Πώς παράγεται ένα νέο Ford Explorer κάθε 54 δλ.

Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Ford Explorer εγκαινιάζει μια νέα εποχή για την Ford στην Ευρώπη αποτελώντας το πρώτο μιας σειράς νέων EV που έρχονται στην Γηραιά Ήπειρο. Φυσικό είναι ένα τέτοιο high-tech αυτοκίνητο να «γεννιέται» σε ένα από τα πλέον σύγχρονα, αυτοματοποιημένα και πράσινα εργοστάσια κατασκευής οχημάτων στον κόσμο: το νέο Κέντρο Ηλεκτρικών Οχημάτων της Ford που έχει την έδρα του στην Κολωνία. Το συγκεκριμένο εργοστάσιο που μετασχηματίστηκε ύστερα από επένδυση 2 δισ. δολαρίων της Ford, έχει τη δυνατότητα να παράγει ένα Explorer κάθε 54 μόλις δευτερόλεπτα, διαθέτοντας μια ολοκαίνουργια γραμμή παραγωγής, τις πιο προηγμένες εγκαταστάσεις για τη συναρμολόγηση μπαταριών, αλλά και υπερσύγχρονα εργαλεία και αυτοματισμούς που συνολικά καταλαμβάνουν μια επιφάνεια 125 εκταρίων.

Γνωρίζατε ότι:
  • Στη μονάδα της Ford στην Κολωνία έχουν κατασκευαστεί πάνω από 18.000.000 οχήματα Ford τα τελευταία 90 χρόνια.
  • Πάνω από 600 ρομπότ που λειτουργούν σαν σε χορογραφία συνεργάζονται για την κατασκευή κάθε νέου Explorer.
  • Στο βαφείο, η εξοικονόμηση που επιτυγχάνεται όσον αφορά τις εκπομπές CO2 φτάνει έως και τους 1.000 τόνους.
  • Όλες οι έλεγχοι των ηλεκτρικών συνδέσεων με την μπαταρία πραγματοποιούνται με τη βοήθεια συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης.
  • Το κεντρικό πάνελ ελέγχου που απεικονίζει με κάθε λεπτομέρεια την γραμμή παραγωγής του νέου Ford Explorer έχει συνολική επιφάνεια 25 τ,μ.

Η διαδικασία παραγωγής του νέου Ford Explorer ξεκινά με αυτοματοποιημένα καθοδηγούμενα οχήματα να μεταφέρουν διάφορα υλικά και έτοιμα εξαρτήματα στους σταθμούς εργασίας της μονάδας. Η συγκόλληση με λέιζερ της οροφής στο κυρίως αμάξωμα ολοκληρώνεται με την βοήθεια Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ). Το Κέντρο Ηλεκτρικών Οχημάτων της Ford Κολωνία είναι επίσης εξοπλισμένο με ένα φορητό ρομποτικό σύστημα με κάμερες, που λειτουργεί με Τεχνητή Νοημοσύνη ούτως ώστε να σαρώνει το αμάξωμα κάθε νέου αυτοκινήτου και να εντοπίζει τυχόν αποκλίσεις. Τουλάχιστον 1 με 2 οχήματα επιλέγονται τυχαία κάθε μέρα από τη γραμμή παραγωγής προκειμένου να ελεγχθούν εξονυχιστικά. Ταυτόχρονα, ένα σύστημα μέτρησης υψηλής ακριβείας που επίσης βασίζεται στην Τεχνητή Νοημοσύνη και διαθέτει ένα αισθητήρα ινών φωτονικών κρυστάλλων, ελέγχει βασικά σημεία του οχήματος.

Το βαφείο αποτελεί ένα ακόμα κόσμημα τεχνολογίας του νέου Κέντρου Ηλεκτρικών Οχημάτων της Ford. Εδώ το αμάξωμα του νέου Ford Explorer μετακινείται πραγματοποιώντας εμβαπτισμό για την εξασφάλιση της απαραίτητης αντισκωριακής προστασίας και περιστρέφεται κατά 360 μοίρες μέσα σε κάθε «λουτρό» προκειμένου να αποφευχθεί η εμφάνιση φυσαλίδων αέρα. Στο στάδιο αυτό, το απεσταγμένο νερό που χρησιμοποιείται φιλτράρεται συνεχώς και στη συνέχεια επαναχρησιμοποιείται.

Κατά τη διαδικασία της τελικής συναρμολόγησης, ένα νέο σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης με κάμερες ελέγχει όλες τις ηλεκτρικές συνδέσεις, ενώ ένας σαρωτής λέιζερ ανιχνεύει για τυχόν ανεπιθύμητα σωματίδια πριν η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης γίνει ένα με το αμάξωμα κάθε νέου Ford Explorer. Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής, σε κάθε όχημα πραγματοποιείται ο τελικός ποιοτικός έλεγχος σε όλα τα επιμέρους εξαρτήματά του, καθώς και σε όλες τις επιφάνειές του, αξιοποιώντας μια σειρά από προηγμένα σκάνερ, αλλά και με τη βοήθεια του εξειδικευμένου προσωπικού. Όλα ελέγχονται μέσω μιας κεντρικής οθόνης αφής με δυνατότητα ζουμ σε οποιονδήποτε σταθμό εργασίας, καθώς και εικονίδια τα οποία παρέχουν τρέχουσες πληροφορίες σχετικά με τα εργαλεία και τον εξοπλισμό, την παράδοση υλικών, την ασφάλεια εργασίας, την εργονομία κ.λπ.

Δείτε παρακάτω την παραγωγή του νέου Ford Explorer:

Get it on Google Play Download on the App Store