H Mitsubishi εισήλθε με αξιώσεις στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV/crossover το 2010 με το λανσάρισμα του ASX, το οποίο ανανεώθηκε στα σημεία και εκσυγχρονίστηκε. Εξωτερικά, το ανανεωμένο ASX παρά τις διακριτικές αλλαγές απέκτησε πιο ελκυστική εμφάνιση. Αυτές εστιάζονται στο εμπρός άκρο και πιο συγκεκριμένα στον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, συμπεριλαμβανομένης της μάσκας και των φώτων ομίχλης, ενώ ελαφρώς ανασχεδιασμένος είναι και ο πίσω προφυλακτήρας στο κάτω τμήμα του. Βελτιώσεις έγιναν ακόμα στο εσωτερικό και στις αναρτήσεις, όπως θα αναλύσουμε παρακάτω.
Από πλευράς τιμών, το ανανεωμένο Mitsubishi ASX κοστίζει στην αρχική έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης των 1.6 λτ. 117 PS από 18.070€, ενώ με το ντίζελ 1.8 λτ. από 23.526€ (με απόσυρση και όφελος). Το τετρακίνητο 1.8 DiD ανεβαίνει στις 25.981 ευρώ με πλούσιο εξοπλισμό και δυνατό κινητήρα ισχύος 150 ίππων.
Μικρές βελτιώσεις στο άνετο εσωτερικό
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου ASX οι αλλαγές εστιάζονται στις νέες υφασμάτινες επενδύσεις, στην ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα με τα νέα χειριστήρια και το μαύρο γυαλιστερό πλαστικό, στο νέας σχεδίασης τιμόνι και στο νέο μπουτόν (αντί περιστροφικού χειριστηρίου) ελέγχου της 4κίνησης All Wheel Control (AWC). Το ταμπλό είναι λιτό σχεδιαστικά και ο σκουρόχρωμος διάκοσμος μουντός, ενώ από πλευράς ποιότητας το εμπρός τμήμα του ταμπλό αποτελείται από σχετικά μαλακό πλαστικό και τα υπόλοιπα είναι σκληρά. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και θα εξυπηρετηθεί από τα εύχρηστα επιμέρους χειριστήρια και τις διάφορες θήκες και θέσεις για ποτήρια. Στον τομέα των χώρων, μέχρι και τρία ενήλικα άτομα θα μετακινηθούν με άνεση στη δεύτερη σειρά καθισμάτων του ASX, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 393 λτ. συν 26 λτ. κάτω από το δάπεδο.
Δυνατός ο 1.8 ντίζελ με μικρή υστέρηση χαμηλά
Το 1.8 λτ. ντίζελ μηχανικό σύνολο με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής (MIVEC), αποδίδει 150 ίππους και 300 Nm ροπής και είναι σε θέση να κινήσει σε γρήγορους ρυθμούς το ASX. Κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. που αποδίδεται η ροπή παρουσιάζει μια σχετική έλλειψη δύναμης, ωστόσο από εκεί και πάνω ο κινητήρας ανεβάζει με ευκολία στροφές και είναι “γεμάτος” ανεξαρτήτως της επιλεγμένης σχέσης στο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Ο θόρυβος και οι κραδασμοί που παράγει είναι περιορισμένοι και δεν ενοχλούν κατά τη διάρκεια τόσο των αστικών μετακινήσεων όσο και στο ταξίδι, όπου μπορεί να κινηθεί με άνεση σε υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες. Όσο για την κατανάλωση, κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 7 λτ./100 χλμ. σε συνθήκες σβέλτης οδήγησης και με επιλεγμένη την τετρακίνηση σε αρκετές διαδρομές.
Πολύ καλή οδική συμπεριφορά σε κάθε “τερέν”
Στο ανανεωμένο ASX οι αναρτήσεις φέρουν πιο σφιχτές ρυθμίσεις, γεγονός που γίνεται άμεσα αισθητό συγκριτικά με το προ ανανέωσης πιο “μαλακό” μοντέλο. Παρά τα σχετικά ταλαιπωρημένα ελαστικά M+S που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής, εμφάνιζε πολύ καλό κράτημα στις στροφές και μειωμένες κλίσεις, ενώ στις ευθείες δεν προκαλούσε κάποια ανησυχία στον οδηγό ακόμα και σε ταχύτητες κοντά στην τελική. Ικανοποιητική η -τεχνητή- αίσθηση από το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση, καθώς και από τα δυνατά φρένα. Ελαφρώς μειωμένη είναι η προσφερόμενη άνεση από την ανάρτηση, κάτι που γίνεται αισθητό όταν το αυτοκίνητο περνά από δρόμους με έντονες ανωμαλίες αλλά κυρίως εκτός δρόμου. Σημαντικό ατού αποτελεί η άμεση και αποτελεσματική τετρακίνηση, ειδικά στην επιλογή Lock όπου δεν υπάρχει περιορισμός στην ταχύτητα κίνησης, εν αντιθέσει με τα περισσότερα μοντέλα που απενεργοποιείται μετά τα 40-50 χλμ./ώρα.
Το ανανεωμένο ASX χρησιμοποιεί μία βελτιστοποιημένη έκδοση του AWC της Mitsubishi, ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος 4WD. Στη λειτουργία 2WD η κίνηση μεταδίδεται στου εμπρός τροχούς, στην 4WD AUTO, η κατανομή ροπής ελέγχεται αυτόματα σε ποσοστό από 98% μπροστά/2% πίσω μέχρι 50% μπροστά/50% πίσω και στην 4WD Lock η ροπή μοιράζεται στο 60/40.
(+) Οδική συμπεριφορά, τετρακίνηση, δύναμη κινητήρα, επιδόσεις, χώροι
(-) Τράβηγμα κινητήρα στις χαμηλές στροφές, μουντό εσωτερικό, “τσιμπημένη” τιμή