Το όνομα της Volkswagen είναι άμεσα συνδεδεμένο με το Golf, το οποίο αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα στον κόσμο και το απόλυτο best seller στην Ευρώπη. Το Golf αποτελεί το πιο επιτυχημένο ευρωπαϊκό μοντέλο όλων των εποχών, με περισσότερες από 35 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο.
Δείτε ακόμα: Ποιο νέο σπορ VW Golf; GTI, GTD ή GTE;
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι τα 40 τελευταία χρόνια, το VW Golf βρέθηκε για 32 χρονιές στην πρώτη θέση των πωλήσεων στην Ευρώπη. Άλλωστε, το Golf αποτελεί επί σειρά ετών σημείο αναφοράς στη μικρομεσαία κατηγορία, με καινοτομίες σε κάθε γενιά του και με πληρότητα στους περισσότερους τομείς. Τώρα, το νέο 8ης γενιάς VW Golf πρωταγωνιστεί ξανά με τις κορυφαίες τεχνολογίες που φέρει, ανεβάζοντας ακόμα πιο ψηλά τον πήχη.
Ας δούμε όμως τα σημαντικότερα σημεία της ιστορίας του Golf, από την πρώτη γενιά, έως και την έβδομη.
Golf Mk1: 1974 έως 1983
Το πρώτο Golf κύλησε από τη γραμμή παραγωγής στο Wolfsburg το Μάρτιο του 1974 και ήταν διαθέσιμο από τον Μάιο του ίδιου έτους. Ως διάδοχος του θρυλικού Beetle, το GolfMk1 – που σχεδιάστηκε από το Giorgetto Giugiaro – είχε εξ αρχής μεγάλες προσδοκίες, να συνεχίσει την ένδοξη καριέρα του Σκαραβαίου, το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο στον κόσμο μέχρι τότε. Όπως αποδείχθηκε, η σύγχρονη και ασφαλής φιλοσοφία του νέου συστήματος κίνησης στον εμπρός άξονα, η μεγάλη ευελιξία που προσφέρει η πίσω πόρτα και η αναδιπλούμενη πλάτη των πίσω καθισμάτων και φυσικά ο σχεδιασμός του, ήταν τόσο πειστικά ώστε μέχρι τον Οκτώβριο του 1976, είχαν ήδη παραχθεί ένα εκατομμύριο Golf! Συνολικά από την πρώτη γενιά κατασκευάστηκαν 6,99 εκατομμύρια Golf – συμπεριλαμβανομένων όλων των εκδόσεων και της (εκείνη την εποχή) δομικά όμοιας Jetta, με πωλήσεις σε όλες τις ηπείρους.
Δείτε ακόμα: Το νέο VW Golf κάνει αέρα στους επιβάτες του! (+video)
Golf Mk2: 1983 έως 1991
Το δεύτερο Golf αποτέλεσε την φυσική εξέλιξη του πρώτης γενιάς και ήταν αυτό το Golf που έκανε για πρώτη φορά διαθέσιμη στο ευρύ αγοραστικό κοινό την πρόοδο – με τεχνολογίες που περιλαμβάνουν έναν καταλυτικό μετατροπέα ελεγχόμενο από αισθητήρα λάμδα, το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων (ABS) ή την πρώτη τετρακίνητη έκδοση του Golf. Τον Ιούνιο του 1988, το Golf είχε ήδη ξεπεράσει τα 10 εκατομμύρια οχήματα – ένας εξαιρετικά υψηλός αριθμός. Μετά από 6,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα συνολικά, η δεύτερη γενιά Golf καταργήθηκε σταδιακά το καλοκαίρι του 1991.
Δείτε ακόμα: Το προηγμένο Infotainment του νέου VW Golf (+video)
Golf Mk3: 1991-1997
Το Mk3 Golf ήταν το πρώτο μοντέλο της γκάμας που ήταν διαθέσιμο με μπροστινούς αερόσακους από το 1992 και δεύτερον, η μεγάλη πρόοδος στο σχεδιασμό του πλαισίου οδήγησε επίσης σε σημαντικά βελτιωμένη συμπεριφορά κατά τη σύγκρουση. Η Volkswagen έφερε επανάσταση στην παθητική ασφάλεια καθώς αυτή η προστατευμένη προστασία ωφέλησε εκατομμύρια οδηγούς αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο. Εντούτοις, αρκετά ακόμα ορόσημα της γκάμας συνδέονται με το Mk3 Golf: ο πρώτος εξακύλινδρος κινητήρας (VR6), το cruise control, ο πρώτος οξειδωτικός καταλυτικός μετατροπέας για τους πετρελαιοκινητήρες, ο πρώτος κινητήρας πετρελαίου άμεσου ψεκασμού και οι πρώτοι πλευρικοί αερόσακοι. Τον Μάιο του 1994, η Volkswagen γιόρτασε την παραγωγή 15 εκατομμυρίων Golf. Το 1997, η τρίτη γενιά καταργήθηκε σταδιακά μετά από την παραγωγή 4,83 εκατομμυρίων αυτοκινήτων.
