Η ζήτηση για SUV συνεχώς αυξάνεται και στη χώρα μας, όπου το 2022 το μερίδιό τους ξεπέρασε το 54%, έναντι 47% το 2021. Τη μερίδα του λέοντος έχουν τα μικρά SUV και τα μικρομεσαία SUV, αφού απευθύνονται στο ευρύ αγοραστικό κοινό. Τα βενζίνης μαζί με τα υβριδικά πρωταγωνιστούν σε πωλήσεις, γεγονός που αποδίδεται και στο ότι τα ντίζελ SUV έχουν λιγοστέψει ή είναι πολύ ακριβά.
Παρόλα αυτά, ενδιαφέρον για πετρελαιοκίνητα SUV υπάρχει, γιατί εμφανίζουν χαμηλότερη κατανάλωση και μεγαλύτερη αυτονομία από τα αμιγώς βενζίνης ή τα mild hybrid. Όσοι ψάχνουν την πιο οικονομική λύση μεταξύ των ντίζελ, τότε το Dacia Duster 1.5 dCi είναι μονόδρομος. Με τιμή που ξεκινά από 23.650 ευρώ, κοστίζει με τεράστια διαφορά τα λιγότερα λεφτά από οποιοδήποτε άλλο μικρομεσαίο SUV, ενώ είναι φθηνότερο και από μικρά ντίζελ SUV.
Σε αυτά τα λεφτά προσφέρεται η έκδοση Sportive με 6 αερόσακους, infotainment με οθόνη 8 ιντσών, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, αισθητήρας φωτός, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Με την τετρακίνηση το Duster Sportive ξεκινά από 27.270 ευρώ, ενώ η βασική του έκδοση Ambiance εκκινεί από 25.410 ευρώ αλλά με τα απολύτως απαραίτητα στον εξοπλισμό (6 αερόσακοι, αισθητήρας φωτός, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά και air condition και ραδιόφωνο).
Ο «αειθαλής» 4κύλινδρος, 8βάλβιδος 1.5 dCi της Renault ταιριάζει κατάλληλα και στο Duster, χαρίζοντάς του σβέλτες επιδόσεις με λιγοστές απαιτήσεις σε καύσιμο. Οι 115 ίπποι και η πλούσια ροπή των 260 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. προσφέρουν σβέλτες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.) και εν κινήσει (80-120 χλμ./ώρα με 4η/5η σε 8,7/11,6 δλ.), με μέγιστη ταχύτητα 183 χλμ./ώρα. Στο ταξίδι η 6η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα (130 χλμ./ώρα με 2.200 σ.α.λ.), μαζί με το θόρυβο και την κατανάλωση. Αυτή σε μεικτές συνθήκες βρίσκεται στα μόλις 5,9 λτ./100 χλμ. Στο Duster 4×4 με τις παραπλήσιες επιδόσεις αλλά με την πιο κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου και το περισσότερο βάρος (1.415 κιλά έναντι 1.326 το 2WD), η κατανάλωση ανεβαίνει κατά 1 λτ./100 χλμ., ωστόσο και πάλι τα 6,9 λτ./100 χλμ. είναι λίγα.
Ο κινητήρας ταιριάζει κατάλληλα και με τις αναρτήσεις, οι οποίες περνούν «αναίμακτα» από οποιαδήποτε ανωμαλία του οδοστρώματος, χωρίς να ενοχλούνται οι επιβάτες. Ακόμα καλύτερα τα πάει το 4κίνητο Duster, γιατί διαθέτει ανεξάρτητες πίσω αναρτήσεις έναντι ημιάκαμπτου άξονα στο 4×2. Παράλληλα το Duster εμφανίζεται σταθερό και σίγουρο σε κάθε διαδρομή, αν και κάποιοι μπορεί να ήθελαν περισσότερο βάρος από το αρκετά ελαφρύ τιμόνι. Το 4κίνητο θα πατήσει εύκολα και σε πιο δύσβατα εδάφη, χάρη στην αποτελεσματική τετρακίνηση με τις επιλογές Auto και Lock, μαζί με τις πολύ κοντές δύο πρώτες ταχύτητες.
Ένα ακόμα ατού του Duster είναι οι άνετοι χώροι του. Στο εσωτερικό του θα φιλοξενηθούν μέχρι 5 άτομα χωρίς παραχωρήσεις, χάρη στο αρκετό ωφέλιμο πλάτος, ύψος και αέρα για τα πόδια. Στο ίδιο μοτίβο βρίσκεται και ο αρκετός χώρος αποσκευών των 478 λίτρων στο 2WD και 414 λίτρων στο 4WD. Η ποιότητα κατασκευής ικανοποιεί με βάση τις χαμηλές τιμές του αυτοκινήτου, ειδικά σε επίπεδο συναρμογής και όχι με την επιλογή των σκληρών πλαστικών.