Δοκιμή MG ZS Max Hybrid+ 197 PS

Η MG επανήλθε στην Ελλάδα με αξιώσεις τον Σεπτέμβριο του 2023 με τα MG4, MG5, ZS και HS, μεταξύ των οποίων αναμενόμενα το μικρό SUV ZS συγκέντρωσε το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον. Το 2024 ήταν μια πετυχημένη χρονιά για την MG με 3.158 ταξινομήσεις στη χώρα μας και νέα λανσαρίσματα των μοντέλων MG3 Hybrid+ (Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025 για την Ελλάδα) HS και ZS Max Hybrid+ που δοκιμάσαμε πρόσφατα και έχει όλα τα προσόντα για παίξει ξανά πρωταγωνιστικό ρόλο σε πωλήσεις.

C-SUV full hybrid 197 PS από 23.550 ευρώ

Το ZS Max Hybrid+ δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το ZS που αντικαθιστά, αφού το νέο μοντέλο είναι μεγαλύτερο (C-SUV πλέον), αποκλειστικά με φουλ υβριδικό κινητήρα συνδυαστικής ισχύος 197 ίππων και πλήρως αναβαθμισμένο από άκρη σε άκρη. Παρόλα αυτά, η τιμή του αποτελεί ξανά μια πολύ ευχάριστη έκπληξη, αφού στην αρχική έκδοση Excite εκκινεί από μόνο 23.550 ευρώ. Στον εξοπλισμό του διαθέτει οθόνη πολυμέσων 10,25 ιντσών, πλοήγηση, πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και 6 αερόσακους. Στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, εκτός από το αυτόματο φρενάρισμα και την υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, περιλαμβάνονται η επόπτευση τυφλού σημείου και η ειδοποίηση διασταυρούμενης πίσω κυκλοφορίας, που δεν έχουν στάνταρ πολλά ακριβότερα αυτοκίνητα ή ανήκουν στα εξτρά τους.

Ιδιαίτερα συμφέρον είναι και στη μεσαία έκδοση Exclusive (από 25.450 ευρώ) με επιπλέον οθόνη αφής 12,3 ιντσών, είσοδο χωρίς κλειδί, προβολείς LED, μπάρες οροφής, αισθητήρα βροχής, δερμάτινο τιμόνι και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με ελαστικά 215/55 R17. Στο κορυφαίο Luxury (από 27.950 ευρώ) όπως είναι το αυτοκίνητο της δοκιμής, προστίθενται επενδύσεις από συνθετικό δέρμα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, θερμαινόμενο τιμόνι, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, κάμερα 360 μοιρών, φιμέ πίσω παράθυρα, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες και 18άρες ζάντες με ελαστικά 215/50 R18. Επίσης, κάθε νέο MG ZS Max Hybrid+ συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών/150.000 χλμ. και 7ετή δωρεάν οδική βοήθεια.

Μεγάλωσε και εξελίχθηκε σχεδιαστικά

Το νέο MG ZS Max Hybrid+ γεμίζει αμέσως το οπτικό πεδίο και διακρίνεται για τον κομψό σχεδιασμό του αμαξώματός του με τις «καθαρές» γραμμές, που το κάνουν ελκυστικό στο ευρύ κοινό. Οι σχεδιαστές της MG έπραξαν σωστά και απέφυγαν κάθε αισθητική ακρότητα ή ιδιαιτερότητα, έτσι ώστε να ικανοποιήσουν πολλά και διαφορετικά γούστα, αφού άλλωστε είναι ένα SUV που πωλείται σε πολλές χώρες του πλανήτη. Σε σχέση με το πρώτης γενιάς ZS, το νέο αποτελεί μια σχεδιαστική εξέλιξη και είναι εμφανώς μεγαλύτερο με μήκος 4.430 χλστ. (+107 χλστ.), πλάτος 1.818 χλστ. (+9 χλστ.), ύψος 1.635 χλστ. (+33 χλστ.) και μεταξόνιο 2.610 χλστ. (+30 χλστ.). Κοιτώντας το δυναμικό εμπρός τμήμα του ξεχωρίζουν η πολύ φαρδιά μάσκα, οι αεραγωγοί στα πλαϊνά του ανάγλυφου προφυλακτήρα και τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα. Αυτά ενώνονται με ένα μαύρο πλαίσιο και μια λεπτή λωρίδα νίκελ που αποτελεί νοητή προέκταση των φώτων LED ημέρας. Τα φουσκωμένα φτερά και τα έντονα νεύρα ενισχύουν το μυώδες προφίλ του, ενώ πίσω τα μοντέρνα LED φώτα και οι διπλές διακοσμητικές απολήξεις των εξατμίσεων χαμηλά στον προφυλακτήρα συμπληρώνουν τον όμορφο σχεδιασμό του.

Εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα και αρκετούς χώρους

Πλήρως αναβαθμισμένο είναι και το εσωτερικό του νέου MG ZS Max Hybrid+ με τον κομψό σχεδιασμό και την προσεγμένη ποιότητα. Σε πολλές επιφάνειες του ταμπλό και των πάνελ των εμπρός θυρών έχει γίνει χρήση μαλακών σε υφή υλικών, με τις ραφές να δίνουν ένα ευχάριστο τόνο πολυτελείας. Την προσοχή που έχει δώσει η MG στην κατασκευή του εσωτερικού ενισχύει το φινίρισμα, οι σωστοί αρμοί και η στιβαρή συναρμογή, γεγονός που αποδεικνύεται και κατά την κίνηση του αυτοκινήτου σε σπασμένη άσφαλτο, λακκούβες και χωμάτινες κακοτράχαλες διαδρομές, όπου δεν ακούσαμε το παραμικρό «τσικ».

Στο ταμπλό κυριαρχούν οι δύο οθόνες με τα μοντέρνα και ευανάγνωστα γραφικά, όπως είναι των 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και των 10,25 ιντσών (η 12,3 ιντσών) για το infotainment. Η κεντρική οθόνη είναι εύχρηστη στο χειρισμό της μέσω του μενού των επιλογών που είναι κάθετα τοποθετημένα και εξασφαλίζουν γρήγορη πρόσβαση στις διάφορες βασικές λειτουργίες, ενώ οι φυσικοί διακόπτες στο κάτω μέρος βελτιώνουν περεταίρω την εργονομία. Μοντέρνο σχεδιασμό έχει και η κεντρική κονσόλα με τον αεροπορικού τύπου επιλογέα του αυτόματο κιβωτίου, ενώ το σπορτίφ τιμόνι ρυθμίζεται μόνο ως προς το ύψος και όχι σε βάθος. Γεγονός που σίγουρα δεν το περιμένει κανείς από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο και δεν εξυπηρετεί στην εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης.

Εργονομικό φάουλ αποτελεί και ο κρυμμένος διακόπτης για τη ρύθμιση των καθρεπτών που είναι τοποθετημένος πίσω και αριστερά από το τιμόνι, αντί να βρίσκεται στο πάνελ των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα. Επίσης, τα μαλακά καθίσματα ευνοούν την άνεση, αλλά η πλευρική στήριξη δεν είναι η καλύτερη δυνατή, ειδικά κατά την κίνηση σε διαδρομές με στροφές σε σβέλτους ρυθμούς. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκει η ευρυχωρία για τη φιλοξενία έως 5 επιβατών, αφού το πιο μεγάλο ZS Max Hybrid+ κέρδισε πόντους και εντός. Το πορτ μπαγκάζ των 443 λίτρων έμεινε στα ίδια επίπεδα με πριν, όμως το σχήμα του είναι σαφώς καλύτερα αξιοποιήσιμο λόγω της πολύ μικρότερης παρουσίας των θόλων των τροχών.

Δυνατός κινητήρας με χαμηλή κατανάλωση

Μεταξύ των πιο σημαντικών σημείων αναφοράς του νέου MG ZS Max Hybrid+, είναι ο πολύ αποδοτικός full hybrid κινητήρας του με τη συνδυαστική απόδοση των 197 ίππων και 465 Nm μέγιστης ροπής. Ενσωματώνει ένα ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 λτ. κύκλου Atkinson με απόδοση 102 PS και 128 Nm και ένα ηλεκτροκινητήρα 136 PS και 250 Nm. Η αυτοφορτιζόμενη μπαταρία των 1,83 kWh παρέχει το ρεύμα και η μετάδοση γίνεται μέσω ενός υβριδικού αυτόματου κιβωτίου 3 ταχυτήτων, οι οποίες χρησιμοποιούνται σε πιο γρήγορους ρυθμούς κίνησης, αφού σε αστικές συνθήκες θυμίζει πολύ ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το δυνατό ηλεκτρομοτέρ, η δυνατότητα επιλογής της ανάκτησης ενέργειας στο επίπεδο «Ισχυρό» που παραπέμπει σε λειτουργία one-Pedal (υπάρχει «Ήπιο» και «Μεσαίο») και η αρκετή ενέργεια από την μπαταρία, παρέχουν 100% ηλεκτρική κίνηση για μεγάλες αποστάσεις αθροιστικά. Η MG αναφέρει ότι ο ηλεκτρικός κινητήρας κινεί το ZS Max Hybrid+ με μέγιστη ταχύτητα EV 87 χλμ./ώρα, ωστόσο εμείς είδαμε στο κοντέρ μέχρι και 100 χλμ./ώρα να πηγαίνει μόνο ηλεκτρικά.

