Το Volvo EX30 δεν «καίει» και έχει 10.000 ευρώ κάτω

  • Volvo-EX30-kinisi
  • Volvo-EX30-(2)
  • Volvo-EX30-(6)
  • Volvo-EX30-(3)
  • Volvo_EX30_interior
  • Volvo-EX30-Core-esoteriko-2
  • Volvo_EX30_Interior (4)
  • Volvo_EX30 (7)
  • Volvo_EX30 (3)
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/03/Volvo-EX30-kinisi.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2024/07/Volvo-EX30-2.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2024/07/Volvo-EX30-6.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2024/07/Volvo-EX30-3.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/01/Volvo_EX30_interior.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/02/Volvo-EX30-Core-esoteriko-2.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2024/02/Volvo_EX30_Interior-4.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2024/02/Volvo_EX30-7.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2024/02/Volvo_EX30-3.jpg

Το μικρότερο μοντέλο και SUV της Volvo, το αμιγώς ηλεκτρικό ΕΧ30 γίνεται πιο προσιτό προς τους αγοραστές που θέλουν ένα υψηλής τεχνολογίας αυτοκίνητο με πάρα πολύ χαμηλό κόστος στις μετακινήσεις τους και σε τιμή που δεν είναι άπιαστο όνειρο. Τώρα, μπορεί να αποκτηθεί από 29.900 ευρώ, τιμή που συμπεριλαμβάνει την επιδότηση ηλεκτροκίνησης Volvo αξίας 7.000 και τη βασική κρατική επιδότηση των 3.000 ευρώ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».

«Καίει» 2 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα

Το Volvo EX30 είναι το δημοφιλέστερο σε πωλήσεις μικρό ηλεκτρικό SUV στην Ελλάδα φέτος (όπως και πέρυσι), ενώ από την αρχική έκδοση ΕΧ30 Single Motor 272 PS 51 kWh εμφανίζει πληρότητα σε όλους τους τομείς. Διαθέτει ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, αρκετά ικανοποιητική αυτονομία και το κόστος ρεύματος σε μεικτή χρήση κυμαίνεται στα μόλις 2 ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα. Πιο συγκεκριμένα με συνδυαστική κατανάλωση 17,1 kWh/100 χλμ. και τιμή οικιακής kWh μεταξύ 0,10 έως 0,14 ευρώ, τα 100 χλμ. στοιχίζουν σε ρεύμα μεταξύ 1,7-2,4 ευρώ. Ακόμα και αν διπλασιάσουμε το ποσό προσθέτοντας και όλες τις λοιπές χρεώσεις, δεν ξεπερνά τα 4 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα.

«Αθόρυβη» δύναμη 272 ίππων

Από την αρχική του έκδοση, το Volvo EX30 εφοδιάζεται με δυνατό κινητήρα που φτάνει τη μέγιστη ισχύ των 272 ίππων και 343 Nm ροπής, ο οποίος τροφοδοτείται με ρεύμα από την μπαταρία των 49 kWh ωφέλιμης ενεργειακής χωρητικότητας (ονομαστική 51 kWh). Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση μόλις 5,7 δευτερολέπτων, κάνοντας το αμάξωμα των 1,8 τόνων να μοιάζει ελαφρύτερο, όχι μόνο στις επιταχύνσεις από στάση αλλά και εν κινήσει όπου «ανοίγει» αβίαστα σε κάθε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ. Ο ηλεκτροκινητήρας ενισχύει την άνεση, αφού μαζί με την προσεγμένη ηχομόνωση οι επιβάτες δεν ενοχλούνται από εξωγενείς θορύβους. Παράλληλα στον πόλη είναι πολύ ευκολοδήγητο, συν του ότι η κατανάλωση ενέργειας πέφτει στις 13,1 kWh/100 χλμ., δηλαδή κοστίζει στον οδηγό από μόλις 1,3 ευρώ για κάθε 100 χλμ. Η αυτονομία με μια πλήρη φόρτιση φτάνει σύμφωνα με τη Volvo έως τα 441 χλμ. στην πόλη και μέχρι τα 337 χλμ. σε μεικτή οδήγηση. Όσον αφορά τη φόρτιση σε Wallbox 11 kW απαιτούνται 6 ώρες, σε DC 50 kW ο χρόνος μειώνεται στα 48 λεπτά, ενώ σε DC 150 kW αρκούν 26 λεπτά για την επαναφόρτιση από το 10% έως το 80%.

Το Volvo EX30 διακρίνεται αμέσως στην οδήγηση και για το πολύ στιβαρό του πάτημα, χαρακτηριστικό που αποδίδεται και στη συνολικά πολύ γεροδεμένη και ενισχυμένη του κατασκευή. Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις του σε όλους τους τροχούς με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω ταιριάζουν με επιτυχία την άνεση με τη σταθερότητα, αφού ακόμα και σε πιο έντονους ρυθμούς που μπορεί εύκολα να αναπτύξει, το αυτοκίνητο παραμένει ασφαλές και σίγουρο.

Μίνιμαλ και στιβαρό εσωτερικό

Στο θάλαμο των επιβατών του νέου Volvo EX30 οι σχεδιαστές της Σουηδικής φίρμας επέλεξαν λιτές αλλά «καθαρές» γραμμές και κομψό διάκοσμο με τμήματα που αποτελούνται από ανακυκλωμένα υλικά στις μαλακές επιφάνειες, τις σκληρές και στα υφάσματα. Στο κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί η μόνη οθόνη αφής τύπου τάμπλετ των 12,3 ιντσών, από όπου ελέγχονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου και αυτό είναι κάτι που απαιτεί ένα χρόνο εξοικείωσης από τον οδηγό ώστε να μάθει πού θα βρίσκει το κάθε τι. Οι προσφερόμενοι χώροι επαρκούν για τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων ενήλικων ατόμων κανονικού αναστήματος, ενώ το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 379 λίτρα μαζί με τα 61 λίτρα κάτω από το δάπεδο, ενώ υπάρχουν και άλλα 7 λίτρα κάτω από το εμπρός καπό.

Βασικός εξοπλισμός Volvo EX30: 7 αερόσακοι, συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος, διατήρησης λωρίδας, επιτήρησης τυφλών γωνιών και ανίχνευσης διερχόμενου οχήματος κατά την όπισθεν, οθόνη αφής 12,3 ιντσών με Google Assistant, Google Maps και Google Play Store, υποβοήθηση στάθμευσης πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, Adaptive cruise control, αυτόματος κλιματισμός και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών με ελαστικά 225/55. Εγγυήσεις: 2 χρόνια για το όχημα και 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. για την μπαταρία.

Get it on Google Play Download on the App Store