έκπληξη. Το αυτοκίνητο έχει «γαλλικό» σετάρισμα, που σημαίνει ότι αμβλύνει επιτυχώς τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων, ενώ το ψηλό του αμάξωμα παραμένει σταθερό σε ευθείες και στροφές κινούμενο σε σβέλτους ρυθμούς. Παράλληλα, τα 217 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος εξασφαλίζουν άνετο πάτημα και σε κακοτράχαλες χωμάτινες διαδρομές.
Όσον αφορά το ευρύχωρο «σαλόνι» του Duster, θα φιλοξενήσει πολύ εύκολα τέσσερα ενήλικα άτομα, συν έναν ακόμα χωρίς πολύ στρίμωγμα. Το πορτ μπαγκάζ των 478 λίτρων είναι μεγάλο, τετραγωνισμένο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο για να χωρέσει όλες τις βαλίτσες μιας οικογένειας. Άλλωστε το ρεζερβουάρ του LPG που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο δε μειώνει καθόλου το χώρο αποσκευών.