Κατά την αγορά ενός αυτοκινήτου, δύο από τα πιο βασικά σημεία που εξετάζονται είναι η τιμή του και πόσο «καίει». Ειδικά η κατανάλωση καυσίμου αλλά και κατ’ επέκταση το κόστος του, είναι το πιο κύριο και αναπόφευκτο έξοδο, για όσους κάνουν καθημερινά αρκετά χιλιόμετρα.
Δείτε ακόμα: Κινητήρες και επιδόσεις του νέου Citroen C4
Μια κατάλληλη λύση για όσους αναζητούν ένα καινούργιο αυτοκίνητο με προσιτή τιμή αγοράς, πολύ χαμηλή κατανάλωση και αυξημένες ανέσεις, είναι το ανανεωμένο Citroen C3 με τον κινητήρα πετρελαίου 1.5 BlueHDi 100. Το γαλλικό μικρό αυτοκίνητο πωλείται στην τιμή των 15.800 ευρώ, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει στην αρχική έκδοση Flair τα εξής στοιχεία: 6 αερόσακοι, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής κατεύθυνσης, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ορίου ταχύτητας, ηχοσύστημα με μονόχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών, air condition, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα και ηλεκτρικοί καθρέπτες. Στην επόμενη και πιο συμφέρουσα έκδοση Feel (από 16.400 ευρώ το 1.5 BlueHDi 100) διατίθενται ακόμα προβολείς ομίχλης, αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, αυτόματος κλιματισμός κ.λπ.
Δείτε ακόμα: Γιατί το Citroen DS είχε ψηλά τα φλας;
Ο 4κύλινδρος, 8βάλβιδος πετρελαιοκινητήρας 1.5 BlueHDi αποδίδει 99 ίππους και πλούσια ροπή 250 Nm από τις 1.750 σ.α.λ., προσφέροντας επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 188 χλμ./ώρα.. Από τις περίπου 1.500 σ.α.λ. και άνω ο ντίζελ τραβάει θετικά και είναι γεμάτος μέχρι τις μεσαίες στροφές, ενώ πιο ψηλά χάνει αναμενόμενα τη δύναμή του και δεν υπάρχει κανένας λόγος να πιέζεται. Η μακριά τελευταία σχέση μετάδοσης διατηρεί χαμηλά τις στροφές του κινητήρα και κατ΄ επέκταση την κατανάλωση και το θόρυβο, όμως ο επιλογέας έχει μεγάλες διαδρομές και ειδικά στην 5η ταχύτητα. Η μεικτή κατανάλωση είναι 3,2 λτ./100 χλμ. (ισοδυναμεί με 3,7 €/100 χλμ. με μέση τιμή ντίζελ 1,147 €/λτ.), ενώ με εκπομπές CO2 86 γρ./χλμ. έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Citroen C3 1.5 BlueHDi 100
Εκτός από οικονομία σε κόστος καυσίμου, το C3 ξεχωρίζει και για τις υψηλές ανέσεις που προσφέρει στους επιβάτες του. Η ανάρτηση του C3 διαχειρίζεται ιδανικά τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς να αφήνει το αυτοκίνητο να εμφανίζει τάσεις πλεύσης και να δείχνει «χαλαρό» σε πιο γρήγορους ρυθμούς. Την άνεση ενισχύουν με την σειρά τους τα εξαιρετικά αναπαυτικά καθίσματα με την παχιά γέμιση, που θυμίζουν πολυθρόνα. Επιπλέον, ο σχεδόν επίπεδος σχεδιασμός του πίσω καθίσματος με το πολύ πλάτος διευκολύνει τη φιλοξενία ενός ακόμα ατόμου. Μεγάλο για τα δεδομένα της κατηγορίας και πλήρως εκμεταλλεύσιμο είναι το πορτ μπαγκάζ των 300 λίτρων.