Η Toyota διατηρεί χρόνια τώρα ελαστική στάση απέναντι στα θερμικά μοτέρ, κόντρα σε πολλούς κατασκευαστές που τα έχουν ήδη ξεγράψει. Σε αντίθεση με τη γενικευμένη νόρμα, που θέλει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης να περιθωριοποιούνται ή να καταργούνται τελείως, οι Ιάπωνες δηλώνουν πίστη στις Μ.Ε.Κ.!
Οι πολύ ελπιδοφόρες δηλώσεις έρχονται από τον πρόεδρο του κολοσσού από το Αΐτσι, τον γνωστό και μη εξαιρετέο Akio Toyoda. Το μεγαλύτερο «κεφάλι» της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο μίλησε σε μια εσωτερική συγκέντρωση 200 στελεχών (μέτοχοι και διευθυντές), σχετικά με την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η Toyota στα επόμενα χρόνια. Μέσα στη συζήτηση ανέκυψε η είδηση για ένα μεγάλο εγχείρημα εξέλιξης νέων κινητήρων, οι οποίοι -όπως περήφανα δήλωσε ο Toyoda- θα είναι εμβολοφόροι και εσωτερικής καύσης! O 67χρονος επικεφαλής του ιαπωνικού κολοσσού έχει επανειλημμένως εκφράσει τη στήριξή του στα θερμικά μοτέρ, αλλά και την αντίθεσή του στην άποψη που θέλει την ηλεκτροκίνηση να αποτελεί μονόδρομο για το αύριο των μετακινήσεων.
Την άποψη του Toyoda φαίνεται πως συμμερίζεται πάρα πολύς κόσμος σε όλο τον πλανήτη. Πάνω από 11 εκατομμύρια, συγκεκριμένα. Την περασμένη χρονιά η Toyota διέλυσε τα ρεκόρ πωλήσεων, καταγράφοντας 11.233.009 ταξινομήσεις. Από αυτές, μόλις οι 104.018 αφορούσαν αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Να το δούμε ποσοστιαία; Ούτε 1% επί του συνόλου (0,926% για την ακρίβεια)! Πέρα από το εμπορικό κομμάτι, όμως, υπάρχει και το κοινωνικό. Ο Toyoda επεσήμανε το πόσο καταστροφική θα ήταν μια πλήρης μεταστροφή στην ηλεκτροκίνηση, από πλευράς απώλειας θέσεων εργασίας: «Αν ξαφνικά στραφούμε στα EV, είμαι βέβαιος ότι τα 5,5 εκατομμύρια άνθρωποι στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας που έχουν περάσει τη ζωή τους δουλεύοντας σε κινητήρες θα αρχίσουν να αναρωτιούνται: “τι κάναμε τόσα χρόνια, για ποιο λόγο;” Μερικοί από τους προμηθευτές μας, που σχετίζονται με κινητήρες, δεν μπορούν καν να ζητήσουν δάνειο από τις τράπεζες».