Δείτε ακόμα: Ακούστε το νέο VW Golf να μιλάει με τον οδηγό του
Golf Mk4: 1997 έως το 2003
Με το Mk4 Golf η Volkswagen έφερε ένα εντελώς νέο ποιοτικό πρότυπο στην κατηγορία. Παράλληλα, το ντεμπούτο του ESP έδωσε έναν επιπλέον στοιχείο ασφάλειας σε μαζικό μοντέλο. Το Golf GTI 180 PS, το οποίο ξεκίνησε το 2001 (για να σηματοδοτήσει την 25η επέτειο του GTI), θεωρείται ήδη ένα κλασικό, συλλεκτικό μοντέλο. Το 2002 παρουσιάστηκε το πρώτο Golf με βενζινοκινητήρα με άμεσο ψεκασμό (FSI) και το ντεμπούτο των αερόσακων προστασίας κεφαλής, ως στάνταρ εξοπλισμός. Το 2002, η Volkswagen εισήγαγε και το πιο σπορ Golf μέχρι τότε: το Golf R32, ενώ το 2003 ήταν διαθέσιμο για πρώτη φορά με ένα κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG). Μετά από την κατασκευή 4,99 εκατομμυρίων οχημάτων, το Mk4 Golf παρέδωσε τη σκυτάλη στο Mk5 Golf, το ίδιο έτος.
Δείτε ακόμα: Οι τιμές του νέου VW Golf στην Ελλάδα
Golf Mk5: 2003-2008
Το 5ης γενιάς Golf ανέβασε ακόμα πιο ψηλά τον πήχη σε ποιότητα και σε ακαμψία, η οποία είχε αυξηθεί κατά 35% σε σχέση με το προγενέστερο. Επίσης, ήταν η πρώτη φορά που Golf ήταν προαιρετικά διαθέσιμο με πλευρικούς αερόσακους πίσω – σε συνδυασμό με τους έξι στάνταρ αερόσακους (μπροστά, πλαϊνοί εμπρός, αερόσακος κεφαλής) ανεβάζοντας το σύνολο των αερόσακων στους οκτώ. Από την άποψη της άνεσης και των δυναμικών χαρακτηριστικών, το Golf Mk5 εντυπωσίαζε χάρη στην πίσω ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων, το νέο, 7τάχυτο DSG, τους προβολείς bi-xenon, τον αισθητήρα βροχής, καθώς και τη συρόμενη και ανακλινόμενη πανοραμική ηλιοροφή, συν το ντεμπούτο του πρώτου turbo κινητήρα άμεσου ψεκασμού στο Golf GTI καθώς και του πρώτου Twincharger στον κόσμο με υπερσυμπιεστή και κομπρέσσορα. Όταν το Golf Mk6 παρουσιάστηκε το 2008, είχαν ήδη συμπληρωθεί 3,4 εκατομμύρια μονάδες από όλες τις διαθέσιμες παραλλαγές Mk5.
Δείτε ακόμα: Πως το νέο VW Golf αλλάζει τα δεδομένα
Golf Mk6: 2008 έως 2012
Με το 6ης γενιάς Golf η ασφάλεια για άλλη μια φορά έκανε ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός, γεγονός που επισφραγίστηκε από τα 5 αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP. Ένας επιπλέον αερόσακος συμπεριλαμβανόταν πλέον ως στάνταρ: ο αερόσακος γονάτων οδηγού. Από την άποψη της ποιότητας, το εσωτερικό του Mk6 Golf θεωρήθηκε ιδιαίτερα πρωτοποριακό. Τα νέα συστήματα υποβοήθησης, όπως ο δυναμικός έλεγχος φωτεινής δέσμης φωτισμού Assist, το Park Assist, το Hill Start Assist και νέες τεχνολογίες, όπως ο προσαρμοζόμενος έλεγχος πλαισίου (Adaptive Chassis Control – DCC), έκαναν το 2009 το «Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς», όπως ανακηρύχθηκε, το πιο προοδευτικό Golf μέχρι τότε. Διατίθεντο επίσης λειτουργίες όπως το σύστημα εκκίνησης / διακοπής λειτουργίας και η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας, το δυναμικό φως στροφής και τα πίσω φώτα τεχνολογίας LED.
Δείτε ακόμα: Κρυώνεις; Το νέο VW Golf σε ακούει και σε φροντίζει!
Golf Mk7: 2012 έως το 2020
Στις 4 Σεπτεμβρίου 2012, η Volkswagen γιόρτασε την παγκόσμια πρεμιέρα της έβδομης γενιάς Golf στο Βερολίνο. Το βάρος του νέου Golf είχε μειωθεί κατά 100 κιλά, αντίθετα με την μέχρι τότε τάση. Ανάλογα με τον κινητήρα, ήταν δυνατό να μειωθεί η κατανάλωση έως και 23% σε σύγκριση με τους προκατόχους. Η Volkswagen λάνσαρε το GolfMk7 με ένα μεγάλο σύνολο νέων τεχνολογιών. Αυτά περιλάμβαναν το σύστημα αυτόματης πέδησης μετά την σύγκρουση, ένα δυναμικό σύστημα προστασίας επιβατών, καθώς και το Adaptive Cruise Control (ACC), το Front Assist (σύστημα παρακολούθησης περιοχής εμπρός από το αυτοκίνητο) συμπεριλαμβανομένου του συστήματος πέδησης έκτακτης ανάγκης (City Emergency Braking System). Μέχρι πρόσφατα, περίπου 6 εκατομμύρια Golf Mk7 είχαν βγει από τη γραμμή παραγωγής.
Δείτε ακόμα: Το νέο VW Golf πάει σβηστό για σχεδόν 4 λεπτά (+video)