Η Toyota είναι μία από τις ελάχιστες αυτοκινητοβιομηχανίες που συνεχώς αναπτύσσουν την τεχνολογία κυψελών καυσίμου και διαθέτει προς πώληση μοντέλο ευρείας παραγωγής – το Mirai. Και δεν σταματά στα αυτοκίνητα, αλλά καταπιάνεται με τα φορτηγά.
Δείτε ακόμα: Οι επιδόσεις του νέου Toyota Yaris 1.5 λτ. Hybrid
Είχαμε δει παλιότερα το Project Portal 2.0, μια θηριώδη νταλίκα βασισμένη στο Kenworth T680 και μοιραζόμενη πολλά στοιχεία με το Mirai. Τώρα οι Ιάπωνες κατεβαίνουν κατηγορία, στα μεσαία φορτηγά, και συνεργάζονται με τη Hino για να εξελίξουν την υδρογονοκίνητη έκδοση του Profia. Το φορτηγό διαθέτει δυο συστοιχίες κυψελών καυσίμων από το νέο Mirai. Η Toyota δεν αποκάλυψε τεχνικά χαρακτηριστικά, αναφέροντας μόνο πως το υδρογονοκίνητο Profia διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία ιόντων-λιθίου και μια μεγάλη δεξαμένη αποθήκευσης υδρογόνου. Η αυτονομία θα φτάνει έως τα 600 χλμ.
Διαβάστε επίσης: 5 εκατομμύρια χλμ. με Toyota Mirai δίχως πρόβλημα
Σύμφωνα με τους τεχνικούς από το Αΐτσι, το σασί του φορτηγού έχει τροποποιηθεί με βέλτιστο τρόπο ώστε να φιλοξενεί τις κυψέλες, τις μπαταρίες, τον ηλεκτροκινητήρα και τη δεξαμενή υδρογόνου δίχως να επηρεάζεται η μεταφορική ικανότητα, αλλά ούτε η ασφαλής μετακίνηση. Συμπλήρωσαν, δε, πως είναι κρίσιμη η μείωση των εκπομπών ρύπων στα φορτηγά, καθώς το 60% των εκπομπών CO2 στις μετακινήσεις στην Ιαπωνία προέρχεται από τα φορτηγά.