Μια καινούργια τάση έχει αρχίσει να διαμορφώνεται στους κύκλους της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το όνομα της: επαυξημένη πραγματικότητα. Σύμφωνα με τον Τομ Κάουντελ, που πρωτοεισήγαγε τον όρο το 1992, πρόκειται για την άμεση ή έμμεση θέαση ενός πραγματικού περιβάλλοντος, του οποίου τα χαρακτηριστικά επαυξάνονται από στοιχεία αναπαραγόμενα από συσκευές υπολογιστών, όπως ήχος, βίντεο, γραφικά ή δεδομένα τοποθεσίας. Τι κάνει, όμως, επί της ουσίας;
Όπως λέει και το όνομα, ενισχύει την πραγματικότητα. Μην πάει το μυαλό σας στην επιστημονική φαντασία και την ανακάλυψη νέων διαστάσεων ή παράλληλων συμπάντων. Τα συστήματα AR (εκ του Augmented Reality) αρχικά προορίζονται για τη βελτίωση της ποιότητας στα head up display. Πώς γίνεται αυτό; Μέσα από την πιο λεπτομερή και ρεαλιστική απεικόνιση ενδείξεων. Σε ένα κλασικό head up display, ο οδηγός βλέπει ορισμένες ενδείξεις – κι αυτές, σε ένα τυπικό layout με αριθμούς και κάποια σχήματα.
Δείτε αυτό του νέου VW Golf:
Η επαυξημένη πραγματικότητα ανεβαίνει σκάλες στην παροχή πληροφοριών, συνδυάζοντας εικονική με πραγματική ζωή. Κάπως έτσι θα είναι η θέα από τα μελλοντικά Hyundai.
Στην Cadillac Escalade που θα δούμε, για παράδειγμα, ολόκληρος ο ψηφιακός πίνακας οργάνων μετατρέπεται σε head up display. Το σύστημα πλοήγησης προβάλλει πάνω στις πραγματικές εικόνες βέλη και λοιπές πληροφορίες, μετατρέποντας την οθόνη του καντράν σε κάτι αντίστοιχο με video game. Θυμάστε τις αγωνιστικές γραμμές στο Gran Turismo, που το παιχνίδι σου έδειχνε πού να τοποθετείς το αυτοκίνητο; Τα συστήματα AR κάνουν ακριβώς το ίδιο, στην πραγματικότητα (σε Porsche, όχι στην Escalade)!
Αυτό που είναι πιο εντυπωσιακό, μέχρι τρομακτικό, είναι πως «βλέπουν» το μέλλον! Παρατηρήστε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων της Cadillac και συγκρίνετε με την πραγματική εικόνα, ακριβώς πάνω από αυτόν. Η κίνηση των οχημάτων πρώτα εμφανίζεται εκεί, παρά μπροστά από το παρμπρίζ! Η «ψαρωτική» αυτή διαφορά φάσης, βέβαια, δεν οφείλεται σε κάποιο είδος ενόρασης του αμερικανικού SUV. Τα αυτοκίνητα εμφανίζονται πρώτα στο καντράν λόγω των πλαϊνών καμερών, που «πιάνουν» την κυκλοφορία νωρίτερα από το ανθρώπινο μάτι, λόγω τυφλών σημείων, δημιουργώντας την ψευδαίσθηση της προπορείας.
Πέρα από τον παράγοντα του εντυπωσιασμού, το εν λόγω σύστημα μπορεί να αποδειχθεί σωτήριο σε νυχτερινές συνθήκες ή χαμηλής ορατότητας. Οι κάμερες και τα ραντάρ σκανάρουν το δρόμο πέρα από τη δυνατότητα θέασης του ανθρώπινου ματιού. Ως αποτέλεσμα, ο οδηγός μπορεί να οδηγήσει κοιτώντας αποκλειστικά τον πίνακα οργάνων – όπως κάνουν οι πιλότοι των αεροσκαφών, πετώντας με τα όργανα σε συνθήκες μηδενικής ορατότητας.