Η Mazda ξεκινά στην Ελλάδα τη διάθεση του νέου plug-in hybrid MX-30 e-Skyactiv R-EV, με σημαντικά μεγαλύτερη αυτονομία σε σχέση με το αμιγώς ηλεκτρικό. Κάτι που έγινε εφικτό με την προσθήκη ενός περιστροφικού κινητήρα (Wankel), χωρητικότητας μόλις 830 κ.εκ. με μέγιστη ισχύ 74 ίππους στις 4.700 σ.α.λ. και 116 Nm στις 4.000 σ.α.λ., ως γεννήτρια για τον ηλεκτροκινητήρα.
Ο Wankel κάνει τη διαφορά
Ο Wankel δεν κινεί τους εμπρός τροχούς, αλλά φορτίζει τη μπαταρία των 17,8 kWh και διευρύνει την αυτονομία στα 600 χιλιόμετρα. Το αμιγώς ηλεκτρικό MX-30 με την μπαταρία των 35,5 kWh, φτάνει τα 200 χλμ. σύμφωνα με τη Mazda, αν και στην πραγματικότητα κυμαίνονται γύρω στα 160 χλμ. Στο MX-30 e-Skyactiv R-EV το ηλεκτρικό μοτέρ έχει μέγιστη ισχύ 170 PS στις 9.000 σ.α.λ. και ροπή 260 Nm στις 4.481 σ.α.λ. Επιπλέον διαθέτει μια μπαταρία ιόντων λιθίου 17,8 kW και ένα ρεζερβουάρ καυσίμου 50 λίτρων. Ως αποτέλεσμα, το MX-30 e-Skyactiv R-EV προσφέρει αυτονομία 85 χλμ. σε μεικτή χρήση ή 110 χλμ. σε αστική, μόνο με ηλεκτροκίνηση.
Χρησιμοποιώντας έναν ταχυφορτιστή των 36 kW+, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από 20 έως 80% σε περίπου 25 λεπτά. Με τριφασική φόρτιση από πηγή εναλλασσόμενου ρεύματος 11 kW (AC), η μπαταρία μπορεί να γεμίσει σε περίπου 50 λεπτά. Η νορμάλ φόρτιση από πηγή εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) 7,2 kW, διαρκεί περίπου 1 ώρα και 30 λεπτά.
Το MX-30 e-Skyactiv R-EV διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης από τα οποία ο οδηγός μπορεί να επιλέξει, ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης και τον τρόπο που θέλει να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητό του: πρόγραμμα Normal, πρόγραμμα EV και πρόγραμμα φόρτισης (Charge). Η επιλογή του προγράμματος οδήγησης δεν επηρεάζει τη ανώτατη ταχύτητα των 140 χλμ./ώρα του αυτοκινήτου. Το MX-30 e-Skyactiv R-EV με το αμάξωμα των 4.395 χλστ. μήκους και βάρους 1.778 κιλών επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ., με μεικτή κατανάλωση καυσίμου 1,0 λτ./100 χλμ., ρεύματος 17,5 kWh/100 χλμ. και εκπομπές CO2 21 γρ./χλμ.
Από 42.637 ευρώ φουλ εξοπλισμένο
Οι τιμές του MX-30 e-Skyactiv R-EV ξεκινούν από 42.637 ευρώ, όταν το αμιγώς ηλεκτρικό στοιχίζει από 40.190 ευρώ, ενώ το ακριβότερο φτάνει τις 49.246 ευρώ. Στον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό του ανήκουν: 7 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, έλεγχος τυφλών σημείων, φώτα LED εμπρός/πίσω, αισθητήρας βροχής, οθόνη αφής 8,8 ιντσών, οθόνη 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων, Head-up Display, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω, αυτόματος κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών κ.λπ.