Το επίπεδο ασφαλείας στα καινούργια αυτοκίνητα έχει φτάσει πλέον σε ιστορικά υψηλά επίπεδα. Στο 2024 είμαστε και ψάχνουμε πια μοντέλο να μην παίρνει 5 αστέρια στο Euro NCAP. Ακόμα και στις σπάνιες περιπτώσεις που κάτι τέτοιο συμβαίνει, συνήθως οφείλεται στις βαθμολογίες πεζών ή/και συστημάτων ασφαλείας. Από προστασία επιβατών, τη σήμερον ημέρα η συντριπτική πλειοψηφία των νέων αυτοκινήτων είναι «τανκς».
Ο τελευταίος κύκλος δοκιμών του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού φορέα πιστοποιεί του λόγου το ακριβές, καθώς είχαμε ένα ωραιότατο 3/4 που επί της ουσίας είναι 4/4. Τα νέα Toyota C-HR και Honda CR-V, μαζί με το NIO EL6 αντιμετώπισαν τις μπαριέρες του Euro NCAP και απέσπασαν τη μέγιστη διάκριση των 5 αστεριών, αλλά με έναν αστερίσκο. Καταρχάς βλέπουμε τρία μοντέλα, ωστόσο οι δοκιμές είναι τέσσερις. Ο λόγος εντοπίζεται στις δυο διαφορετικές εκδόσεις του CR-V, μια με και μια χωρίς το Safety Pack, που παράλληλα δείχνουν τη σημασία των συστημάτων ασφαλείας στην αξιολόγηση του Euro NCAP.
Το CR-V πέτυχε 85% στην προστασία ενηλίκων και 86% σε εκείνη των παιδιών σε αμφότερες τις εκδόσεις, όμως χωρίς το Safety Pack έμεινε πίσω στους πεζούς και τα επικουρικά συστήματα. Εκεί σκόραρε 76% και 67% αντίστοιχα, χάνοντας ένα αστέρι σε σχέση με το 80% και 79% του εξοπλισμένου με Safety Pack. Τη διαφορά, δηλαδή, την έκανε η ενεργητική ασφάλεια, καθώς στην παθητική τα αποτελέσματα είναι πανομοιότυπα. C-HR και EL6 δεν είχαν τέτοια διλήμματα, πετυχαίνοντας κατευθείαν τον πεντάστερο στόχο.
Πάμε να δούμε αναλυτικά την αξιολόγηση των αυτοκινήτων στις τελευταίες δοκιμές πρόσκρουσης.
Honda CR-V (χωρίς το Safety Pack) – 4 αστέρια
Προστασία επιβατών: 85%
Προστασία Παιδιών: 86%
Προστασία πεζών: 76%
Επικουρικά συστήματα: 67%
Honda CR-V (με Safety Pack) – 5 αστέρια
Προστασία επιβατών: 85%
Προστασία Παιδιών: 86%
Προστασία πεζών: 80%
Επικουρικά συστήματα: 79%
NIO EL6 – 5 αστέρια
Προστασία επιβατών: 93%
Προστασία Παιδιών: 85%
Προστασία πεζών: 78%
Επικουρικά συστήματα: 76%
Toyota C-HR – 5 αστέρια
Προστασία επιβατών: 85%
Προστασία Παιδιών: 86%
Προστασία πεζών: 85%
Επικουρικά συστήματα: 79%