Ως εκ τούτου ο οδηγός απολαμβάνει ησυχία στα περισσότερα χιλιόμετρα που διανύει ειδικά στην πόλη, μαζί με λιγοστές απαιτήσεις σε βενζίνη. Ο 1.500άρης κινητήρας φορτίζει την μπαταρία εφόσον δεν γίνει με τα φρεναρίσματα ή όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι. Ο ήχος που παράγει θα διαπεράσει την πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας μόνο όταν δουλεύει σε υψηλές στροφές (π.χ. άνω των 4.000 σ.α.λ.). Κάποιες φορές το κιβώτιο ταχυτήτων κρατά ψηλά και χωρίς λόγο τις στροφές του βενζινοκινητήρα, ωστόσο αυτό παρατηρείται σπάνια. Το MG ZS Max Hybrid+ εντυπωσιάζει με την αμεσότητά του στο πάτημα του γκαζιού και με τις γρήγορες επιταχύνσεις που πετυχαίνει από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ.) και εν κινήσει, θυμίζοντας σε ώθηση και τράβηγμα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Παρότι γρήγορο και δυνατό, οι απαιτήσεις του μηχανικού συνόλου σε βενζίνη είναι επιπέδου μίνι μοντέλου με 1.000άρη ατμοσφαιρικό μοτέρ. Στην πόλη μπορεί να πέσει στα 4,5 λτ./100 χλμ., ενώ στο αντίθετο άκρο με το γκάζι στο πάτωμα σε ανηφορική ορεινή διαδρομή και δίχως να προλάβει ο κινητήρας να φορτίσει την μπαταρία θα βρεθεί στα 7,5 λτ./100 χλμ. Σε μεικτές διαδρομές που διανύσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής, η μέση τελική τιμή βρέθηκε στα 5,9 λτ./100 χλμ. Επίσης, με εκπομπές CO2 113 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και έχει ελεύθερη είσοδο στο Δακτύλιο της Αθήνας.

Πιο σφιχτό και στιβαρό στο δρόμο

Η ολική αναβάθμιση που έχει δεχτεί το νέο MG ZS Max Hybrid+ γίνεται άμεσα αισθητή και στο δρόμο. Το μικρομεσαίο SUV διαθέτει πιο σφιχτές σε ρύθμιση αναρτήσεις από το προγενέστερο ZS, λόγω και της σημαντικά υψηλότερης ισχύος. Παρόλα αυτά παραμένει ένα ξεκούραστο αυτοκίνητο στις καθημερινές διαδρομές ρουτίνας, όπως και σε πιο μακρινές αποστάσεις ταξιδιού. Συνολικά παρέχει μια σαφώς πιο στιβαρή αίσθηση στην οδήγηση και είναι ορθά σεταρισμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να καλύψει το οικογενειακό κοινό στο οποίο απευθύνεται και θέλει ένα SUV που να μην είναι «χαλαρό» σε αίσθηση, αλλά και από την άλλη πλευρά να μην κουράζει σε πολύωρες μετακινήσεις.

Το νέο MG ZS Max Hybrid+ δεν θα απογοητεύσει ή φοβίσει όσους θέλουν να εκμεταλλευτούν πλήρως τα αποθέματα ισχύος του υβριδικού συνόλου. Σίγουρα το εν λόγω C-SUV δεν θα το πάρει κανείς για να «κυνηγάει» βουνά με διαδοχικές στροφές, αλλά για να πηγαίνει πρωτίστως οικονομικά στις όποιες διαδρομές του και σβέλτα όποτε χρειαστεί. Παρότι δεν έχει σπορ «διαθέσεις», η συμπεριφορά του υπό έντονη πίεση σε κάθε είδους στροφές παρουσιάζεται προβλέψιμη και ουδέτερη, με ένα ελαφρύ άνοιγμα του εμπρός μέρους πριν προλάβουν να μπουν τα ηλεκτρονικά. Αντίστοιχα και το πίσω μέρος του δεν εμφανίζει παρενέργειες σε απότομες αλλαγές φορτίων, ενώ ο οδηγός λαμβάνει καλό βάρος και αμεσότητα από το τιμόνι. Μόνο τα φρένα είναι κάπως σκληρά στο πάτημα και με πολύ μικρή διαδρομή στο πεντάλ, όμως ύστερα από παρατεταμένη χρήση δεν εμφανίζουν σημάδια κόπωσης.

(+) Κατανάλωση, δύναμη κινητήρα, επιδόσεις, χώροι, ποιότητα κατασκευής, τιμή
(-) Απουσία ρύθμισης τιμονιού σε βάθος, αίσθηση πεντάλ φρένων

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
3 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
102/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
128/4.500
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
136/5.000
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
250/0-2.500
Συνδυαστική ισχύς (PS)
197
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
168
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
113
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.430
Πλάτος (χλστ.)
1.818
Ύψος (χλστ.)
1.635
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.610
Βάρος (κιλά)
1.380
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
443
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
75%
Ασφάλεια παιδιού
82%
Ασφάλεια πεζού
73%
Επικουρικά συστήματα
76%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
23.550 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store