Φαρμάκι είναι η βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης, αφού σύμφωνα με τη χθεσινή καταγραφή, οι μέσες τιμές πώλησης για όλη την Ελλάδα έχουν φτάσει τα 2,040 ευρώ/λτ. και 1,853 ευρώ/λτ. αντίστοιχα. Εύλογα οι οδηγοί παραμιλούν όταν πηγαίνουν για ανεφοδιασμό, γιατί είτε θα πληρώσουν περισσότερα χρήματα, ή με τα ίδια που δαπανούσαν θα μπει λιγότερο καύσιμο στο ρεζερβουάρ.
Το φθηνότερο και με μεγάλη διαφορά καύσιμο παραμένει το υγραέριο, μιας και η τιμή του (0,902 ευρώ/λτ.) βρίσκεται στα μισά και πιο κάτω λεφτά από τη βενζίνη. Κοινώς με το LPG το όφελος για τον οδηγό είναι άμεσο, από το πρώτο κιόλας χιλιόμετρο που θα διανύσει. Όταν αυτό το κέρδος συνδυάζεται με ένα SUV με εργοστασιακό κιτ LPG, το οποίο προσφέρεται στη χαμηλότερη τιμή της αγοράς στην κατηγορία αλλά συγκριτικά και με μικρότερα SUV, τότε το όφελος είναι πολλαπλάσιο. Ο λόγος για το εξαιρετικά τίμιο και συμφέρον Dacia Duster 1.0 TCe 100 hp LPG.
Με τιμή από 22.580 ευρώ, κινητήρα διπλού καυσίμου, όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό από τη βασική έκδοση και αρκετές ανέσεις, το Duster είναι μια κατηγορία μόνο του. Με πραγματικό κόστος κατανάλωσης 8 ευρώ/100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες κίνησης (με ρεαλιστική κατανάλωση 9,6 λτ./100 χλμ.), δεν υπάρχει οικονομικότερο μικρομεσαίο SUV σε αυτά τα λεφτά, όσον αφορά και το έξοδο για καύσιμο. Παράλληλα το ρεζερβουάρ των 49 λίτρων του LPG (+50 λτ. βενζίνης) εξασφαλίζει αρκετά χιλιόμετρα αυτονομίας (πάνω από 500 χλμ.), ενώ πρατήρια με υγραέριο υπάρχουν εκατοντάδες.
Το άλλο πλεονέκτημα, είναι ότι με την επιλογή του υγραερίου, αυξάνεται η απόδοση του 1.000άρη turbo κινητήρα στους 100 ίππους και τα 170 Nm ροπής. Στην πράξη, ο οδηγός δεν θα νιώσει ότι το αυτοκίνητο είναι αργό, αφού το μοτέρ τραβάει από τις χαμηλές στροφές και η σωστή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου δεν αφήνει κενά. Η Dacia ανακοινώνει επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα σε 13,8 δλ. και στα 80-120 χλμ./ώρα με 4η/5η σε 10,7/12,9 δλ. Με τη βενζίνη η ισχύς μειώνεται στους 91 hp και 160 Nm και οι ρυθμοί των επιταχύνσεων είναι λίγο πιο αργοί. Η κατανάλωση πέφτει στα 7,8 λτ./100 χλμ. και είναι χαμηλή για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Βέβαια, λόγω της πανάκριβης βενζίνης το κόστος αγγίζει τα 16 ευρώ/100 χλμ.
Πέρα από τη μεγάλη οικονομία με τη χρήση του υγραερίου, το Dacia Duster είναι ένα ευρύχωρο και άνετο SUV, με μπόλικο «αέρα» από το έδαφος. Με μήκος αμαξώματος στα 4.341 χιλιοστά είναι από τα πιο κόμπακτ C-SUV, ωστόσο το εσωτερικό του διαθέτει αρκετό πλάτος, αέρα για τα πόδια και τα κεφάλια όλων των επιβατών, οι οποίοι θα νιώσουν βολικά στα αναπαυτικά καθίσματα. Το πορτ μπαγκάζ των 478 λίτρων είναι και αυτό μπόλικο, συν του ότι το ευρύ άνοιγμα και οι σχεδόν ανύπαρκτοι επίπεδοι θόλοι το καθιστούν πλήρως εκμεταλλεύσιμο.
Σχετικά με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 217 χιλιοστών, βοηθά στο να κινείται χωρίς πρόβλημα σε χωματόδρομους, ενώ βελτιώνει την περιμετρική ορατότητα μαζί με την ψηλή θέση οδήγησης και τα πολλά παράθυρα. Παρά το «μπόι» του, το Duster εμφανίζεται σταθερό και ευθύβολο στους αυτοκινητόδρομους, με λογικές κλίσεις στις στροφές και ποιοτική λειτουργία των αναρτήσεων κατά τη διέλευση από ανωμαλίες των δρόμων.
Όσο για τον εξοπλισμό του Duster 1.0 TCe 100 hp LPG στην αρχική έκδοση Expression των 22.580 ευρώ, ανήκουν στάνταρ τα εξής: 6 αερόσακοι • Αισθητήρας φωτός • Οθόνη αφής 8 ιντσών • Προβολείς ομίχλης • Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω • Air condition • Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω • Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι – θερμαινόμενοι καθρέπτες • Δερμάτινο τιμόνι – λεβιές ταχυτήτων • Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.