Ένα video με κόντρες μεταξύ των hot hatches δεν αποτελεί κάτι καινούργιο, καθώς συχνά-πυκνά εμφανίζεται κι ένα νέο συγκριτικό (στις περισσότερες των περιπτώσεων αποκλειστικά με διαγωνισμό στις επιδόσεις από στάση) όπου Hyundai i30 N, Renault Megane RS, VW Golf GTI (ή R) και Honda Civic Type R κονταροχτυπιούνται – και συνήθως κερδίζει το «Τάπερ». Τα σημερινά πλάνα, όμως, είναι διαφορετικά.
Δείτε ακόμα: Η Skoda Octavia RS ήταν (και είναι) το πιο φθηνό οικογενειακό «γκάζι»
Καταρχάς το κορυφαίο (μετά το NSX) Honda απουσιάζει. Οπότε αυτομάτως έχουμε ντέρμπι για την κατάκτηση της πρώτης θέσης και κατακόρυφη αύξηση του ενδιαφέροντος. Δεύτερον το VAG δεν εκπροσωπείται από το Golf ή το S3, αλλά από την Octavia RS. Η οποία κάνει πολύ σπάνιες εμφανίσεις. Τα μικρομεσαία Hyundai και Renault ειναι παρόντα, όπως και το MINI JCW John Cooper Works μαζί με τον έτερο εκπρόσωπο της γαλλικής σχολής, το Peugeot 308 GTi. Το συγκριτικό περιλαμβάνει τόσο ευθεία όσο και χρονομέτρηση σε πίστα, για την εξαγωγή ολοκληρωμένου συμπεράσματος. Πριν δούμε την μάχη και τον τελικό νικητή, ας ρίξουμε μια ματιά στην «φαρέτρα» κάθε μαχητή.
Διαβάστε επίσης: Μπορεί BMW 328i 20ετίας να τα βάλει με το Hyundai i30 N; (+video)
Το i30 N Performance δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Αποδίδει 275 ίππους από τον 2λιτρο T-GDI και μπορεί να επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα μέσα σε 6,1 δλ. Το 308 GTi κινείται σε παρεμφερή επίπεδα, έχοντας 270 ίππους κάτω από το καπό (αλλά από 1.600 υπερτροφοδοτούμενα λίτρα) και απαιτώντας 6 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα. Το MINI είναι το πιο αδύναμο της ομηγύρεως (231 ίπποι από τον 2λιτρο TwinPower), αλλά και το πιο ελαφρύ. Εξ ου και τα 6,3 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα. Το Megane RS είναι το πιο δυνατό με 280 ίππους από τον 1800αρη τούρμπο (280 ίπποι) και θεωρητικά το πιο γρήγορο (5,8 δλ. το 0-100), ενώ το μεγαλύτερο και βαρύτερο όλων Skoda διαθέτει 245 ίππους από τον 2λιτρο TSI και χρειάζεται 6,6 δλ. για το κατοστάρι. Όλα αυτά στα χαρτιά. Επί του πρακτέου;