Η Κίνα έχει εξελιχθεί στην μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου παγκοσμίως, με εταιρίες-κολοσσούς να σχεδιάζουν και να κατασκευάζουν μοντέλα ειδικά εξελιγμένα για τις ανάγκες της πολυπληθέστερης χώρας στον κόσμο. Μια διαδικασία που περιλαμβάνει την διάδοση της τεχνογνωσίας τους, με τους Κινέζους να επωφελούνται στον μέγιστο βαθμό.
Κάτι που αποδεικνύει περίτρανα ένα ρεπορτάζ της Wall Street Journal, σύμφωνα με την οποία υπάρχουν στο κινεζικό έδαφος -ούτε λίγο, ούτε πολύ- 487 διαφορετικοί κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων! Τεράστιο ρόλο σε αυτή την έκρηξη «αγάπης» των Κινέζων για την ηλεκτροκίνηση παίζουν δύο γεγονότα: η άνευ προηγουμένου ατμοσφαιρική ρύπανση στο Πεκίνο -που σημειώνει νούμερα εκατονταπλάσια των προβλεπόμενων ορίων- και οι κρατικές επιδοτήσεις για την εξέλιξη και αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προκειμένου να καθαρίσει η ατμόσφαιρα. Είναι χαρακτηριστικό πως μέχρι σήμερα η κινεζική κυβέρνηση έχει διαθέσει περισσότερα από 15 δις δολάρια στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης, ενώ το ρεπορτάζ της WSJ αναφέρει πως έχουν εγκριθεί επιπλέον 45 δις.
Δείτε ακόμα: Σαν ζεστό ψωμί πουλάνε τα υβριδικά Toyota
Εκτός από το ζήτημα της αντι-ρύπανσης, η Κίνα έχει απώτερο σκοπό την εδραίωσή της ως Λεβιάθαν της παγκόσμιας βιομηχανίας. Ο Πρόεδρος Xi Jinping εκπόνησε προ τριετίας το σχέδιο «Made in China», σύμφωνα με το οποίο η Κίνα σχεδιάζει να γίνει παγκόσμιος ηγέτης σε 10 διαφορετικούς τομείς της βιομηχανίας – και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέχουν περίοπτη θέση στις βλέψεις πέρα από το Σινικό Τείχος.
Όπως είναι λογικό, δεν πρόκειται να ευοδώσουν οι προσπάθειες όλων. Για την ακρίβεια, οικονομικοί και βιομηχανικοί αναλυτές προβλέπουν πως από τους 487 κατασκευαστές θα επιβιώσει μόνο το 10% σε ορίζοντα 5ετίας, ενώ κάποιες ακόμα πιο δυσοίωνες μελέτες ελαχιστοποιούν το νούμερο σε μόλις 1%.
Διαβάστε επίσης: Το Nissan LEAF τροφοδοτεί με ενέργεια το γήπεδο του Άγιαξ (+video)
Αυτή τη στιγμή, η κορωνίδα της ηλεκτροκίνησης «Made in China» δεν είναι άλλο από το NIO EP9. Το ταχύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής στο Nurburgring, με χρόνο 6.45.90, το οποίο για ένα (σύντομο) διάστημα διατέλεσε ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής ανεξαρτήτως κατηγορίας. Διαθέτει 4 ηλεκτροκινητήρες (έναν ανά τροχό) με απόδοση 340 ίππων έκαστος, με την συνολική απόδοση να φτάνει τα 1.360 άλογα! Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 2,7 δλ., τα 200 σε 7,1 και τα 300 σε 15,9 ενώ η τελική του αγγίζει τα 313 χλμ./ώρα. Αν είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να του μοιάζουν έστω και λίγο, δεν θα λέγαμε ιδιαίτερα φωναχτά «όχι» στην προοπτική τους.