Το πιο καυτό μικρό αυτοκίνητο παραγωγής της Toyota, δεν είναι άλλο από το άκρως δυναμικό GR Yaris, το οποίο έχει προκαλέσει αναστάτωση στην κατηγορία των μικρών hot hatch και έχει κάνει τον ανταγωνισμό να… παραμιλάει. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι αυτοί που το τοποθετούν πάνω και από τη Supra, σε επίπεδο απήχησης. Γίνεται, όμως, να μπαίνει στην ίδια πρόταση με το ανυπέρβλητο Lexus LFA;
Το LFA είναι ένα από τα supercar της παλαιάς σχολής, προ downsizing και τούρμπο. Εξελιγμένο με τρομακτική προσοχή στη λεπτομέρεια από Toyota και Yamaha, έχοντας ένα ατμοσφαιρικό δαίμονα κάτω από το καπό που φτάνει έως τις 9.500 σ.α.λ. και παράγει ένα ανατριχιαστικό soundtrack. Μάλιστα, στροφάρει τόσο γρήγορα που η Lexus αναγκάστηκε να τοποθετήσει ψηφιακό κοντέρ, ώστε να προλαβαίνει το στροφόμετρο το «γάζωμά» του! Ο υστερικός V10 των 4.8 λίτρων αποδίδει 560 ίππους στις 8.700 σ.α.λ. και 480 Nm στις 6.800 σ.α.λ., επιταχύνοντάς το στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 3,6 δλ. και φτάνοντας μέχρι τα 326 χλμ./ώρα τελικής.
Εκτός από ταχύτατο, το ιαπωνικό υπεραυτοκίνητο είναι και εξαιρετικά συλλεκτικό. Μόλις 500 κατασκευάστηκαν, 50 εκ των οποίων Nurburgring Edition, σε δυο χρόνια παραγωγής (2010-2012) και τώρα μπορείς να βρεις κάποιο να πωλείται μέχρι και πάνω από 1 εκατομμύριο! Τι σχέση έχει μια τέτοια κατασκευή με ένα Yaris, έστω και το GR;
Τα δυο μοντέλα μοιράζονται το εργοστάσιο κατασκευής! Το GR Yaris κατασκευάζεται στη μονάδα παραγωγής του Motomachi, στην Ιαπωνία. Εκεί, δηλαδή, που συναρμολογούνταν και το LFA!
Το εν λόγω εργοστάσιο είναι από τα πιο ιστορικά, σημαντικά και ταυτοχρόνως υπερσύγχρονα της Toyota, με τον κύκλο εργασιών να ξεκινά το 1959. Ένα χρόνο αργότερα ανέλαβε την παραγωγή του Corona MK1, ενώ στα highlights περιλαμβάνεται η συναρμολόγηση του πρώτου RAV4 – του μοντέλου που εισήγαγε τα SUV, με άλλα λόγια. Σήμερα, εκτός από το GR Yaris, εκεί κατασκευάζονται τα Crown, Mark X και Estima.
Να υπενθυμίσουμε ότι την κίνησή του ιαπωνικού hot hatch αναλαμβάνει o τρικύλινδρος 1.600άρης τούρμπο G16E-GTS, με απόδοση 261 ίππων (272 στην Ιαπωνία) και 360 Nm ροπής. Η ισχύς μεταδίδεται στους τέσσερις τροχούς, μέσω κλασικού 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου και ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης GR-FOUR. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε λιγότερο από 5,5 δλ. και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 χλμ./ώρα. Κοντά σε επιδόσεις με το LFA δεν είναι, ούτε σε ήχο, αλλά είναι «κοντοχωριανοί» από άποψη καταγωγής.