Το αυτοκίνητο που ανέστησε κατά μόνας την κατηγορία των roadsters βρίσκεται στην 4η γενιά του, από το 2015. Παρότι διατηρείται ακμαιότατο, μετά και την ανανέωση του 2018, η Mazda προχώρησε στο δεύτερο φρεσκάρισμα του MX-5. Μια αναβάθμιση που μόνο επιδερμικό facelift δεν είναι.
Για την ακρίβεια, οι παρεμβάσεις της φίρμας από τη Χιροσίμα επ’ ουδενί δεν ανταποκρίνονται στον χαρακτηρισμό «lifting». Κι αυτό γιατί εμφανισιακά δεν υπάρχουν, παρά ελάχιστες διαφορές. Μόνο κάποια νέα χρώματα (το Platinum Quartz Metallic, για παράδειγμα) είναι καινούργια στη σχεδίαση του ND2, μαζί με διαφορετικές επενδύσεις στο εσωτερικό. Κατά τα άλλα, το αυτοκίνητο είναι ίδιο κι απαράλλαχτο.
Εκ διαμέτρου αντίθετη εικόνα στο τεχνικό κομμάτι. H μεγάλη αλλαγή αφορά το σύστημα Kinematic Posture Control, που επιδρά στα φρένα και συνεργάζεται με το υπάρχον G-Vectoring προκειμένου να μεγιστοποιεί την επαφή των ελαστικών με το οδόστρωμα στις καμπές, αλλά και να βελτιώνει την απόκριση στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Το KPC «πιάνει» το φρένο του εσωτερικού τροχού, δημιουργώντας ένα είδος «anti-lift» και μειώνοντας την κλίση του αμαξώματος. Οι πίσω τροχοί συγκεκριμένα, έχουν τη βοήθεια και του G-Vectoring. Αναλόγως συνθηκών και ταχύτητας, ο τροχός μπορεί να δεχτεί και μειωμένη ισχύ συγκριτικά με τον απέναντι, πέρα από το «τσίμπημα» στη δισκόπλακα. Με αυτό τον τρόπο, το αμάξωμα «κάθεται» προς το εσωτερικό και μειώνει την κλίση, περνώντας πιο επίπεδα από τη στροφή.
H έτερη μεγάλη μηχανική αλλαγή αφορά την κατάργηση του 1.500άρη Skyactiv-G. Σε Αυστραλία και Αμερική τουλάχιστον, καθώς στην Ιαπωνία το μικρό μοτέρ συνεχίζει κανονικά. Μοναδική επιλογή για Αυστραλούς και Βορειοαμερικανούς πλέον ο 2λιτρος, με απόδοση 181 ίππων στις 7.000 σ.α.λ. και 205 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Κάτι που αναμένεται να δούμε και στην ευρωπαϊκή εκδοχή του αυτοκινήτου, όταν αυτό έρθει στη Γηραιά Ήπειρο. Επίσης, η ελαφρύτερη και πιο εστιασμένη έκδοση 990S βγαίνει από τα JDM σύνορα.