Το 1971 και το 1973 η Datsun πήρε δυο μεγάλες νίκες στο East African Safari Rally, με πρωταγωνιστή το 240Ζ. Από τα ανδραγαθήματα του ιστορικού προγόνου εμπνέεται ο σύγχρονος διάδοχος, για να γίνει ένα από τα ικανότερα sportscar στις εκτός δρόμου διαδρομές.
Το Nissan Safari Rally Z παρουσιάστηκε στην έκθεση SEMA, φέρνοντας στο 2023 τα προ 50ετίας χρώματα του νικηφόρου 240Z. Το κόκκινο αμάξωμα συνδυάζεται με μαύρο καπό και έξτρα στρογγυλούς προβολείς, αμφότερα πλαισιωμένα από τον ασπρόμαυρο αριθμό συμμετοχής στις πόρτες και τις ρετρό 17άρες ζάντες, που υιοθετούν το μοτίβο («σταυρός» με δυο ακτίνες ανά βραχίονα) εκείνων του 240Z. Τα χωμάτινα ελαστικά Yokohama Geolandar M/T G003 φροντίζουν για την παροχή πρόσφυσης και στις πιο λασπωμένες καταστάσεις, ενώ δεν γινόταν να μην υπάρχουν αλλαγές στην ανάρτηση.
Το coilover kit της KW όχι μόνο αυξάνει την απόσταση από το έδαφος κατά 5,1 εκατοστά, αλλά προσφέρει τη δυνατότητα ρύθμισης σε ψαλίδια, βραχίονες και συνδέσμους, για βέλτιστο σετάρισμα σε κάθε τερέν και όλες τις συνθήκες. Οι βελτιώσεις δεν σταματούν εκεί, καθώς ο 3.0 V6 twinturbo αναφέρεται πως ξεπερνά τα 405 άλογα του κανονικού Z, αλλά δίχως να δίδεται ακριβές νούμερο απόδοσης. Αναβαθμίσεις συναντάμε και στη μετάδοση, όπου αναλαμβάνει πλέον δίδισκος συμπλέκτης για το 6άρι χειροκίνητο και ενισχυμένο βολάν, ενώ παράλληλα τοποθετούνται μεγαλύτερα intercooler-ψυγείο, νέα εισαγωγή, ανθρακονημάτινο κάλυμμα μοτέρ (για καλύτερη αποβολή θερμότητας) και νέα εξάτμιση.
Το Safari Rally Z μπορεί να είναι πρωτότυπο, αλλά τα περισσότερα αξεσουάρ που φοράει προέρχονται από τον κατάλογο της Nismo. Συνεπώς όποιος θέλει να μετατρέψει σε off roader τον «Ζορό» του, δεν έχει παρά να τα παραγγείλει.