Δοκιμή Toyota Auris ντίζελ 1.4 D-4D 90 PS

Ένα από τα πιο δημοφιλή μικρομεσαία αυτοκίνητα στην χώρα μας, το Toyota Auris στη δεύτερη γενιά του εκσυγχρονίστηκε πλήρως και απέκτησε πιο ενδιαφέρουσα σχεδίαση, ενώ διατίθεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης, υβριδικό και ντίζελ. Στην τρίτη επιλογή του προσφέρεται με τον 1.4 D-4D απόδοσης 90 ίππων, ο οποίος ικανοποιεί με τα συνολικά του χαρακτηριστικά, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας λόγω των 99 γρ./χλμ. CO2 που εκπέμπει και προσφέρεται σε τιμές που ξεκινούν από 18.570 ευρώ. Συγκριτικά, το Auris 1.33 λτ. 99HP είναι σημαντικά φθηνότερο αφού κοστίζει από 16.110 ευρώ, αλλά μειονεκτεί σε ροπή και κατανάλωση (5,4 λτ./100 χλμ. και 128 Nm έναντι 3,8 λτ./100 χλμ. και 205 Nm το ντίζελ), το 1.6 λτ. 132HP ανεβαίνει στις 17.690 ευρώ, ενώ το πιο high-tech Auris Hybrid (δείτε εδώ τη δοκιμή) κοστίζει από 23.140 ευρώ (τιμές χωρίς απόσυρση και πιθανή έκπτωση).

Ικανοποιητικός σε απόδοση και κατανάλωση ο 1.4 ντίζελ

Το 8βάλβιδο common rail ντίζελ 1.4 D-4D μηχανικό σύνολο με απόδοση 90 ίππων και 205 Nm ροπής παρουσιάζει ικανοποιητικά χαρακτηριστικά λειτουργίας, κατανάλωση και επιδόσεις, χωρίς να ξεχωρίζει έναντι ανταγωνιστικών προτάσεων. Στις χαμηλές στροφές δεν λείπουν κραδασμοί, οι οποίοι περνούν στο εσωτερικό και στο τιμόνι, ενώ το τράβηγμα του μοτέρ είναι θετικό κυρίως από τις 1.800 σ.α.λ. και άνω όπου αποδίδεται η ροπή. Από πλευράς επιδόσεων τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 12,5 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Το 6τάχυτο κιβώτιο με τη μακριά 6η ταχύτητα (2.500 σ.α.λ. με 140 χλμ./ώρα) διαθέτει καλή αίσθηση και κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα και τον θόρυβο σε ένα ταξίδι. Όσον αφορά στην κατανάλωση, η Toyota αναφέρει 3,8 λτ./100 χλμ. μεικτής διαδρομής. Εμείς, στα 800 περίπου χιλιόμετρα που διανύσαμε σε ταξίδι με νορμάλ και πιο σβέλτους ρυθμούς, το trip computer έγραψε 5,4 λτ./100 χλμ., τιμή λίγο υψηλότερη έναντι ανταγωνιστικών και πιο ισχυρών μικρομεσαίων ντίζελ μοντέλων.

Πολύ καλή οδική συμπεριφορά και θετική αίσθηση

Το νέο Toyota Auris παρουσιάζει πιο ισορροπημένη οδική συμπεριφορά και καλύτερη αίσθηση στο δρόμο συγκριτικά με το προγενέστερο Auris, κερδίζοντας τον οδηγό του. Η ανάρτησή του με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω (διπλά ψαλίδα στα 1.6, 1.8 HSD και 2.0 D-4D) έχει πιο σφιχτή ρύθμιση, με αποτέλεσμα το αμάξωμα να παρουσιάζει μικρές κλίσεις στις στροφές και να διατηρεί την σταθερότητά του στις ευθείες ακόμα και σε ταχύτητες τελικής, δίχως να φοβίζει τον οδηγό. Ο τελευταίος λαμβάνει καλή αίσθηση, αμεσότητα (2,67 στροφές από άκρη σε άκρη) και βάρος από το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση, όπως και από τα αποτελεσματικά φρένα. Στον τομέα της άνεσης, το νέο Auris έχει χάσει ένα «κλικ» συγκριτικά με το πιο μαλακό προγενέστερο, όμως δεν θα κουράσει τους επιβάτες του ύστερα από πολύωρες διαδρομές. Καλή είναι και η ποιότητα κύλισης, αν και σε τραχιά οδοστρώματα περνούν θόρυβοι στο εσωτερικό.

Ευρύχωρο εσωτερικό με καλή ποιότητα υλικών

Πλήρως αλλαγμένο είναι και το εσωτερικό του νέου Toyota Auris, το οποίο σχεδιαστικά αναβαθμίζει η μεταλλική σε όψη επένδυση στο ταμπλό, τιμόνι και πόρτες που μοιάζει σαν βουρτσισμένο αλουμίνιο. Πλήρης και με ευανάγνωστες ενδείξεις είναι ο πίνακας οργάνων, τα επιμέρους χειριστήρια είναι εύχρηστα, όπως και η οθόνη αφής 6,1 ιντσών του συστήματος πολυμέσων Toyota Touch2 (δεν περιλαμβάνεται στην αρχική έκδοση), ωστόσο το ψηφιακό ρολόι δεξιά στην κονσόλα εκτός από παλιομοδίτικο βρίσκεται και μακριά από το οπτικό πεδίο του οδηγού. Σημαντικά βελτιωμένη είναι η θέση οδήγησης με το πιο χαμηλά τοποθετημένο κάθισμα και το ψηλότερα τιμόνι με τις πολλαπλές ρυθμίσεις. Ποιοτικά, το μεγαλύτερο μέρος στο πάνω τμήμα του ταμπλό είναι κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό και η συναρμογή δείχνει προσεγμένη, όμως στο αυτοκίνητο της δοκιμής (με σχεδόν 42.000 χλμ.), ακούγονταν αρκετοί τριγμοί στο εσωτερικό από συντονισμούς του κινητήρα και όταν κινούνταν σε τραχιά άσφαλτο. Κανένα πρόβλημα δεν θα συναντήσουν σε χώρους οι επιβάτες του Toyota Auris, αφού στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετό διαθέσιμο πλάτος, ύψος και αέρας για τα πόδια, ενώ το επίπεδο δάπεδο διευκολύνει τη μετακίνηση τρίτου ατόμου. Ικανοποιητικός είναι ο ρηχός χώρος αποσκευών των 360 λίτρων με τις θήκες για μικροαντικείμενα κάτω από το δάπεδο.

(+) Οδική συμπεριφορά, καλοί χώροι, ευκολία στους χειρισμούς, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας

(-) Τριγμοί στο εσωτερικό, κραδασμοί και δύναμη κινητήρα στις χαμηλές κυρίως στροφές, θέση ρολογιού στο ταμπλό, λιτή σχεδίαση ταμπλό

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.364
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
90/3.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
205/1.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
180
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
99
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 277x26 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 270x10 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.275
Πλάτος (χλστ.)
1.760
Ύψος (χλστ.)
1.460
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.600
Βάρος (κιλά)
1.245
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
360
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
68%
Επικουρικά συστήματα
66%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
18.570
Get it on Google Play Download on the App Store