Ενώ σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν τις απαραίτητες διεργασίες για τον εναρμονισμό με τα δεδομένα των ηλεκτρικών, η Mazda κάνει το ακριβώς αντίθετο. Πρόσφατα παρουσίασε νέα πλατφόρμα με κίνηση στους πίσω τροχούς και εξακύλινδρους εν σειρά κινητήρες βενζίνης, αλλά και ντίζελ. Παράλληλα, είναι από τους τελευταίους κατασκευαστές που εξακολουθούν να πωλούν αυτοκίνητα με ατμοσφαιρικούς κινητήρες. Όχι μόνο αυτό, αλλά κατά πάσα πιθανότητα θα συνεχίσει να το κάνει για το MX-5!
O επικεφαλής ανάπτυξης προϊόντος της Mazda Ευρώπης μίλησε σε βρετανικά μέσα και τα λόγια του, σκόρπισαν το μήνυμα της αγάπης για τους βενζινοκινητήρες: «Το Miata είναι το σύμβολο της εταιρίας και πάντα αντιμετωπίζεται ως τέτοιο. Προς το παρόν, φαίνεται ότι θα το έχουμε για πάντα στη γκάμα μας, με αυτό το μέγεθος, την ίδια νοοτροπία και με κινητήρα εσωτερικής καύσης». Παραδέχτηκε, βέβαια, ότι θα έρθει μια μέρα που «θα πρέπει να το εξηλεκτρίσουμε, αλλά θέλουμε να διατηρήσουμε αυτό το αγνό concept».
Ο Joachim Kunz επεσήμανε ότι το επόμενο MX-5 δεν θα μεταβεί σε υπάρχουσα πλατφόρμα, που χρησιμοποιείται από άλλα μοντέλα, καθώς αυτό θα σήμαινε την απώλεια της πίσω κίνησης. Συνέχισε, δε, λέγοντας ότι το μεγαλύτερο μέρος της εξέλιξης γίνεται στην Ιαπωνία, καθώς το εμβληματικό roadster «είναι το χαϊδεμένο των κεντρικών».
Αν και δεν έδωσε ακριβή ημερομηνία αντικατάστασης του ND, ο Kunz υπαινίχθηκε ότι δεν θα συμβεί στο εγγύς μέλλον: «Το να έχουμε μια γενιά για 10 χρόνια στην αγορά, δεν μας προβληματίζει». Δεδομένου ότι το σημερινό παρουσιάστηκε το 2014, ο Γερμανός ήταν σαν να μας είπε πως το επόμενο (με κωδικό NE) δεν πρόκειται να λανσαριστεί πριν το 2024.