Η Γερμανία και το σύνολο σχεδόν της αυτοκινητοβιομηχανίας έδωσαν μάχη με την Ευρωπαϊκή Ένωση, προκειμένου να εξασφαλίσουν δάνειο ζωής στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αποστολή που στέφθηκε από επιτυχία, καθότι η Κομισιόν ενέκρινε τη χρήση θερμικών μοτέρ από τα καινούργια αυτοκίνητα και μετά το 2035, αλλά με την προϋπόθεση πως θα καταναλώνουν αποκλειστικά e-fuels. Παρόλα αυτά, δεν πιστεύουν όλοι πως τα βιοκαύσιμα είναι καλύτερη εναλλακτική από τα ηλεκτρικά οχήματα. Η Mercedes, για παράδειγμα, δηλώνει πίστη στην ηλεκτροκίνηση.
O CEO της εταιρίας, Ola Kallenius, μίλησε στο Frankfurter Algemeine Zeitung σχετικά με τον προσανατολισμό του «Αστεριού» στα συστήματα κίνησης, δηλώνοντας την προτίμησή του στα ηλεκτρικά έναντι εκείνων που χρησιμοποιούν e-fuels. Σύμφωνα με τον Kallenius προτεραιότητα για τη Mercedes έχουν τα EVs, παρά τις πρόσφατες εξελίξεις στο μέτωπο των κινητήρων εσωτερικής καύσης: «Η Mercedes έχει μια στρατηγική που εστιάζει ξεκάθαρα στην ηλεκτροκίνηση. Δεν πρόκειται να την αλλάξουμε επειδή ήρθαν οι αποφάσεις για τα e-fuels. Από το 2025 και μετά, όλα μας τα νέα μοντέλα θα στραφούν αποκλειστικά στις ηλεκτρικές πλατφόρμες».
Η προσήλωση της φίρμας από τη Στουτγκάρδη στα EVs έχει βάσιμα αίτια, όπως μας αναλύει ο επικεφαλής της: «Η αποδοτικότητα του ηλεκτρισμού, πολύ απλά, δεν συγκρίνεται. Το ρεύμα που παράγεται από μια τουρμπίνα υδροηλεκτρικού σταθμού, για παράδειγμα, μετατρέπεται κατά 70% σε ενέργεια κίνησης από ένα ηλεκτρικό όχημα. Οι απώλειες σε ένα μοτέρ εσωτερικής καύσης είναι ασύγκριτα περισσότερες, οποιοδήποτε καύσιμο κι αν καταναλώνει». Ο Σουηδός επεσήμανε και τα νομοθετικά πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών, λόγω μηδενικών εκπομπών ρύπων, που έχουν «ελευθέρας» στα αστικά κέντρα. Αντίθετα, ο Kallenius πιστεύει πως στο εγγύς μέλλον πολλές ευρωπαϊκές πόλεις θα απαγορεύσουν εντελώς τα οχήματα με Μ.Ε.Κ., δίνοντας ασυναγώνιστο πλεονέκτημα στα EVs.