SUV και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων αποτελούν ένα ιδανικό ταίριασμα, γιατί η πρακτικότητα συνδυάζεται με περισσότερη άνεση στην οδήγηση. Όταν σε αυτά προστίθενται μια πολύ ελκυστική τιμή με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, συν αρκετούς χώρους και ευελιξία, τότε όποιος ψάχνει ένα τέτοιο αυτοκίνητο έχει στη διάθεσή του τα πάντα.
Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 hp 7DCT
Το μικρό SUV με όλα τα παραπάνω, είναι το Hyundai Bayon με τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 100 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT. Προσφέρεται από το μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού Premium, στην προσιτή τιμή των 22.540 ευρώ (με την έκπτωση των 500 ευρώ που ισχύει για όλα τα Bayon). Συγκεκριμένα στον εξοπλισμό του ανήκουν τα εξής:
6 αερόσακοι • Αυτόνομη πέδηση • Διατήρησης λωρίδας • Αναγνώριση οδικών σημάτων • Αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων • Οθόνη αφής 8 ιντσών • Πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών • Αυτόματος κλιματισμός • Ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες • Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες • Κάμερα οπισθοπορείας • Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω • Ζάντες αλουμινίου.
Ιδανικό SUV για εντός και εκτός πόλης
Το Bayon 1.0 T-GDi 100 hp 7DCT είναι σίγουρο ότι θα το ευχαριστηθεί ο οδηγός του, σε όποια διαδρομή και να βρεθεί. Στην πόλη όπου είναι το πιθανότερο να κινείται κάθε μέρα, θα εξυπηρετηθεί πάρα πολύ από το αυτόματο κιβώτιο, τις κόμπακτ διαστάσεις του (μήκος 4.180 χλστ.) και τα πιο ψηλά τοποθετημένα καθίσματα σε σχέση με ένα κλασικό χάτσμπακ. Μαζί με όλα τα συστήματα υποβοήθησης (αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος), απολαμβάνει περισσότερη ασφάλεια και ευκολία. Παράλληλα, την άνεση ενισχύει το αποτελεσματικό φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος από τις αναρτήσεις. Όσο για το ταξίδι, το μικρό SUV της Hyundai είναι πολύ σταθερό, ακόμα και σε ρυθμούς που ξεφεύγουν από τους ήπιους «οικογενειακούς».
Στιβαρό και ευρύχωρο εσωτερικό
Τα πολλά πλεονεκτήματα που προσφέρει το Hyundai Bayon συνεχίζονται και στο εσωτερικό του, όπου το στιβαρό δέσιμο των διαφόρων επιφανειών που συνθέτουν το ταμπλό και την κονσόλα, ενισχύει την ανθεκτικότητα της όλης κατασκευής. Ο οδηγός δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα με την εργονομία και θα βολευτεί στο κάθισμα με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη. Στα βασικά θετικά του γνωρίσματα ανήκουν και οι χώροι, αφού μια τετραμελής οικογένεια θα μετακινηθεί χωρίς παραχωρήσεις. Από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας είναι ο χώρος αποσκευών των 411 λίτρων, με θήκες κάτω από το δάπεδο και εταζέρα που «κουμπώνει» στην πλάτη του πίσω καθίσματος.
Του ταιριάζει «γάντι» ο 1.0 T-GDi με το 7DCT
Ο 1.000άρης turbo κινητήρας με τεχνολογία Διαρκώς Μεταβαλλόμενης Διάρκειας Βύθισης των Βαλβίδων CVVD (Continuously Variable Valve Duration) ταιριάζει κατάλληλα με το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και ο οδηγός απολαμβάνει άνετα και ωραία τις διαδρομές του. Οι 100 ίπποι και τα 172 Nm ροπής συνδυάζονται κατάλληλα με το 7DCT, ειδικά με την επιλογή Comfort μέσω του Drive Mode. Στο πρόγραμμα Eco μειώνεται η ισχύς και οι αλλαγές γίνονται σε πολύ χαμηλές στροφές, ενώ το αντίθετο συμβαίνει με το Sport. Οι αλλαγές των ταχυτήτων πραγματοποιούνται πολύ ομαλά και άμεσα, τόσο στην αυτόματη λειτουργία, όσο και στη χειροκίνητη με τη μετακίνηση του λεβιέ προς τα πάνω για ανέβασμα και κάτω για κατέβασμα σχέσης. Το ραφιναρισμένο αυτό σύνολο πετυχαίνει παράλληλα σβέλτες επιταχύνσεις, ενώ η κατανάλωση στη δοκιμή βρέθηκε στα 7,5 λτ./100 χλμ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 |
Ταχύτητες | 7DCT |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 100/4.500-6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 172/1.500-4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,7 |
Τελ. Ταχ. (χλμ./ώρα) | 180 |
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) | 7,5 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 122 |
Βάρος (κιλά) | 1.120 |
*Δοκιμής |