Λίγοι οδηγοί έχουν γίνει συνώνυμο μιας ολόκληρης εποχής, επηρεάζοντας ακόμα και το παραμικρό κύτταρο γύρω τους αναφορικά με την αποδοχή, τον αντίκτυπο και την αναγνώριση από φίλους και αντιπάλους. Στο άκουσμα του ονόματος «Colin McRae», ο εγκέφαλος ανασύρει αυτόματα το Subaru Impreza στα χρώματα της 555, ατελείωτες στιγμές στο Playstation και περάσματα που όμοια τους, δεν έχουμε δει ξαναδεί. Όπως έχει δηλώσει και ο ίδιος, «τα γρήγορα αυτοκίνητα είναι για τις ευθείες. Οι γρήγοροι οδηγοί για τις στροφές».
Σήμερα θα συμπληρώνονται 14 χρόνια από τo «μαύρο» Σάββατο, που σήμανε το τέλος της ζωής για τον εμβληματικό Σκωτσέζο όταν το ελικόπτερο που πιλοτάριζε ο ίδιος συνετρίβη κοντά στο σπίτι του, συμπαρασύροντας στο θάνατο τον γιο του και δυο οικογενειακούς φίλους. Το λιγότερο που μπορούμε να αποτίσουμε ως φόρο τιμής στον άνθρωπο που έκανε χιλιάδες κόσμου να αγαπήσει το αυτοκίνητο και τους αγώνες, είναι να θυμηθούμε το μοναδικό αυτοκίνητο που πήρε το όνομά του. Και που δεν θα μπορούσε να είναι άλλο, από το Subaru Impreza!
Ούτως ή άλλως, όταν θέλουμε να αναφερθούμε στο πρώτο Impreza λέμε «του McRae». Μια εκλεκτή παρτίδα 200 αυτοκινήτων, του 1996, είναι όντως του Colin! Για να γιορτάσει το «νταμπλ», και γενικότερα τον πρώτο τίτλο της ιστορίας της, η Subaru ανέθεσε στην Prodrive την κατασκευή 200 Impreza Series McRae. Ξεχώριζαν κατευθείαν από τα απλά GT Turbo χάρις στο Rally Blue mica χρώμα (κυκλοφόρησαν και μερικά μαύρα), τις 16άρες ζάντες Speedline Safari (με ελαστικά 205/50 Pirelli P Zero), και τα σήματα «Series McRae». Επιπλέον, υπήρχε στάνταρ ηλιοροφή.
Στο εσωτερικό, τα καθίσματα της Recaro με το κενό στα προσκέφαλα και τις επενδύσεις Le Mans/Avus, το κέντημα «Series McRae» στις πλάτες τους, οι ασορτί ραφές σε πόρτες και λεβιέ, μα κυρίως η πλακέτα με τον αύξοντα αριθμό παραγωγής, έκαναν τον οδηγό να αισθάνεται παγκόσμιος πρωταθλητής.
Από πλευράς επιδόσεων, ο 2λιτρος τούρμπο τετρακύλινδρος EJ20 απέδιδε 211 ίππους στις 5.600 σ.α.λ. και 290 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Όσο και στα κανονικά GT Turbo, όπου σε συνδυασμό με το 5άρι χειροκίνητο και το σύστημα τετρακίνησης Symmetrical All Wheel Drive, εξασφάλιζε επιτάχυνση 6,3 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και τελική 230 χλμ./ώρα. Προαιρετικά διατίθετο το Prodrive Performance Pack, που ανέβαζε την ισχύ στα 240 άλογα.
Σήμερα ζήτημα να διασώζονται 120 από τα 200 Series McRae. Στο θυμικό του κόσμου, έχει εντυπωθεί το 22B ως η κατ’ εξοχήν ειδική έκδοση του Impreza. Τα P1 και P1 WR διατηρούν επίσης κοινό, ενώ αν περιλάβουμε τις JDM ειδικές εκδόσεις θα χαθεί η μπάλα. Μόνο μία, ωστόσο, μπορεί να ισχυριστεί υπερήφανα πως ήταν κυριολεκτικά δεμένη με τον αείμνηστο Colin McRae.