Η φράση «φούλαρέ το» αποτελεί μια γλυκιά ανάμνηση για αρκετούς οδηγούς αυτοκινήτων, αφού ισοδυναμεί πλέον με πάρα πολλά ευρώ. Με την τιμή της βενζίνης να βρίσκεται τώρα κοντά στα 2 ευρώ το λίτρο, σημαίνει ότι ένα μικρό αυτοκίνητο με ρεζερβουάρ 40 λίτρων γεμίζει με 80 ευρώ, ενώ ένα μικρομεσαίο με 50 λίτρα ντεπόζιτο θέλει εκατοστάρικο. Δηλαδή με μια μέση κανονική κατανάλωση βενζίνης στα 7-8 λτ./100 χλμ., το κόστος για κάθε 1.000 χιλιόμετρα ισούνται με 140-160 ευρώ.
Μονόδρομος στην κατηγορία του
Όσοι όμως έχουν ή σκοπεύουν να αγοράσουν αυτοκίνητο με υγραέριο, μένουν ανεπηρέαστοι από τις αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, καθώς παραμένει κάτω από το ένα ευρώ/λίτρο. Εκείνοι που σκοπεύουν να αγοράσουν μικρομεσαίο SUV με εργοστασιακό κιτ LPG για μέγιστη οικονομία, τότε η λύση είναι μόνο μία: το Dacia Duster 1.0 TCe 100 LPG. Με τιμή που ξεκινά από 22.580 ευρώ είναι το φθηνότερο στην κατηγορία του, ενώ το όφελος από το LPG είναι άμεσο, από το πρώτο κιόλας χιλιόμετρο.
Γεμίζεις και πας άνετα παντού
Ο 1.000άρης turbo κινητήρας αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής με τη χρήση του υγραερίου, το οποίο αποθηκεύεται σε μια δεξαμενή 33,6 λίτρων, που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Με μέση ρεαλιστική κατανάλωση LPG στα 9,6 λτ./100 χλμ., ένα γέμισμα βγάζει 350 χιλιόμετρα σε μεικτές συνθήκες ή περισσότερα στο ταξίδι. Στα 100 χιλιόμετρα το κόστος είναι κάτω από 10 ευρώ, ποσό πολύ χαμηλό για τα τωρινά δεδομένα. Εναλλακτικά υπάρχει και η επιλογή της βενζίνης (ρεζερβουάρ 50 λίτρων). Σε πραγματικές συνθήκες η κατανάλωση βρίσκεται στα 7,8 λτ./100 χλμ., όμως το κόστος ανεβαίνει στα 15 ευρώ/100 χλμ. Επίσης, με τη βενζίνη πέφτει ελαφρώς η απόδοση στους 90 ίππους και 160 Nm ροπής, ωστόσο σε κάθε περίπτωση το μοτέρ διαθέτει αρκετά καλό τράβηγμα από τις χαμηλές έως τις μεσαίες στροφές και επαρκεί για το αμάξωμα των 1.258 κιλών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Ισχύς LPG (PS/σ.α.λ.) | 100/4.600-5.000 |
Ροπή LPG (Nm/σ.α.λ.) | 170/2.000-3.500 |
Ισχύς Βενζίνη (PS/σ.α.λ.) | 91/4.400-4.900 |
Ροπή Βενζίνη (Nm/σ.α.λ.) | 160/2.200-3.750 |
0-100 χλμ./ώρα LPG/B (δλ.) | 13,8/15,1 |
Τελική ταχύτητα LPG/B (χλμ./ώρα) | 168/166 |
Κατανάλωση LPG/B (λτ./100 χλμ.)* | 9,6/7,8 |
Εκπομπές CO2 LPG/B (γρ./χλμ.) | 126/142 |
*Δοκιμής |
Μία ακόμα ευχάριστη έκπληξη για τον οδηγό του Dacia Duster είναι πολύ καλή -για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου- ρύθμιση των αναρτήσεών του. Το μικρομεσαίο SUV διαθέτει «γαλλικό» σετάρισμα, κάτι που σημαίνει ότι φιλτράρει με επιτυχία τις ανωμαλίες των δρόμων, δίχως οι επιβάτες να ταλαιπωρούνται. Παράλληλα το ψηλό του αμάξωμα παραμένει σταθερό και σε πιο σβέλτες ταχύτητες, με λογικές κλίσεις στις στροφές. Επιπλέον πλεονέκτημα του δίνει η απόσταση των 217 χιλιοστών από το έδαφος, επιτρέποντάς του να πατάει εύκολα και στο χώμα.
Ευρυχωρία για όλους
Το Dacia Duster έχει ένα ακόμα βασικό αβαντάζ: αυτό των χώρων, χαρακτηριστικό πολύ σημαντικό για τις οικογένειες -και όχι μόνο. Στο ευρύχωρο «σαλόνι» του Duster θα φιλοξενηθούν πολύ άνετα 4 ενήλικα άτομα και ένα ακόμα χωρίς να στριμωχτεί. Το πορτ μπαγκάζ των 478 λίτρων είναι μεγάλο, τετραγωνισμένο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο για να μεταφέρει όλα τα μπαγκάζια με τα παρελκόμενα. Στα θετικά γνωρίσματα του εσωτερικού ανήκει η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, χάρη στις πολλές γυάλινες επιφάνειες και τα ψηλά τοποθετημένα καθίσματα. Σχεδιαστικά διαθέτει σύγχρονα στοιχεία και η ποιότητα είναι καλή, ενώ ικανοποιητικός είναι ο εξοπλισμός της πρώτης έκδοσης Expression των 22.580 ευρώ. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει στάνταρ τα εξής:
- 6 αερόσακους
- Αισθητήρας φωτός
- Σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών
- Προβολείς ομίχλης
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Air condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες
- Δερμάτινη επένδυση τιμονιού και λεβιέ ταχυτήτων
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών