Και μόνο που ακούς Toyota, Mazda και Subaru στην ίδια πρόταση, σε πιάνει μια νοσταλγία. Οι μνήμες από τις συναντήσεις Supra, RX-7 και Impreza STI ανασύρονται αυτόματα από τον εγκέφαλο, άλλο που σήμερα μόνο η Toyota έχει απομείνει πιστή σε αυτά τα έθιμα. Σε εκείνο των θερμικών μοτέρ πάντως, δεσμεύονται και οι τρεις!
Η τριμερής συνεργασία αφορά την εξέλιξης μιας νέας γενιάς κινητήρων εσωτερικής καύσης, αλλά και τη βελτίωση υπαρχόντων συνόλων, προκειμένου να συνδυάζονται τόσο με ηλεκτρικά μοτέρ όσο και εναλλακτικά καύσιμα, όπως τα eFuels. Κάθε εταιρία θα ασχοληθεί με το εκάστοτε διαχρονικό πεδίο δράσης της, ήτοι η Toyota θα εξελίξει τετρακύλινδρους, η Subaru επίπεδους και η Mazda περιστροφικούς κινητήρες. Τα μοτέρ αυτά θα μπορούν να τοποθετηθούν σε μια ευρεία γκάμα εφαρμογών, από full και plug-in υβριδικά μέχρι range extender σε ηλεκτρικά μοντέλα.
Οι νέοι κινητήρες εσωτερικής καύσης περιγράφονται ως υψηλά αποδοτικοί και ισχυροί, υποσχόμενοι να προσφέρουν βελτιωμένη απόδοση και πιο συμπαγέ μέγεθος, επιτρέποντας στα μελλοντικά μοντέλα να έχουν χαμηλότερο καπό και καλύτερη αεροδυναμική. Παράλληλα, οι μηχανικοί κάθε εταιρίας (και σε μεταξύ τους συνεννοήσεις) θα εξασφαλίζουν πως όλα τα μοτέρ θα συμμορφώνονται με τους ολοένα και πιο αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών σε διάφορες αγορές σε όλο τον κόσμο. Οι επίσημες φωτογραφίες δείχνουν ένα καμουφλαρισμένο πρωτότυπο του Crosstrek που διαθέτει το υβριδικό σύστημα επόμενης γενιάς της Subaru. Η Toyota παρουσίασε ένα πρωτότυπο Prius με έναν νέο τετρακύλινδρο κινητήρα 1.5 λίτρων που βρίσκεται υπό εξέλιξη, μαζί με μια ακόμα μονάδα 2.0 λίτρων. Από την άλλη πλευρά, η Mazda παρουσίασε το ηλεκτρικό σύστημα (rotary-EV) που χρησιμοποιεί έναν ή δύο Wankel ως γεννήτριες ισχύος, αυξάνοντας κατακόρυφα την αποδοτικότητα των ηλεκτροκινητήρων.