Καλή η ηλεκτροκίνηση και οι επιδοτήσεις αγοράς, αλλά τα στοιχεία πωλήσεων στην Ευρώπη για το πρώτο εξάμηνο του έτους τα λένε όλα: η βενζίνη, όσο κι αν παρουσιάζονται διαρκώς ηλεκτρικά και εναλλακτικά κινητήρια σύνολα, ήταν και παραμένει ο ηγέτης! Όχι αδιαφιλονίκητος, όμως, πια καθότι ο συνδυασμός με ηλεκτροκινητήρα παίρνει τα σκήπτρα.
Οι αριθμοί της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνουν την ξεκάθαρη προτίμηση του αγοραστικού κοινού στους θερμικούς κινητήρες, καθώς το 75,9% των ταξινομήσεων αφορούν μοντέλα με μοτέρ βενζίνης ή πετρελαίου, περιλαμβανομένων των mild και full hybrid. Tα τελευταία είναι πλέον τα αφεντικά στην Ευρώπη, με τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά να καταλαμβάνουν το 34,8% της αγοράς για το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου, κάνοντας την ανατροπή έναντι των απλών/mild υβριδικών βενζινοκίνητων, που έμειναν στο 28,4%. Η αμόλυβδη διατηρεί άνετο προβάδισμα έναντι του ντίζελ (9,4% μερίδιο αγοράς), ενώ τα ηλεκτρικά μπαίνουν ανάμεσά τους, με 15,6%. Όσο για τα plug-in υβριδικά; Μετά βίας μπόρεσαν να ξεπεράσουν το 8% στην αγοραστική «πίτα» (8,4%).

Από πλευράς ποσότητας τώρα, τα ηλεκτρικά έφτασαν τις 869.271 μονάδες χάρη κυρίως σε 3 χώρες, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 60% των ταξινομήσεων EV στην Ευρώπη: η Γερμανία (+35,1%), το Βέλγιο (+19,5%) και η Ολλανδία (+6,1%). Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τη Γαλλία, η οποία σημείωσε μείωση 6,4%. Τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του 2025 έδειξαν επίσης ότι οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σε 1.942.762 μονάδες, λόγω της ανάπτυξης στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+34,1%), Ισπανία (+32,8%), Ιταλία (+10%) και Γερμανία (+9,9%). Οι ταξινομήσεις plug-in-hybrid έφτασαν τις 469.410 μονάδες, κυρίως λόγω της αύξησης του όγκου πωλήσεων σε βασικές αγορές όπως η Γερμανία (+55,1%), η Ισπανία (+82,5%), αλλά και η Ιταλία (+56,3%).
Όσο για τα αμιγώς βενζινοκίνητα, ο αριθμός έφτασε τα 1.585.357 αντίτυπα, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν μειώσεις. Η Γαλλία παρουσίασε την πιο απότομη πτώση, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται κατακόρυφα κατά 33,7%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-27,8%), την Ιταλία (-17,2%) και την Ισπανία (-13,4%).
























