Η αγορά του αυτοκινήτου έχει παρουσιάσει σημαντική άνοδο σε δύο κυρίως κατηγορίες: Στα SUV και στους κινητήρες βενζίνης. Όσον αφορά τα μηχανικά σύνολα βενζίνης, πλέον προσφέρονται πολλές επιλογές εξηλεκτρισμένων μοτέρ με υβριδικά συστήματα. Αυτά χωρίζονται στα ήπια υβριδικά (mild hybrid) στα υβριδικά (hybrid) και στα υβριδικά με πρίζα (plug-in hybrid). Ανάλογα διαμορφώνονται και οι τιμές τους, αφού τα πιο απλής τεχνολογίας mild hybrid κοστίζουν λιγότερο από τα υπόλοιπα.
Δείτε ακόμα: Ηλεκτρίζει πιο πολύ το νέο Hyundai Kona Electric
Στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV υπάρχουν αρκετές προστάσεις εξηλεκτρισμένων μοντέλων, μεταξύ των οποίων το μοναδικό B-SUV hybrid που πωλείται στην Ελλάδα, είναι το Hyundai Kona Hybrid. Μια βασική διαφορά του έναντι των mild hybrid, είναι ότι μπορεί σε συνθήκες χαμηλού φορτίου να κινηθεί σαν αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, χωρίς να καταναλώνει καθόλου βενζίνη και να εκπέμπει ρύπους. Στα ήπια υβριδικά, το σύστημα υποβοηθά τον κινητήρα (π.χ. στην εκκίνηση και επιτάχυνση), αλλά το όχημα δεν μπορεί να κινηθεί με μόνο την ηλεκτρική ενέργεια.
Το υβριδικό σύνολο του Kona Hybrid αποτελείται από ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ 1.6 λίτρων ισχύος 105 ίππων στις 5.700 σ.α.λ. και 147 Nm στις 4.000 σ.α.λ., ένα ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 43,5 PS (32 kW) και μέγιστη ροπή 170 Nm και μια μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,56 kWh. Συνδυαστικά, φτάνουν στους εμπρός τροχούς 141 άλογα και 265 Nm ροπής μέσω ενός 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη και όχι CVT, όπως συνηθίζεται σε άλλα υβριδικά. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις, η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,2 δλ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 160 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 5,0 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 114 γρ./χλμ. (WLTP). Σε πραγματικές συνθήκες, η κατανάλωση διαφέρει ελάχιστα, αφού στη δοκιμή καταγράψαμε 5,4 λτ./100 χλμ.
Δείτε ακόμα: Στη Μύκονο με το Hyundai Kona Hybrid
Η λειτουργία του υβριδικού συνόλου συνδράμει τα μάλα το έργο του οδηγού. Στην εκκίνηση αλλά και εν κινήσει κάποια ταχύτητα, το Kona Hybrid μπορεί να κινηθεί με μόνο το ρεύμα, αναλόγως του πόσο ο οδηγός πατά το πεντάλ του γκαζιού. Αναλόγως μπαίνει στο παιχνίδι ο 1.600άρης κινητήρας κύκλου Atkinson. Το αποτέλεσμα είναι μηδενική υστέρηση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ καθώς είτε με κίνηση μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, είτε αυτός «ηλεκτρίζει» τον βενζινοκινητήρα, εξαλείφεται οποιοδήποτε κενό ροπής.
Οι τιμές του Hyundai Kona Hybrid ξεκινούν από 24.900 ευρώ, ενώ παρέχονται δωρεάν για 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, οδική βοήθεια και ετήσιος τεχνικός έλεγχος, συν 8ετή εγγύηση/160.000 χλμ. για την υβριδική μπαταρία.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Hyundai Kona Hybrid 1.6 λτ. 141 PS